• Anonym (Tom)

Dubbla budskap

Vi har hamnat i en sexlös period i vårt förhålland och anledningen är följande. Varje dag pratar min tjej om hur ont hon har på olika ställen eller om hur sjuk hon är. Detta har hon i princip alltid gjort under vårt 3 år långa förhållande. Eftersom jag är en snäll kille vill jag inte vara för offensiv till att ha sex eftersom jag känner att den fysiska aktiviteten kan vara dumt för hennes hälsa. Nu har hon även börjat gnälla på mig att anledningen till att vi har så lite sex är att jag så sällan tar initiativ. Jag älskar henne och att ha sex med henne och har inte haft något problem att ta initiativ i andra relationer. Jag vet hur jag lätt ?får igång? henne men avstår ofta för att jag inte vill utnyttja någon som mår dåligt. Vad ska jag göra med detta dilemma?

• Svar på tråden Dubbla budskap
  • Anonym (J)

Ett bra sätt kan ju vara att börja kommunicera med varandra. Testa det.

• NyfiknaAstrid92

Ja, Gud vad snäll du är som inte våldför dig på henne när hon inte vill Drömmer Snubbars logik alltså. Skrämmande.

• Anonym (Tom)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-06 10:00:57 följande:

Ja, Gud vad snäll du är som inte våldför dig på henne när hon inte vill Drömmer Snubbars logik alltså. Skrämmande.

Saken är den att alla hennes tidigare killar varit sådana, så hon är lite skadad😵?💫😵?💫🤪🤪
  • Anonym (jury)
    Anonym (Tom) skrev 2024-10-06 09:39:49 följande:

Varje dag pratar min tjej om hur ont hon har på olika ställen eller om hur sjuk hon är. Detta har hon i princip alltid gjort under vårt 3 år långa förhållande. 

Så är det väl sån hon är. Oavsett om det mest är fysiskt eller psykiskt så blir det ju inte bättre med tiden och du kan ju inte sätta hela ditt sexiiv på standby genom att vänta på en magisk vändning i hennes mående.

Frågan du bör ställa dig är väl snarare, vill du höra på dessa ändlösa beklaganden i tre år till, och tre år till igen efter det?
  • Anonym (Anonym2)

Och hur lyckades du läsa in det i TS trådstart och att du dessutom fått en tumme upp är ju ofattbart.
  • Anonym (Anonym2)

Hur ofta tar hon själv initiativ?

• Anonym (Louise)

Jag känner mig lite träffad pga jag har rätt ofta ont på olika ställen i kroppen. Jag vill ha sex (det hjälper även kroppen slappna av), men alla ställningar fungerar inte o det kan behövas en extra kudde  här o var. Jag tror att din tjej pratar om att det gör ont här o var för att du ska veta varför om hon inte klarar att ha vilt sex på köksbordet, o vill veta att du tycker om henne ändå. Fråga om hon vill ha sex o isåfall hur, visa att det är ok att anpassa sexet lite. Ibland kanske det inte funkar alls, men så är det för alla, för dig också om du tex får vinterkräksjukan. 

• Anonym (kalle2)

Missförstod du inte nu? TS skriver ju att hon vill att han tar mer initiativ till sex, men att han tvekar på grund av att hon säger att hon är sjuk på olika sätt. 

TS verkar vara lite väl hänsynsfull, tycker jag. Ge dig hän istället, ta för dig och njut, tills hon säger stopp.
  • Anonym (Grabb)

Se det inte som ett dilemma. Om din tjej nu har öppnat upp för det som skulle kunna bli ett samtal om ert sexliv, och den svackan ni befinner er i - och säger att det är pga att du sällan tar initiativ. 

Säg då det du inleder din TS med här. Att det beror på att din tjej "var och varannan" dag pratar om hur dåligt hon mår, hur ont hon har i kroppen och att det har gjort att du "tappat initiativförmågan" pga hennes "hälsa", och av välmening...

Nu framkommer ju inte hur din tjej mår, eller vad det är för "åkommor" hon har, dock.

Men jag kan tillstå att - om min tjej säger att hon är förkyld, känner sig lite "små-risig", har feber, har skitont i ryggen whatnot - då kanske inte heller jag känner att "mm, ok, jag fattar, men vi kan väl ha lite sex ändå, så kanske det känns bättre?!?"...

Och, skulle jag leva med en partner som var och varannan dag går runt och surrar om hur den mår dåligt, har ont på olika ställen på kroppen, och bara "beklagar sig". Det låter inte skitkul att leva i en relation med en sådan partner...

Alla kan bli sjuka, alla kan få "ryggskott", somliga lever med kronisk smärta 24/7. Men då får man ju försöka hitta sätt att prata om det, hur ska det få påverka ens relation, ens egna liv, ett potentiellt sex-och samliv etc bla bla.

• New  Dawn

Jag förstår inte riktigt. 
    Bara för att hon har ont betyder det ju inte att sex är något hinder.
    Sex är ju lätt att ha utan akrobatiska ställningar. 
    Hon vill att du ska ta mer initiativ till sex. Mitt förslag är helt enkelt att du gör det. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Dubbla budskap