• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:58:30 följande:
    Man försöker påverka på olika sätt genom skattepengar och resurser. 
    Ja, men gränsen går vid att tillhandahålla sex för någon. Det får man ALLTID fixa själv eller vara utan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:59:34 följande:
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
    Fortfarande tillhandahåller inte samhället sex för någon och det är fritt fram för alla att ta del av den hjälp till självhjälp som finns. Väldigt rättvist.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:59:34 följande:
    För sex så kan olika argument användas som att det är viktigt med sex och samhället ska hjälpa till, inte att det är enbart dåligt med könssjukdomar. 
    Samhället hjälper ingen få sex. Samhället hjälper personer som söker hjälp att få de bästa förutsättningar för att fixa ett sexliv på egen hand.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:16:33 följande:
    Självhjälpen är anpassad exempelvis efter ditt sexliv medan för mig så ska sex inte vara ett brhov och det ska kallas rättighet till sex men inte annars. 
    Du ska inte inbilla dig att du vet något om andras sexliv.

Hur än mycket du anser att du har rätt till sex så trumfar andra människors ickelust till någon. INGEN ska behöva ha sex med någon de inte vill ha sex med. Precis som ingen kan tvinga dig att ha sex med någon du inte vill ha sex med.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:24:08 följande:
    Syftet är inte att det ska vara rättvist nu utan att ni endast går efter vad som är bäst argument just i den situationen. 
    Det säger du varje gång du märker att dina argument inte håller.

Vem tycker du ska tvingas offra sig för att du ska få knulla?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:29:18 följande:
    Och för mig ska det kallas rättighet till sex men något annat för dig. 
    INGEN har rätt till sex. För sex krävs samtycke.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:30:56 följande:
    Så jag har sagt att det är normalt att sex är inget brhov för di men för mig?
    När ändrade jag mina åsikter i tråden? 
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:30:07 följande:
    Och det behöver inte handla om att tvinga andra människor som är lösningen
    Om du inte behöver tvinga någon så är det väl bara att du tar någon som vill.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:37:09 följande:
    Man behandlar folk bättre efter vilken inkomst man har än sex helt klart.
    Det finns en orsak varför jag inte klagar regelbundet på att jag skulle vilja vara miljardär.
    Finns många ensamma män som de tycker behandlas dåligt av samhället/samhällen 
    Tycker du att det är personal på boenden som ska tvingas knulla brukarna eller ska de ta dit någon annan som tvingas göra det?

Tycker du att brukare ska tvångshämtas på boenden för att knulla andra som har knullbehov?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?