• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 21:53:13 följande:
    Det handlar om att ni enbart går efter vad ni själva gynnas av det. 
    Gör inte du det? 
    Låter det bättre att projicera din egen egoism på andra?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 21:57:35 följande:
    Jag har rätt till min åsikt. 
    Citera exempel på där det skrivits att du inte har rätt till din åsikt.
  • Anonym (U)
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-14 10:06:07 följande:

Ja, det har du alldeles rätt i. Samhället och vården skulle kunna göra otroligt mycket mer för att underlätta detta. Här inne på Familjeliv är det många som vill låtsas att samhället inte kan eller ska hjälpa män, att det bara är en sak för den enskilde att lösa. Det beror på dessa personer har indoktrinerats av samhället, medierna och politiken att det inte är politiskt korrekt att stödja ensamstående män.

Eftersom samhället i många situationer stöttar enskilda kvinnor så hade såklart samhället kunnat stötta enskilda män också.

Samhället stöttar som regel inte män och därför är det svenska samhället ojämlikt och förljuget.

Du får gärna svara med konkreta exempel på vad som ska göras för att stötta enskilda män.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 10:54:15 följande:
    I så fall så borde det handla om att män ska delas ut när kvinnor klagar på männen eller när kvinnor ska ha lättare att få sex. Att det handlar om mäns rätt till sin kropp ska begränsas. 

Det andra är tagen ifrån sitt sammanhang. 
    Jag skrev bara att prostitution kanske skulle fungera ifall de som säljer sex skulle frivilligt ta någon medicin iframtiden, så de får högre sexlust. 
    Iså fall igen. Hämnd för att du får mothugg. Det blir löjligt, eftersom du saknar poäng och inte tror på det du skriver själv.

Och oavsett ditt syfte med att föreslå droger, är det väl rätt stötande med ett sådant förslag för att stå ut. Kan du förstå det? Högre sexlust- det är inga lätta droger du talar om heller.
    Och faktiskt,  fortfarande grundat i att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig.

Men det är väl så att du anser att du inte kan ändra dig så.att du träffar någon och därmed lägger du ansvaret på kvinnor som ska ställa upp.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 11:15:02 följande:
    Jag har inte föreslagit något om att det är okej att jag ska ha ett bättre liv än er eller att det ska kallas något annat än rättighet till sex om jag skulle få hjälp men det ska kallas något annat om de skulle få hjälp för något.

Det var ni som började och ni sa det inte för att jag skulle ha sagt något liknade först. 
    Vilka ni? Du ger igen för att du får mothugg och för att du anser att du har fel och fultolkats.
    Och menar du på allvar att dina förslag inte huvudsakligen gynnar dig? Att diskutera i termer av att ställa upp på sex är ju för din egen skull  eller hur?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 11:16:41 följande:
    Jag skrev iframtiden om de skulle uppfinna något ofarligt medel som kan höja ens sexdrift mycket så kanske vore det bra. 
    Det här har inte något direkt med det som vi diskuterar nu, det där är tagen från ett annat sammanhang 
    Så här tycker du kontext spelar roll? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:08:57 följande:
    Det är inte jag som använder skattebetalarnas pengar för ens sexliv och sedan säger att sex är ingen rättighet.

Jag påstår inte att samhället ska ge mig pengar för något specifikt och sedan påstår jag att det är ingen rättighet när andra blir utan det för någon annan orsak. 
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Och jo, det är DU som påstår en massa, dra absurda paralller och fultolkar som hämnd för att du får mothugg.
    Som om kontext inte spelar någon roll. Ändå tycker du ju faktiskt att sammanhang spelar roll. När det passar dig. Precis det du anklagar andra för.

Och menar du verkligen på allvar att din argumentation att kvinnor ska ställa upp på sex och till med ta droger inte är egoistiskt?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:11:44 följande:
    Jag kan diskutera om pengarna och resurserna som används redan av samhället för folks sexliv. 
    Klart du kan. Och mothugg kommet du att få.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:10:10 följande:

Så länge någon utnyttjar skattebetalarnas pengar för sexrelaterade problem så borde man inte påstå att eftersom sex skulle inte vara en rättighet så ska inte samhället hjälpa till. 

Har du något mer rimligt förslag om hur samhället ska hjälpa till än att framställa droger för ökad sexlust?
    Eller att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig,?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:05:45 följande:
    Det är mer anpassat till kvinnors situation 
    Hur då?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 16:20:27 följande:
    Jag håller inte på med samma manipulering som många av er gör när det handlar om sex. 

Jag påstår inte att något är ingen mänsklig rättighet för att jag tänker på att jag gynnas av det för något specifikt och sedan gör jag det specifika och tycker det är något viktigt och att samhället ska hjälpa till. 
    Kommentera mina andra inlägg istället för att citera om och om igen.
    Anser du att sex är en rättighet?
    Menar du att resonemang inte bygger på att gynna dig själv?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 17:25:16 följande:
    Det ska i så fall handla om att dela ut män om det ska vara till kvinnors fördel. 
    Dela ut män när kvinnor klagar på männen. 
    I så fall? Nej, det vet du at det inte är. Du kommer återigen mef påståenden uppåt väggarna  enbart som hämnd för att du får mothugg.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 17:50:32 följande:
    Vissa saker går inte ändra genom psykologer och relationscoacher. 
    Vad som är fel är snarare än åsikt än fakta. 
    Det som det handlar om är vad som är lättast att ändra på. 

Visst anser du att "felet" beror på vad handlar om? 
    Du exempelvis påstår inte att felet är på dig om en man vill ha stora bröst och du anser det är sexistiskt med män som har krav på stora bröst? 
    Så du anser att du inte kan ändra på dig så därför ska kvinnor göra det istället,?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:00:00 följande:
    För de flesta kvinnor handlar det om att de kan attrahera någon man medan för männen så handlar det istället mer om att de är intresserade i olika kvinnor men svårare att få intresse tillbaka. 
    När män har sex med kvinnor så kan det handla om att de har det med kvinnor pågrund av deras utseende och inte att de har liknade personlighet. 
    Medan kvinnor väljer män mer efter männens personlighet. 
    Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte hålla med något om hennes krav. 

För när kvinnor klagar på männen då ska det handla om preferenser medan när män klagar på kvinnorna så ska det handla om rättighet till sex tydligen. 
    Var har det hävdas  att männens klagande ska handla om rättighet till sex? Citera exempel.
    Och återigen, tycker du att sex är en rättighet? Varför svarar du inte på det?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?