Inlägg från: Anonym (Agnes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agnes)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 13:49:09 följande:
    Nej. Jag behöver inte göra det. Jag vet vilken nivå jag är på. Jag har god självkännedom och är inte beroende av vad ett c antal anonyma kvinnor tycker. Även om de skulle säga att jag är en 10a så tycker jag inte det själv. Jag bedömer mig som en stark 7a eller normal 8a. Det är min egna åsikt baserat på vad jag ser i spegeln, baserat på de skönhetsideal som råder i samhället, baserat på mina upplevelser från livet. Jag har haft brudar tidigare, varav en var riktigt het. Så jag vet att jag är rätt snygg. 

Nu blir den här tråden och hela samtalsämnet väldigt utseendefixerat. En person är så mycket mer än sitt utseende. Det är bara en ytlig och liten del. Jag orkar inte snöa in på det. 

Min erfarenhet av nätdejting är att det suger. Dock baseras den endast på Happy Pancake för jag har inte haft någon annan. Som vissa är inne på så kan det ha med avståndet att göra. Det var faktiskt en och annan som skrev att avståndet var för långt. Sedan kan jag även ha upplevts som oseriös eller player med tanke på mitt utseende. Men det störde mig att kvinnor som aldrig skulle haft en chans på mig i verkliga livet och kvinnor som var betydligt sämre än de jag haft förhållanden med, inte skrev tillbaks. 
    Du ville alltså ha bekräftelse från kvinnor du inte var intresserad av. Där ser man. 

Ja, du kan skryta om både ditt utseende och din personlighet, men det är ju ändå du som inte har en tjej. Du verkar inte kunna attrahera tjejer varken IRL eller på nätet, så något är det. Och skyll inte på att du inte hade tid, för då hade du inte heller haft tid att dejta någon. 

Och du, är du så jävla snål att du måste välja den sämsta appen bara för att den är gratis, så blir ju resultatet därefter. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 14:05:41 följande:
    Jag har haft en hel del brudar tidigare. Innan jag började plugga och flyttade till Stockholm. Jag har inte haft svårt att attrahera kvinnor irl. Men jag beskrev för dig att jag inte finns i en miljö där det finns mycket kvinnor. Och speciellt inte mycket singelkvinnor. Jag gick en mansdominerad utbildning i 5 år, nu har jag ett mansdominerat jobb, och utöver det sitter jag mest hemma. 

Anledningen till att jag inte vill betala är inte ekonomisk utan principiell. Jag tänker inte betalat för nått som är så uselt och som inte tillför något. Det var därför jag testade HP som var gratis. För jag ville se hur det fungerar innan jag ingår några avtal. Det är allt för många killar som nätdejtar i förhållande till tjejer, så man går bara ner sig där. Man hittar antagligen bara tjejer under sin egna nivå som man inte vill ha innerst inne. 

Att jag sedan skickade till kvinnor jag inte var intresserad av berodde på att det knappt fanns några jag verkligen var intresserad av. Många såg ut som stryk och var en parodi. 
    Precis, du sitter mest hemma. Skriver du det i din presentation också? Eller får du det att låta som att du har massor av intressen och aktiviteter? En kille som bara rör sig i manliga kretsar och sedan är mest hemma är ju inte så attraktivt. Så vitt jag vet från de jag känner som läst samma utbildning som dig är att det fanns ett rikt socialt liv under studietiden. 

Fast du kan ju inte jämföra en gratisapp med en betalapp och tro att en gratisapp ska spegla hur en betalapp är. Förstår du inte det? Det är ju som att köpa en billig burgare på Donken för att testa och se om den dyra burgaren på finrestauran är värd sitt pris. För att ha läst i 5 år, så verkar logik inte vara din starka sida.

Om där inte fanns några du var intresserad av så är väl det rimliga att inte skicka något alls. Dvs samma beteende som du har IRL. Inte heller särskilt logiskt.

