Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Dubbla budskap

Se det inte som ett dilemma. Om din tjej nu har öppnat upp för det som skulle kunna bli ett samtal om ert sexliv, och den svackan ni befinner er i - och säger att det är pga att du sällan tar initiativ. 

Säg då det du inleder din TS med här. Att det beror på att din tjej "var och varannan" dag pratar om hur dåligt hon mår, hur ont hon har i kroppen och att det har gjort att du "tappat initiativförmågan" pga hennes "hälsa", och av välmening...

Nu framkommer ju inte hur din tjej mår, eller vad det är för "åkommor" hon har, dock.

Men jag kan tillstå att - om min tjej säger att hon är förkyld, känner sig lite "små-risig", har feber, har skitont i ryggen whatnot - då kanske inte heller jag känner att "mm, ok, jag fattar, men vi kan väl ha lite sex ändå, så kanske det känns bättre?!?"...

Och, skulle jag leva med en partner som var och varannan dag går runt och surrar om hur den mår dåligt, har ont på olika ställen på kroppen, och bara "beklagar sig". Det låter inte skitkul att leva i en relation med en sådan partner...

Alla kan bli sjuka, alla kan få "ryggskott", somliga lever med kronisk smärta 24/7. Men då får man ju försöka hitta sätt att prata om det, hur ska det få påverka ens relation, ens egna liv, ett potentiellt sex-och samliv etc bla bla.

Svar på tråden Dubbla budskap