Anonym (HP lover) skrev 2024-10-12 01:13:49 följande:
Låter lite som en arbetsintervju, som rätt tråkiga konversationer. Det blir ofta tråkigt och extremt formellt när man inte klickar med en person.
När man hittar en person man klickar med blir det ALDRIG stelt, tråkigt eller svårt.
Har du klickat med någon förut?
Hur ska man klicka med någon på några inledande meddelandet på nätet? Det går ju inte.
Som man inom nätdejtingen ska du konkurrera med 10 andra om en kvinna. Du ska ha något extra som sticker ut. Minsta lilla grej som inte stämmer elere blir fel så har du sumpat din chans. Det var detta som fick mig att tröttna!!!
Jag ska ha 100 krav om hur jag ska skriva, locka till intressanta konversationer, anstränga mig till max. Samtidigt ska jag göra detta för en kvinna som själv inte bidrar med nått mer än att existera. Som själv har en rätt usel och engagerad profil till följd att det inte krävs mer än så för att väcka intresse då det nästan bara är män som nätdejtar. Skriver jag något så är jag tråkig, sexistisk, för framåt, för lam, för det ena och det andra.
Det var detta som fick mig att tröttna. Hade inte män varit så kåta av sig så hade ingen man sjunkit till denna nivå och godtagit detta, men vissa gör vad som helst för sex antar jag. Själv tröttnade jag på denna lek och detta ojämlika slaveri. Finns inte en chans att jag någonsin kommer testa på nätdejting igen.
Det är bara mycket tid och mycket ansträngning för ingenting alls. Man kan i bästa fall hitta någon under sin egna nivå gällande allt.
Men i det riktiga livet kan man hitta någon som på riktigt matchar en själv. Som spelar i ens egna liga och under 3 divisioner under.