Börjar undra om du bara driver med oss.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 14:19:28 följande:
    Att det skulle bli bättre för att man betalar kan massvis med män understryka inte stämmer. Många jag känner och även en del i tråden, nämner att de slutat betala och bara använder gratisversionerna eftersom det inte ger så mycket att betala. Vad du inte förstår, eftersom du verkar ha låg iq, är att appar som tar betalt har en agenda och den är att behålla betalande medlemmar för att på så sätt tjäna mer pengar, Om folk hittade någon snabbt så hade de slutat betala vilket gör att apparna tjänar mindre pengar. De tjänar på att ha prenumeranter som inte hittar  någon. 

Hade du haft lite innanför pannbenet hade du fattat det. Men logik är inte din starka sida ser jag.
    OK, så nu är det personangrepp som gäller? Inga argument kvar? 

Ändå är det du, som är så snygg, så välutbildad och så duktig, som sitter ensam hemma och inte har någon tjej. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 14:26:14 följande:
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-07 14:13:59 följande:
    Precis, du sitter mest hemma. Skriver du det i din presentation också? Eller får du det att låta som att du har massor av intressen och aktiviteter? En kille som bara rör sig i manliga kretsar och sedan är mest hemma är ju inte så attraktivt. Så vitt jag vet från de jag känner som läst samma utbildning som dig är att det fanns ett rikt socialt liv under studietiden. 

Fast du kan ju inte jämföra en gratisapp med en betalapp och tro att en gratisapp ska spegla hur en betalapp är. Förstår du inte det? Det är ju som att köpa en billig burgare på Donken för att testa och se om den dyra burgaren på finrestauran är värd sitt pris. För att ha läst i 5 år, så verkar logik inte vara din starka sida.

Om där inte fanns några du var intresserad av så är väl det rimliga att inte skicka något alls. Dvs samma beteende som du har IRL. Inte heller särskilt logiskt.

Börjar undra om du bara driver med oss.
    Ts har helt rätt. Du Agnes vet inte vad du yrar om.

Vad man kan lägga till med de betalande apparna är att de allra flesta dessutom har en stor andel ickebetalande medlemmar. Match är ett bra exempel. Där måste man betala för att kunna skicka meddelanden till folk. Men det är inte säkert att den du skickar till betalar, och då är det som att kasta ett meddelande i sjön. För du vet inte vilka som betalar och vilka som inte gör det. Samma med Tinder. De har för övrigt samma ägare. 

När det gäller match har jag för mig att statistik visade att bara 30% av medlemmarna betalar. 

Så att välja den sämsta appen är ett bra val? Då kan man ju lika gärna skita i det.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 18:00:40 följande:
    Det vore mycket osannlikt att alla kvinnor har ett och samma fel, men att alla kvinnor har minst någon av ursäkterna är mycket, mycket sannolikt.

Det är däremot extremt bekvämt att skylla på TS istället för att visa självinsikt om sin egna brister/ursäkter.
    Har inte sett en enda av dom skylla på TS. Däremot har TS skyllt på dom. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 20:57:09 följande:

Hade inte de kvinnorna haft de egenskaper jag nämnde hade TS dejtat flera av dem.

Det finns även hundratals liknande trådar där män skriver in om liknande problem som TS gör här. Det gör att det finns ett tydligt mönster där dom som svarar uteslutande letar efter felen hos en enskild man /trådskapare. Man verkar blunda helt att för kvinnor som grupp har gemensamma egenskaper som påverkar både enskilda män och män som grupp.

I de fall en enskild kvinna skriver in om ett problem är det mycket vanligt att kvinnor anser att hennes problem kan kopplas till att män som grupp har vissa negativa egenskaper och inte att problemet ligger hos henne själv.

Detta är mycket inkonsekvent.

Lägg bara ner. Det är inte fel på en kvinna bara för att hon inte vill dejta en viss man. 

Jag förstår att vissa män, som misslyckats på dejtingsajter, tycker det, för då slipper de ta tag i sina egna problem. 

De fann helt enkelt inte TS tillräckligt attraktiv. 

• Anonym (Agnes)

Finns ju en anledning  till att du inte har vänner eller hobbys. Det är inte attraktivt att inte ha ett socialt liv i din ålder. 

