• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:46:11 följande:
    Jag har inte klagat på kvinnor som säger nej till män. När gjorde jag det?

Jag klagade på feminismen som har gjort det lättare för kvinnor att dejta och svårare för män.
    Du klagar ju hela tiden på att kvinnor har det lättare än män och vill att det ska gå tillbaka till som det var på "den gamla goda tiden" där män bestämde allt och kvinnor inte hade något att säga till om.
    Är inte det kvinnofientligt?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:50:06 följande:
    Man får inte diskutera den utan att bli utslängd från en studio. Det var så tråden började. Alltså får man inte diskutera.

Nej, sexköp ses inte som våldtäkt i länder som Finland.
    Nu blev han ju utslängd ur studion för att han gav ett mindre begåvat råd till en man att köpa sex för att bli bättre i sängen.
    Och här i Sverige är det inte tillåtet att köpa sex.

Det finns även prostituerade som blir våldtagna.
    Eller tror du att alla prostituerade gör det frivilligt?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:00:27 följande:
    Jag har inte sagt att kvinnor inte ska ha något att säga till om, men alla demokratier har inte en feministisk politik. Titta på USA där Trump vann nästan 50% av kvinnornas röster.

Nej, jag tänker stanna kvar och hävda mina rättigheter att kritisera.
    Det är ju precis det du gör när du vill att vi ska gå tillbaka till ett samhälle där männen bestämde allt.
    Men det kommer aldrig att hända att vi kommer att gå tillbaka till ett sådant samhälle igen.
    Det är det inte många,om ens någon,som vill.
    Utom möjligen ofrivilligt ensamma män.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:10:41 följande:
    Nej, det är kritik av feminismen som är en ideologi och inte av kvinnor.
    Och eftersom feminism handlar om jämställdhet så kritiserar du ju att kvinnor vill att det ska vara jämställt mellan könen.
    Och det är ju så du också verkar vilja ha det,om jag har förstått det rätt?
    Det du tänker på är kanske radikalfeminism och det är ju extremt åt andra hållet istället.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:13:42 följande:
    Ta den diskussionen då istället för att censurera debatten. Censur är inte demokratiskt.
    Det är ju det jag gör. Jag cencurerar ingenting.
    Och det är även fritt fram för dig att diskutera det,om du vill. Det är ingen som har hindrat dig.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:33:19 följande:
    Nej, som Realisten (ännu en till person) skrev så är jämställdhet och feminism olika saker. Jämställdhet går ut på att män och kvinnor ska behandlas lika. Feminism handlar bara om vad som är bäst för kvinnor.
    Då har du och Realisten missförstått det helt.

Vad betyder feminism? Feminism är ett samlingsbegrepp för rörelser och ideologier som menar att alla människor oavsett kön eller genusidentitet ska ha samma förutsättningar att påverka samhället och sina egna liv. Målet är att uppnå ett jämställt samhälle där alla människor har lika värde.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:36:45 följande:
    Du tyckte väl att det var rätt att han blev utslängd och censurerad?
    Att han blev utslängd,ja.
    Men jag tycker frågan i sig ska kunna diskuteras.
    Men jag tycker inte det är att diskutera frågan när man råder någon att köpa sex.
  • molly50
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 20:22:24 följande:
    Oops, nu fick Ts veta att han helt missuppfattat detta med feminism. Detta var hans favoritämne eftersom han trodde att det bara handlar om vad som är bäst för kvinnor. Och det har gjort honom mycket upprörd. Men det handlar det ju om ett jämställt samhälle. Är det fortfarande en favorit? 
    Ja,precis. Hittills har han ju bara använt ordet feminism som ett skällsord.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 20:25:10 följande:
    Det är det jamställdhet handlar om
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 21:39:23 följande:
    Tyvärr så använder vissa det som skällsord 
    Ja,jag har märkt det.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-18 22:28:51 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 20:25:10 följande:
    Det är det jamställdhet handlar om
    Nej, så är det absolut inte, Molly50.

Från början ville kvinnor ha jämställhet mellan män och kvinnor. Sedan uppnådde kvinnor jämställdhet i Sverige. Så blev alla kvinnor nöjda då ? Nej, såklart inte. Genom att propagera för feminism kan ju kvinnor få det ännu bättre.

Den kvinnliga taktiken -eller snarare manipulationen ? går ut på att påskina att jämställdhet och feminism är samma sak. Det förtryck som män historiskt har utsatt kvinnor för skall dagens män betala för genom en feministisk agenda. Feminism är därmed hämd-drivet.

Eller vem vet, det kanske bara är jag som har missat alla dessa feministdemostrationer för bättre villkor för män?

Jo,så är det absolut. Feminism handlar om jämställdhet mellan könen.
    Att du sedan använder feminism som ett skällsord ändrar inte på det.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?