Han ville inte ha barn, nu är hans nya yngre kvinna gravid
Hur hantera?
Vi var tillsammans i många år. Hon lurade mig i flera år att vi skulle skaffa barn, att han ville. Men alltid kom det något ivägen. Tillslut ställde jag honom mot väggen med tårarna forsande från ögonen. Då framkom det att han aldrig velat ha barn.. så jag lämnade. Men försent. Hittade ingen ny man och trots singelinsemination som misslyckats är jag nu för gammal för att få fortsätta (i Sverige).
Jobbat stenhårt med mig själv och acceptansen att inte få bli mamma trots att jag i princip är i bitar.. Försöker göra roliga saker och försöker se attd et går att leva utan barn och framtida barnbarn (fast jag innerst inne ifrågasätter hela min existens om jag aldrig kommer få en familj). Men det går, fast det är tuft, framåt.
Så fick jag reda på nu att mitt ex väntar barn med sin nya (yngre) kvinna som han varit ihop med knappt ett år. Han är tydligen jätteglad över detta.
Jag känner näst intill vulkanisk ilska och rent hat för honom. Hur fan han kunde utsätta mig för detta genom att så aktivt hålla mig kvar och försitta mina chanser till det liv jag egentligen ville ha, med löften, smicker, framtidstro och allt.
Hur ska jag kunna leva med detta? Allts som jag hittills byggt upp har rasat som ett korthus nu när jag fick reda på detta.
Hur kunde ha utsätta mig för detta? Den han sa att han älskade!
någon som varit i denna sits? Eller har förslag på hur jag ska gå vidare? Jag vet ju att jag måste släppa detta, men just nu är mitt förakt mot honom helt abnormt. Och det vill jag ju inte heller :(