Anonym (Patania) skrev 2024-10-06 12:55:32 följande:
Jag var medveten om de där parametrarna du nämner redan innan jag skapade mitt konto. Att man inte ska se arg ut, att man ska se glad och välkomnande ut, tänka på klädseln, ta bilder i rätt ljus och vinkel för att höja sig själv. Jag tog även många bilder och valde sedan ut de som blev bäst. Allt det där gjorde jag.
Du nämner att man ska visa intresse för kvinnan. Precis det gjorde jag också och precis det var så extremt energikrävande och tidskrävande. Samtliga av de här 148 kvinnorna jag skickade till hade jag läst profilen noga på, försökt diskutera saker utifrån deras intressen eller deras bilder. Jag försökte göra det genuint.
Men det var bara tidskrävande och gav ingenting mer eller mindre. Det intressanta är att allt det du säger bara veka gälla åt ena hållet. Det är män som ska ha perfekta profiler, män som ska visa genuina intressen, män som ska tänka på sina öppningsrepliker, män som inte ska vara tråkiga och väcka intresse, män som ska ha rätt bilder. Jag köper det du säger om mäns profiler. Men det samma gäller kvinnors profiler. De är ofta inte ett dugg bättre utan till och med sämre.
Det är extremt sällan som en kvinna ens tar kontakt med en, utan det är männen som ska göra det. Och var det någon kvinna som skrev först så var det enbart ett "hej", "hej, läget", "hej, vad gör du".
Grejen är ju att det antagligen mestadels är män på de där sidorna och därför funkar det bra för kvinnor överlag där.
Ja, det tänkte jag att du gjorde, är ju plättlätt att undvika just dom fallgroparna. Glad och välkomnande är bra om det är sån du är, fejk syns. Var den bästa versionen av dig själv.
Intresse...då tänker jag på ett naturligt intresse du faktiskt känner för den andra personen. Antingen har man kemi eller inte. Det kommer ändå inte att gå att fortsätta något påklistrat i längden som inte är du.
Jag som har kollat på profiler för båda könen tycker att kvinnornas är bättre så håller inte med dig. Men kvinnorna står inte framför bilar etc så kan vara min allergi mot det som spelar in.
Jag har tagit kontakt med män, jag väntar på ingen om jag ser något som intresserar mig. Så det sker. Högutbildade kvinnor är mindre bundna till könsroller, du som söker vårdbiträden etc lär få leva i 50-talet mer.
Men testa tinder istället som sagt, mkt bättre. Verkar som du inte har gjort det eller?