• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:21:49 följande:
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
    Det gör fortfarande inte att någon kommer att välja dem. Det jobbet får man göra själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:23:21 följande:
    Olika myndigheter kan vilja påverka så olika personer får ett bättre sexliv
    Då är det bara att du ställer dig till förfogande till en sådan myndighet: "Här är jag, Gör mitt sexliv bättre!" Annars kan du ju ta ansvar för ditt sexliv själv.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:27:43 följande:
    Syftet är att hjälpa så de kan ha sex och ett bättre sexliv. 
    www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/sexuell-halsa-hivprevention/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter/
    Visst man hjälper människor att skapa förutsättningarna, men ingen hjälper någon med en fysisk person att knulla. Man kan ha en kuk eller fitta som fungerar 100% och ändå bli utan sex.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:31:36 följande:
    Det kan underlätta så någon väljer dom, exempelvis om syftet är att man ska bota någons könssjukdom så de får ett bra sexliv. 
    Betyder inte att du kommer få knulla. För det måste någon bli attraherad av dig.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:35:27 följande:
    Då får inte syftet vara att folk ska ha ett njutbart sexliv. 
    Syftet är inte att folk ska ha ett njutbart sexliv. Det bestämmer inte myndigheter utan syftet är att ge personer förutsättningar för ett njutbart sexliv OM de lyckas attrahera någon. Vissa får gå hela livet med sin lagade kuk eller sin lagade fitta och det leder inte till något sexliv alls, varken bra eller dåligt.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:39:09 följande:
    De kan hjälpa andra att knulla ifall de ger råd exempelvis hur sex ska fungera etc.
    Fattas fortfarande ett led här - en person som VILL knulla dig. Ingen hjälper dig med det.

Du kan få råd om hur du skaffar vänner, men ingen ger dig en vän.

Du kan få råd om hur du blir rik, men ingen ger dig 10 miljoner.

Du kan tycka det är hur orättvist som helst, men det är så världen fungerar.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:42:11 följande:
    www.facebook.com/share/p/1CW2SGrPth/
    Facebookgruppen kommer inte och gnider på 1 av 3 kvinnors klitoris utan dessa 1 av tre kvinnor får själva ställa orgasmkravet på de män de knullar. Samhället hjälper bara till lite med att göra lite reklam för att det är en rimlig begäran.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:51:09 följande:
    Samhället påstår inte att de ska hjälpa olika personer att bli rika och att det ska vara rätt till ens pengar ifall någon rik person får inte tillgång till ännu mer pengar.
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:54:40 följande:
    Och då ska det vara som jag tog upp att sex i övrigt ska inte heller vara rättvist. 
    Sex mellan två personer kan vara rättvist, men sex i övrigt som samhällsfenomen är INTE rättvist. Ingen har rätt till sex utan det krävs ALLTID att någon annan vill tillbaka.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:44:15 följande:
    För folk som har sex så ska sex vara en resurs. 
    Nej, jag har aldrig sett på sex som en resurs.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?