Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
Du har naturligtvis 100% rätt när du skriver att kvinnor i huvudsak är ute efter bekräftelse på nätdejtsidor.
Många kvinnor har inga intressen bortsett från att hitta fel och brister hos de som skickar meddelanden. (Om jag har fel varför fokar då alla kvinnor i tråden på dig?)
Men även om kvinnor inte svarar på meddelanden så innebär det inte att dom inte vill få meddelanden. I själva verket är många kvinnor helt beroende (typ drogberoende) av den uppskattning de får nätsidorna. En dag utan bekräftelser är en katastrof för snygga kvinnor. Många kvinnor bryter samman om det går 3-4 dagar utan bekräftelser från män.
Om män systematiskt undviker nätdejtingsidor kommer det därför att få stor effekt.
Hon var inloggad varje gång jag loggade in. Jag skrev till henne inom några dagar efter att jag startat mitt konto. Fick inget svar och hon besökte aldrig ens min sida och profil. Men hon var konstant inloggad från den dagen jag öppnade mitt konto tills dess att jag avslutade mitt medlemskap. Testa för skojs skull att skicka till henne innan jag sa upp kontot - inget svar, tittade inte ens på min profil.
Jag tror inte bara att folk är ute efter bekräftelse utan också har det som nått socialt strategispel. Inget verkligt intresse av att träffa någon på riktigt utan bara prata med folk, se hur snygga och attraktiva killar som tar kontakt m.m. Jag tror det blir en kombination av strategispel och bekräftelsejagande.