• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

KimLinnefeldt skrev 2024-10-11 14:31:06 följande:

Vad menar TS är alternativet? Att män får bestämma vilka kvinnor de ska få ligga med, och att kvinnor inte får säga nej?

Märklig värld att leva i.

Jag förstår att det känns frustrerande att inte få ha sex, men man får inte alltid det man vill. TS får nog rannsaka sig själv som uppvaktande man.

Den där radiogrejen handlade väl inte om att få ha sex eller ej. Han tyckte att killar som var dåliga älskare skulle lära sig av prostituerade. Det kanske killarna skulle gilla, men prostitution är förbjudet av ett skäl: Det är dåligt för kvinnor.

Alternativet är det som beskrivs i TS, att män bestämmer när de vill ha sex som i större delen av världen. Det är en konkret skillnad och det spelar ingen roll att du låtsas som att det alternativet inte finns.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (M) skrev 2024-10-11 15:26:23 följande:

Jag har sagt det förr i liknande diskussioner men säger det igen. Om män slutade att vara så desperata efter att få ligga så skulle det här problemet till stor del rätta till sig självt. Alternativt kan ni få utlösning genom andra män om det är så att ni har så svårt för att gå utan.

Så länge män gör vad som helst för att komma innanför trosorna på kvinnor så kommer de att behålla den sexuella makten. Det är inte konstigare än så. Om alla kunde backa undan så skulle vi kunna få ett samhälle där det togs mer initiativ från båda håll.

Varför gör man inte då så att män blir mindre desperata? Istället slänger man ut Henrik Brandao från radion när han talar om hur det går till utanför Sveriges gränser.

Jag är inte desperat som man, men jag drabbas av att andra män är det. Varför ska jag drabbas av hur andra män beter sig istället för att vi gör något åt problemet?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Bestämmer inte alls) skrev 2024-10-11 16:00:50 följande:

Jag tror att tankesätt som ts är vanligt bland män med svår npf som bor i gruppbostad. När någon söt tjej ur personalen kramar någon men inte dem blir det här ett stort problem och en orättvisa som kan ältas i månader, och inga argument går fram.

Får alla män som inte är cp-skadade ligga menar du?
  • Anonym (jaha)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-11 20:53:18 följande:

Trams alltihopa. Krävs minimalt med ansträngning för att få ligga med kvinnor. Men pallar man inte ens det så...

Har sett massor av fula och elaka män ha kvinnor. 

Men som kungen sa: Det kommer inga stekta sparvar flygande.

Jag menar det var en kvinna som frågade panelen om sin kille som inte ens klarade av att ligga med hennes instruktioner. Han frågade inte ens själv. Minimalt med ansträngning men ligga får han likväl. 

Hur kan så många män misslyckas då om det krävs minimal ansträngning?
  • Anonym (jaha)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-11 21:16:52 följande:

Jag har sett folk jag gick i skolan med, studerat med, jobbat med. Tusentals och åter tusental. Allihopa med kvinnor.

Somliga av dem har varit bostadslösa, elaka, beroende etc. Men ligga lyckas de med. 

Gör minsta lilla ansträngning iställer för att klaga på internet.

Världen du beskriver existerar inte. Kvinnor är inte som att se snömannen.

Vilken ansträngning pratar du om ens som är så minimal?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (What) skrev 2024-10-13 13:22:23 följande:
    Du är inte bara en lipsill, du är också ointelligent.

Män som visar känslor = toppen!
    Män som startar milslånga trådar på familjeliv om att de vill att kvinnor ska offra sina kroppar för att ha sex med dem = en jävla lipsill som INGEN finner attraktiv! 

Jag är nyss fyllda 30 så nej, ingen 40+ här inte.

MeeToo handlar om att kvinnor inte vill att män ska behandla kvinnor respektlöst och tafsa/skuldbelägga/tysta ner. Men det förstår du inte heller givetvis då du inte riktigt har alla hästar i stallet.

Måste vara enkelt att förklara alla dina livets problem med att tjejer är DUMMA. Men gråt vidare, du patetiska man, för ingenting kommer hända i samhället som du önskar. Den enda du kan ändra på är dig själv och din inställning, men klart du inte kommer göra det! Det är ju såååååå mycket mer bekvämt att skylla på någon annan - dvs alla kvinnor!

Hoppas du får ett riktigt kul liv och myser loss ordentligt med offerkorftan du stickat till dig Hjärta
    Har jag inte rätt att berätta om mina erfarenheter som du gör?

Varje gång jag har visat känslor istället för en tuff fasad utåt så har tjejer dragit sig undan. Tjejer vill inte ha en man som visar känslor, de vill ha en man som bearbetar deras egna känslor. Du kan tycka annorlunda, men det är min erfarenhet och den har jag rätt till.

Metoo handlade på pappret om sexuella trakasserier, men i praktiken gick det ut på att uppmuntra tjejer till att säga nej till killar. Är du det minsta osäker - säg alltid nej. Det är bättre att säga nej än att säga ja. Följden blir att unga människor har mindre sex idag än någonsin genom historien, vilket är vetenskapligt bevisat.

Vad tror du att det beror på annat än metoo och uppmaningarna till tjejer att alltid säga nej?

Jag är inte ointelligent, jag är snarare för intelligent för att ni ska förstå mina poänger. Den som inte klarar av att föra en saklig diskussion utan persongrepp är ointelligent.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-14 20:10:04 följande:
    Genom att köpa sex?
    Jag trodde det var en strävan efter att inte längre känna sig utanför, att fp sex, kärlek, ngn att dela livet med, men allt som behövdes var alltså bara ("bara") att få betala för sex?
    Ja, först köper de sex för att bli av med oskulden med hjälp av sina pappors pengar och sen går de ut på en dejtingscen som inte är lika vinklad till mäns nackdel. Där hittar de en partner som respekterar dem och inte vill separera när barnen är små.

Så går det till i andra länder.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-14 20:25:41 följande:
    Säger den mest osakliga i tråden! Humor på hög nivå, speciellt med tanke på att du inte verkar fatta hur du framstår för alla andra!
    Det handlar inte om hur man framstår. Precis det är problemet. Det handlar om fakta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-14 20:27:42 följande:

P.S: att ta upp vad DU SJÄLV skrivit i tråden är inte påhopp eller mobbing. Eller mobbar du dig själv? Drömmer

Att kalla mig för patetisk eller att påstå att jag inte tycker att kvinnor ska få säga nej tlll en man är verkligen inte vad jag har skrivit.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-10-14 20:11:42 följande:
    Och det är väl helt fritt för även männen att bestämma om de ska ha sex eller inte?
    Precis som för kvinnorna.
    Ingen är tvingad.
    Men man får ju också räkna med att den man vill ha sex med säger nej.
    Eller menar du att männen ska få bestämma vem de vill ha sex med och kvinnan ska inte få säga nej?
    Det låter rätt sjukt,i så fall.
    Det är bara män som behöver räkna med att den de vill ha sex med säger nej.

Jag menar att män hade kunnat få bestämma när de vill ha sex, inte med vem.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?