• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:13:45 följande:
    Det snackas om att man ska förtjäna sex. 
    Folk ska förtjäna saker från mig gratis eller börjar det först kallas förtjäna sex när det är på era villkor? 
    Hur är sex på dina villkor? Att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-29 15:34:25 följande:
    Låter verkligen festligt att ligga med någon som pratar om rättvisa och skyldigheter när det gäller sex och inte verkar bry sig det minsta om den andra personen.

Haft själv haft massor med sex under julledigheten och som flesta gånger har vi kommit varsin gång forum en snabbis en morgon. Hoppas hon inte stämmer mig nu.
    Du får förklara när män ska inte tänka på kvinnors behov för när en kvinna inte  förtjänar sex? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:13:45 följande:
    Det snackas om att man ska förtjäna sex. 
    Folk ska förtjäna saker från mig gratis eller börjar det först kallas förtjäna sex när det är på era villkor? 
    Vad ska du behöva ge gratis till vem?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-30 19:18:43 följande:
    Vad ska du behöva ge gratis till vem?
    Hen påstår att jag inte skulle tänka något på den andra personen.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:18:42 följande:
    Du får förklara när män ska inte tänka på kvinnors behov för när en kvinna inte  förtjänar sex? 
    Varför ska det förklaras? Som kompensation för att du fått mothugg?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:20:09 följande:
    Det har väl inte nåt med kostnad att göra.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:05:47 följande:
    Och när har han diskuterat om ett scenario när han förlorar något? 
    Vad menar du nu? Ingen pratar om ett scenario där man förlorar något.
    Jag frågade dig bara om inte även du tänker på dig själv när du klagar på att sex är så orättvist. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:10:56 följande:
    Och hur kommer det sig då att ni tänker aldrig något på mina behov för det kallas ingen rättighet då och sex är något man ska förtjäna? 

Så man ska tänka på andras behov men folk ska inte göra det tillbaka? 
    Men hur mycket tänker du på andras behov då,som vill att kvinnor ska tilldelas dig?
    Den enda som kan göra något åt din situation är du själv. Det kan ingen annan göra åt dig. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-30 19:20:09 följande:
    Gör du det när du vill bli tilldelad en kvinna som ska ha sex med dig mot sin vilja?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-12-30 20:07:50 följande:
    Gör du det när du vill bli tilldelad en kvinna som ska ha sex med dig mot sin vilja?
    Det handlar i så fall om att ni vill att jag ska ha sex mot min vilja. 
    Att ni vill bli tilldelad en person när ni klagar. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?