Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

Snälla, snälla hjälp mig ...

Hej vännen 
    Hur började dina besvär? Har du läst om pans/pandas? Man kan få plötsliga besvär med ätstörningar om man har det. Det kan man få efter infektion som tex halsfluss. 

Vad är det som känns jobbigt med att ha ätit mat? Rädsla för att bli tjock, eller tanken på att ha ätit maten bara? 

Du behöver försöka vara din egen bästa vän. Du har bara en kropp. Försök var rädd om den. Den behöver mat och energi för att orka fungera. Äter eller dricker man för lite tar kroppen stryk och den går på sparlåga. Gammalt uttryck, men det är som en bil. Den behöver bensin för att orka rulla. 

Om du inte är / vill vara din egen bästa vän, kan du fundera ut varför? 

Kram 

• Anonym (Jessica)

Ingen aning om jag säger rätt saker nu så ta det med en nypa salt. Menar det sistnämnda då, om hur du kanske kan försöka tänka. Jag utgick bara från de besvär jag haft själv med ångest och pandas. Det har hjälpt mig iallafall, för ibland vägrade jag äta för jag bara hatade mig själv. Men nu försöker jag se det som att jag bara måste vara min egen bästa vän. 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (fd anorektiker) skrev 2024-10-06 15:48:41 följande:
    Denna sjukdom är mycket, mycket svårare att bota än så.
    Ts vet redan allt det där.

Jag förstår att din tanke är god, men det är nog så att man måste genomlevt detta helvete för att kunna förstå det.
    Men lägg av. Ja, det vet jag med. Men skriva något måste man få göra på ett öppet forum. Så länge man inte skriver något taskigt. 
  • Anonym (Jessica)

Och nej, det är inte alls säkert hon visste allt jag skrev, du är inte ts. Låt henne svara själv.

Svar på tråden Snälla, snälla hjälp mig ...