Du säger att du inte hade tid att dejta IRL men hur skulle du då ha tid att träffa någon du fått kontakt med på nätet?

Ditt utseende spelar ingen roll om resten av ditt liv är tomt. Du utstrålar dessutom bitterhet, och tror att okända på nätet hatar dig. 

Du får hissa ditt utseende hur mkt du vill, men i denna tråden dissar du verkligen din personlighet. Alldeles själv. 

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-12 23:28:49 följande:

Det verkligen pinsamt att folk i Sverige är avundsjuka som man kan se i denna tråden. Trots att TS utsätts för MASSIVA attacker av äkta svensk avundsjuka så får att aldrig tvivlet på sig själv fäste i honom. Det innebär ett stabilt och orubbligt självförtroende.

Men ni kanske föredrar feminiserade sojapojkar så att ni kan känna er som starka dominanta kvinnor?

Avundsjuk på en med utseende 8 nen som inte får napp på dejtingsajter? 

Vad är där att vara avundsjuk på? Han har inga vänner, inga hobbys. Sitter mest hemma. Wow, viljet kap 👍

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 13:51:54 följande:
    Jag tror inte, jag vet. 
    Jag utmanar dig men du är mus. pip pip pip. 

Mycket snack och lite verkstad. pip pip pip

Tuff bakom skärmen pip pip pip
    Du vågar ju inte själv. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 14:02:02 följande:
    Jag vågar. Men jag vill att någon mer gör det. För det kommer bli lätt att sitta och kasta skit på mig sen. Kalla mig ful, ingen 8a, oattraktiv, överskattar mig själv. För det kommer ni säga antagligen, även om jag är en 10a. Så det är inte lönt att jag själv postar en bild. Svaret jag kommer få är givet med tanke på hur tråden sett ut. 

Men om någon mer postar en bild, eller alla som ska tycka något postar en bild, så blir det mer rättvist. Då kanske man själv skriver saker man inte menar. 

Lite så. 

Men ingen vågar. Folk är för rädda. Möss. pip pip pip. 

Alltså vågar du inte. Hade du vågar hade du gjort det oavsett vad andra gör. 

Men självklart kommer du aldrig att göra det, du är ju rädd att bli dissad nu efter allt ditt skryt om ditt utseende. 

Den minsta musen är du. Så mycket snack men då lite verkstad. 

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 14:13:17 följande:
    Jag vågar. 

Men jag tänker inte göra det efter all skit jag fått, ensam. För då kommer ni sitta gömda bakom era skärmar och låtsas att ni själva är snygga, och att jag är dunderful. Bara för att ni vill ha rätt. Ni har kallat mig oattraktiv sedan första inläggen i tråden, sida efter sida. Vad tjänar jag på att droppa en bild? Ni kommer kalla mig ful eller medelmåtta eller "inte ful, men inte jättesnygg". Ni kommer försöka dra ner mig. Så vad tjänar det till Agnes? 

Men Agnes... Om du skickar en bild på dig samtidigt. Då är det likvärdigt. Då kommer du inte kalla mig ful om du inte tycker att jag är det, förutsatt att du inte är snyggare än mig. Men du tror inte att du är det, så du vågar inte. 

Jag utmanar dig Agnes, Vi skickar var sin bild på oss själva i tråden, sedan fortsätter vi diskussionen och utesluter alla som själva inte vågar droppa en bild på sig själva. Vågar du? Du och jag? 

Är det jag som sitter och skryter om mitt utseende? Det är du som skryter och vill ha det till att alla kvinnor tittar på dig osv. 

Men du vågar inte stå för det. 

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 14:19:13 följande:

Jag lovar att även inte klanka ner på någons utseende, oavsett vad ni skrivit till mig. JAG LOVAR. Om jag gör det så får ni göra vad ni vill med min bild. 

