• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:

Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
    Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
    Intressant synsätt. 

Hur blev så många män motbjudande över en natt?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:05:38 följande:
    Om alternativet är män de inte är intresserade eller attraherade av, ja, absolut.
    Det är ju inte alternativet idag, så det är ett falskt antagande. Alternativen är oändliga.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:
    Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:06:08 följande:
    Mycket bra fråga men TS verkar inte kunna svara på den.
    Läs svaret.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:06:26 följande:
    Spelar ingen roll, hon väljer ändå inte en man hon inte vill ha sex med. 
    Hur vet du att hon inte vill det när det finns så många att välja på att det är omöjligt att se alla män som finns?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:10:14 följande:
    Vadå inte alternativet idag? Vadå alternativen är oändliga?
    Ordsallad.

Hela din premiss är ju att kvinnor väljer bort män de inte vill ligga med och jag förklarar att de skulle fortsätta göra det oavsett utbud.
    Det finns ingen forskningen som stöder ditt påstående att kvinnor hellre hade levt helt ensamma hela sitt liv eftersom det bygger på en verklighet som inte finns och inte går att undersöka.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:14:31 följande:

Jag har inget övertag över dig, vad får du det ifrån? 

Jag bestämmer inget om någon mans sexliv. Precis som du inte bestämmer över kvinnors sexliv. 

Svara ja eller nej. Tycker du att jag själv ska få bestämma vem jag ligger med, givet att den andre samtycker?

När du loggar in på tinder har du ett gigantiskt övertag mot nästan alla män (undantaget kändisar). Det är ditt övertag.

Ja
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:16:41 följande:
    Kvinnor är inte desperata. Både män och kvinnor borde ligga med människor de vill ligga med. 
    För att de har övertaget. Därför är de inte desperata.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (On point) skrev 2024-10-06 17:11:17 följande:

Skulle vilja vända på steken en aning.

Det bekvämaste sättet för män att få sex är att inleda ett förhållande eller varför inte gifta sig.

Det är inte alla som får det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 17:08:13 följande:
    Promiskuösa män sabbar för dig? Borde du inte klaga på det istället?
    Vem är det som ger de möjligheten att vara det?
  • Anonym (jaha)
    De studierna bygger på att kvinnor får ha sex när de är singlar. Du skrev att kvinnor hade levt ensamma även om det inte fanns massor av män att välja på. Det går inte att bevisa eftersom verkligheten inte är sån. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?