• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Fiona M skrev 2024-10-14 21:26:34 följande:
    What..?
    Igen, länk.
    Det låter som om du bara sitter där och tycker saker, fast du tidigare i tråden ville göra gällande att du la fram fakta. Dela med dig av den nu istället.
    Det är min åsikt.

Vad är din förklaring till att unga tjejer säger nej till sex?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-14 21:27:19 följande:
    Jag förstår inte frågan.
    Du skrev att lika många stängdes ute från sex förut. Hur går det ihop med befolkningsökningen?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-14 21:31:06 följande:
    Hahaha!

Nej.
    Varför är det fel? Tror du att en kille som är osäker på sig själv tar stryptag på tjejen under sexet eller är det bara tinder-ligg som gör det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-14 22:35:06 följande:
    Berätta hur det skulle gå till?
    Har jag inte redan gjort det? Med samma lagar som i Danmark hade sex varit en rättighet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-14 22:44:53 följande:
    Ja du och din jämlike så i tråden verkar ju proppfulla av empati och omtänksamhet för kvinnor så ett riktigt mysterium att ni blir utan sex.
    Tror du att empati och omtänksamhet är vad kvinnor attraheras av hos män?

Jag kan lova dig att jag har varit empatisk mot många tjejer genom åren och fått noll tillbaka för det, inte ens empati får man tillbaka.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:13:30 följande:
    Empati är att man ska respektera när kvinnor blir bättre behandlade tillbaka än vad de gör för männen. 
    Det handlar inte om att kvinnor vill bli ihop med män som de är vänner med. 
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:34:02 följande:
    Vad påstår den låsta tidningsartikeln?
    I dag finns en annan öppenhet bland singelkvinnor om att de söker en man med hög lön och status. Hellre en ?finance bro? med en nyrenoverad bostadsrätt i innerstan, än en tv-spelande slacker med en hyrestvåa i förorten.

I dag tjänar de flesta kvinnor tillräckligt bra för att klara sig utan en man. Det gör att kvinnor kan ställa mycket högre krav på en potentiell partner än tidigare. Och det gör de också.

? Vi kan vara mer kräsna och eftersom vi kan det är vi det. Jag tror det handlar om att man vill upprätthålla en viss typ av livsstil, säger sociologiprofessorn Emma Engdahl
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:52:02 följande:

Var finns själva forskningen?
    En snärtig och förmodligen vinklad artikel är en annan sak än vad som faktiskt undersökts så det vore intressant att läsa.

Det där är inte vad du påstod,
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:22:44 följande:
    Kvinnor vill inte ha en man som är empatisk. De vill ha en man som är dominant och aldrig visar några svagheter.

Hon i artikeln var professor i sociologi. Vad har du för forskning som visar att kvinnor väljer empatiska män framför dominanta finansmän med nyrenoverad bostadsrätt och en dyr livsstil?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (U) skrev 2024-10-18 20:14:53 följande:
    Ja exakt som jag skrev.. Du ifrågasatte  abort och preventivmedel eftersom du fått som svar att sex inte är en rättighet när du klagar på din sexbrist.

Nu drog du samma parallell till ungdomsmottagningen.

Och rent konkret, vad ska samhället sätta in för åtgärder i din situation  för att det vara acceptabelt med abort, preventivmedel och ungdomsmottagningar i dina ögon?
    Undantag från sexköpslagen för män som inte får ha sex?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?