Du kommer aldrig att posta en bild här även om någon annan gör det. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 14:28:35 följande:
    Jag kan göra det först, om du gör det sen. Vågar du? 
    Ja om du gör det. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 11:58:55 följande:
    I somras när jag var på stans så kom det fram en kille i 25 års åldern som frågade vart en viss restaurang låg, han sa sig vara nyinflyttad till Malmö. 
    Jag svarade att jag tyvärr inte visste. Då sa han att han tyckte jag var snygg. Jag sa tack, men jag är tyvärr hetero. 

Ganska kul ändå. Återigen ett kvitto på att folk ser mig som attraktiv. 
    Ja, du är säkert jätteattraktiv. Så då återstår bara din personlighet. Ditt sätt att prata här i tråden om kvinnor, ditt nedlåtande sätt, det är det som är ditt problem. 
    Sedan är det konstigt att en civilingenjör med din lön inte klarar av att ladda upp en bild. Eller att någon med din lön inte har råd att betala för en bättre dejtingsajt. Du verkar vara snål och insnöad på att gradera folk. Fördomsfull också. 

Du är inte attraktiv på insidan helt enkelt. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:27:24 följande:
    Kul att ni tycker det är lögn. Det får mig att le. 
    Och du tror inte att vi skrattar åt dina inlägg?

Den snygge mannen med den höga lönen som inte ens får svar från 3:or och 4:or.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:19:48 följande:
    Jag köper inte det riktigt. Förvisso erkänner jag att jag är ganska rå och filterlös i tråden. Jag ser ju det själv. Men jag är inte sån på nätdejting. 

Jag har alltid varit artig, verkat intresserad och sund. Kan det vara så att de inte kände att det hängde samman med personen på bilderna och kändes falskt? Kanske. Men jag tror inte det var problemet. Utseendet är inte heller problemet. 

Frågan är om inte tre fysiska dejter får betraktas som ett bra resultat idag. Många får antagligen inte ens en fysisk dejt med någon som inte ser ut som en fågelskrämma. 

Men oavsett om 3 är bra eller dåligt så är jag otroligt missnöjd. Om man bortser från hur svårt det är för män att lyckas inom nätdejtandet så kan inte 3 ses som ett bra resultat. För jag är bombsäker på att utanför nätet så hade jag lyckats få till en fysisk dejt med kanske 1/2 av alla de jag skickade till, om inte mer. Jag vet det. Om jag hade träffat de genom en vän eller i skolan, eller på en fest. 

Nätdejting suger hårt. 
    Är det dessa tre du träffade fysiskt?

Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:45:39 följande:
    Fast nu är du oseriös och använder dig av känsloargument. Vad är det som retat upp dig egentligen? Varför så vicious? 
    Är det ditt jante-jag som inte tål att höra någon säga bra saker om sig själv? Eller är du feminist och tycker att jag låter nedvärderande eller dömande mot kvinnor?

Släpp det nu. Du tramsar bara. Jag har redan förklarat att jag fick 3 dejter och 2 av de var 6or. De var inga 3or och inga 10or. De var 6or. 

Jag vill diskutera ämnet. Inte mig specifikt i inlägg efter inlägg. Om du vill tro att jag är ful, varsågod att tro det. Men kom ihåg att du igår var en av alla som bangade att droppe en bild på dig själv. Jag ville, du ville inte. Glöm inte det. 
    Jag är inte uppretad. Jag är inne i denna tråden för det är underhållande. Det tog inte många inlägg av dig innan jag insåg att du inte vill ha hjälp, du har redan bestämt hur saker och ting är, och att du är det stora offret här. 

Och du, sluta prata om ditt utseende hela tiden, det är ju inte ett dugg trovärdigt att du skriver att du vill diskutera ämnet, när nästan alla dina inlägg handlar om ditt utseende. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:54:50 följande:
    Jag vill inte bara beklaga mig och leka offer. Jag vill veta hur män kan lyckas bättre inom nätdejtandet. O du har bra tips på det får du gärna dela med dig. Du behöver inte utgå från mig utan kan prata generellt. 
    Du har redan fått tips. Men du vill ju inte ta till dig dom. Du har t om skrivit att du inte vill ändra på dig. 

Då så, ditt liv, dina val. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man