Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Han ville inte ha barn, nu är hans nya yngre kvinna gravid

Förstår verkligen att du är arg. Hade varit så arg att jag exploderat. Man kan ju bara hoppas att han är olycklig för resten av livet. Ville han inte ha barn så kanske han helt enkelt låtsas att han är glad över det nu? Han kanske egentligen mår skit, får man hoppas.

Hur gammal är du? Finns det inga alternativ? Adoption, fosterbarn, åka utomlands för insemination?

• Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2024-10-06 23:15:41 följande:
    Varför önska någon olycka?! Vi har ingen aning om varför han skaffat barn nu. TS har ju kunnat lämna relationen om hon viljat det. Dock förstår jag att man kan känna så mycket negativa känslor där TS befinner sig. Men att önska en annan människa olycka för det är bara barnsligt och i slutändan mår man sämst själv om man går och önskar andra olycka. 

Tänk på att han ska få ett barn, ett barn förtjänar två lyckliga föräldrar och om han blir olycklig resten av sitt liv så kommer det inte vara bra för det lilla barnet som kommer.

Så det TS kan göra är att gå vidare och se andra alternativ. Nu har inte TS skrivit hur gammal hon är men är hon fortfarande fertil så skulle jag rekommendera att försöka hitta alternativ och lägga energi på det istället för hat mot exet. Är hon fortfarande fertil kan hon kanske få sperma av någon annan. Finns sidor på nätet där män donerar sperma utan att landstinget är inblandat. Då är det fritt fram utan någon åldersgräns. För hat mot exet kommer inte leda till en graviditet. Sen som du säger kanske det kan finnas möjlighet till adoption, familjehem osv.... 
    Du är väl du helt enkelt en bättre människa än mig. Hade han varit ärlig direkt så hade TS säkert lämnat, men nu ljög han för henne i flera år och slösade hennes dyrbara tid, och tog ifrån henne chansen att få barn. Så jo, jag önskar han olycka. Sue me
Svar på tråden Han ville inte ha barn, nu är hans nya yngre kvinna gravid