• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 17:49:33 följande:
    Det skulle inte vara orättvist mellan könen 
    Är det orättvist om inte kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:30:38 följande:
    Och då handlar det inte alls om att vården ska fixa så man kan ha ett fungerande sexliv.  Det som jag sa, och vården borde benämna det med andra ord istället 
    Vad handlar det om då?
    Är det bara om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit   som vården kan handla om ett fungerande sexliv?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:32:11 följande:
    Och för att sex ska inte vara en rättighet så är det orimligt om det "ingår i det normala att ha ett fungerande sex enligt vården". 
    Så därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:35:02 följande:
    Om syftet är inte att alla personer ska ha något så kan det inte räknas inom det "normala" att man ska ha något. 
    Så det är bara normalt om kvinnor ställer upp.på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:35:25 följande:
    Man gör inte så här i andra sammanhang 
    Så sammanhanget spelar ingen roll?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:33:27 följande:
    Apartheid samhälle ifall vården ska erbjuda något för det ingår att ha något speciellt inom det normala men samtidigt ska det inte vara en rättighet. 
    Så det det är ett apartheidsamhälle om inte kvinnor  ställer  upp på sex trots att de helst sluppit ?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:37:33 följande:
    Jag diskuterar om vad vårdens uppdrag ska fungera 
    Och hur ska vården fungera? Att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:39:47 följande:
    Syftet kan inte vara att vården ska hjälpa en att ha ett fungerande sexliv för det ingår i det normala att ha sex. 
    Och därmed måste kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:45:21 följande:
    Och det är en åsikt vad som ska räknas som "förutsättningar" att ha sex. 
    Och för dig innebär förutsättningar att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:42:08 följande:
    Empati och att bli bra behandlad borde innebära att man förstår att det är jobbigt när män är ensamma. 
    Inte att andras sexliv är ett grundläggande behov medan sex ska vara ingen rättighet och inget brhov för ensamma män. 
    Innebär empati enbart att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:53:05 följande:
    Det är mot min vilja det snarare handlar om just nu. 
    Om syftet är inte att jag ska ha sex så borde jag inte behöva vara en del av erat och andras sexliv. 
    Sex ska vara endast ett privilegium och sex ska inte räknas som en del av samhället för individer utan enbart påminna mer om exempelvis någon elitfotboll. 

Det ni håller på med är inte att respektera andra änniskor. 
    Är det enbart respektfullt om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:59:04 följande:
    Att förstå någons känslor betyder inte automatiskt att någon ska bli tvingad till något 
    Så förstå dina känslor innebär enbart att man håller med om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:55:41 följande:
    Jag förväntar mig inte trevliga svar tillbaka. 
    Jag säger saker för att ge igen och lägga skulden på andra när andra gör det på mig. 

Det är socialt accepterat mobbning mot ensamma män. 
    Så man måste hålla med dig om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Annars ger du igen?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:01:32 följande:
    Om jag ska vara skyldig andra något så får jag lägga skulden på andra 
    Och det innebär att ingen säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:03:36 följande:
    Som du bryr dig om andras känslor...
    Jag har rätt att få klaga speciellt när sex och förhållande är något som berör människor i allmänhet. 

Erat resonemang är typ lite är som man skulle på 90 talet snscka om att det är ingen rättighet att få vara snygg är fula kvinnor uttryckte missnöjd efter de kollat på "Fröken Sverige på tv". 
    Om det är inget behov att vara snygg så är det inget behov att ha skönhetsnormer och ett tvprogram som hette Fröken Sverige på tv. 
    Så om någon säger emot när du tycker att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit så innebär det per automatik att man anser att du inte får klaga?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:07:10 följande:
    Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Och om någon protesterar och säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit så innebär det att du inte " får" klaga?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:12:47 följande:
    Jag menar att skulden skulle vara på mig. 
    Och om man säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit så anser man att skulden ligger på dig?
    Och då ger du igen?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:31:32 följande:
    Såklart ensamma kvinnor ska bli behandlad bra men de blir oftare bättre behandlade i allmänhet än ensamma män.
    Det är mer socialt accepterat som kvinna att få klaga på männen. 
    Jag kan känna empati för störda personer också. 
    Och empatin kan alltså enbart visas genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:22:58 följande:

Om man inte ska ha sympati för ensamma män eller tycka det är dåligt när de blir utan sex pågrund av ingen rättighet till sex så borde man inte heller lägga skulden på dom, tycka de är misslyckade och losers, tycka det är konstigt när någon är utan sex etc 
    Den här logiken existerar inte för något annat. 

Ingen rättighet betyder också ingen skyldighet.

Och detta kan enbart visa sig genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?