• Anonym (W)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Märkligt att kvinnorna blockade TS. Jag har bara använt Mötesplatsen (inte min grej) och match.com (bättre). Jag har bara blockat enstaka män och då var det för att de skrev en massa sexuella grejer eller gav andra obehagliga vibbar. 

Det är ganska hårt att blocka någon bara för att man inte är intresserad, 

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-11 23:35:05 följande:
    Det är ju precis så här det fungerar. 

Hitta fel på allt och alla. I det verkliga livet hade 90% av de kvinnor jag skickade till på Happy Pankace aldrig haft en chans på en man som mig. I en jämbördig miljö med tillräckligt många män som kvinnor eller killar och tjejer. 
    Det var just därför jag avslutade mitt konto där. Jag tänkte...... vad fan håller jag på med? Varför sitter jag här och lägger ner den här tiden på detta? Upphöjer kvinnor till skyarna som är flera nivåer under mig själv, både ekonomiskt och utseendemässigt. 
    Jag började granska alla de jag skickat till men inte fått svar på. Granskade även de jag hade långa konversationer med. Och tänkte, hade du och jag varit gymnasieelever och gått i samma klass så hade jag aldrig ens övervägt att ha ett förhållande med dig. 
    Då beslutade jag mig för att stänga ner det och aldrig mer befatta mig med nätdejting. 

95% av alla män som nätdejtar kommer bara gå ner sig genom nätdejting. Hitta en partner som är långt under deras nivå och kapacitet, En man som har en stabil ekonomi och som är en 6a utseendemässigt kan ute i verkligheten hitta kvinnor som är 6-8 attraktionsmässigt. Men nätdejtar samma individ lär han bara hitta kvinnor som är 5 och nedåt. 
    Kvinnor som spelar flera divisioner under. Allsvenskan VS Div 3. 

Men varför satsade du inte på betalsidorna om du har den inställningen? 

Match.com är till exempel rätt dyrt men det innebär samtidigt att många är seriösa. Man lägger nog inte ner de summorna om man bara är ute efter bekräftelse.

Jag skulle undvika gratissidor helt. 

Det kan vara din profiltext som avskräcker också. Du ger intryck av att vara lite elitistisk och om det skiner igenom i texten så är det nog många som tvekar. 

Du har väl någon vän eller har gjort någon resa? Annars får du se till att ta sådana bilder. Gå på en konsert eller något och ta en bild där så att man ser att du gör saker och inte bara sitter hemma. 

För tillrättalagda bilder kan också vara avskräckande. Ta bilder där du ser glad och avslappnad ut, inget poserande. 

Har du ingen kvinna du kan fråga om dina bilder och text - en syster eller någon annan? Med risk för att generalisera har inte män så bra koll på vad som tilltalar kvinnor. 

Jag fick många meddelanden när jag nätdejtade och de meddelanden som intresserade mig var främst någon rolig kommentar som visade att mannen hade läst min profiltext, alltså mer personliga meddelanden än standardfraserna. 

För mig är humor viktigt även om det låter klyschigt och om det var något meddelande som fick mig att skratta så blev jag direkt intresserad. 

Det finns ju mängder av råd om nätdejting på nätet. Har du läst på lite om det? Ofta nämns just vikten av att ha bilder som visar att man har ett liv, en personlig profiltext och personliga meddelanden. 

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 00:32:21 följande:
    Hon skulle kunna skriva massvis. Till exempel: 
    Shit vad udda. Blev du start starstrucked när du såg honom eller är du inget större fan? Jag älskar Tyler Swift, var på hennes konsert i Stockholm. Hade jag gått förbi henne så hade jag trott att jag hade vanföreställningar. 

Det var bara ett exempel. Jag försökte skriva personligt också. Ställa intressanta frågor utefter vad de påstår sig ha för intressen. Eftersom jag är allmänbildad kunde jag skriva lite om något intresse de hade, berättade vad jag tyckte och gillade, ställde sedan frågor - men inget svar.
    Jag försökte också prata om känslor eller personligheter, vad man sökte - inget svar. 

Tröttnade till sist. 

Det är ju skillnad på att vara intresserad och personlig som en strategi för att uppnå något och på att vara genuint intresserad av en annan person. 

Jag menar inte att vara konfrontativ utan det är en uppriktig fråga - ser du kvinnor som personer eller mer som något man borde ha för att livet ska bli komplett? 

Jag hade en personlig och genomtänkt text så jag visste att de män som hade läst och förstått texten såg något hos just mig som de gillade. 

Det märks så tydligt när en man inte ser en som en person och då tappar i alla fall jag intresset direkt. 

(Tips också om du skriver till en kvinna med barn att inte fråga för mycket om barnen. Det kan verka suspekt. Jag var väldigt uppmärksam på sådant för det är tyvärr så att pedofiler ibland ser ensamma mammor som ett sätt att komma åt barn. Mot bakgrund av det kan ibland en oskyldig fråga om hur gammal dottern är vara en red flag. Trist men tyvärr sant. )

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 00:48:06 följande:
    Jag har inte många vänner och jag har inga bra bilder från aktiviteter att lägga upp. Tyvärr är det så. 
    Jag vill hitta någon att kunna göra roliga saker med. 

Så tyvärr är det de bilderna som finns eller inget. Och duger det inte med bilder på mig, som för övrigt inte är några selfies, så får det vara. Då struntar jag i det. 

Det är ju inte svårt att ta fler bilder. Gå ut och ta en bild på dig själv i en bar. Ta en bild när du vandrar i skogen, paddlar kajak eller vad du nu gillar att göra, Åk till Köpenhamn och ta bilder på dig där. Använd självutlösaren om du inte har någon som kan ta bilderna. 

Om det du gjorde förut inte fungerar måste du ju pröva något annat. Jag gav dig konkreta råd - betalsidor/appar och fler bilder. Båda är ju lätt fixat. 

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 01:01:09 följande:
    Det kan räcka med petitesser för att en kvinna på nätdejting ska rejecta en. Genomsnittkvinnan som får så många fler matchningar och meddelanden än genomsnittsmannen att det blir småsaker som avgör. Den där killen ser lite ensam ut eller har inga gruppbilder, så honom raderar vi. Den andra killen har gruppbilder men det tar 1 timma att åka till honom där han bor, så honom raderar vi. Den tredje killen är snygg, bor nära och har vänner på bilderna. Men han ser ut att träna på gymmet för ofta, så honom raderar vi. 

Det är ju så det pågår. I tron om att den perfekta utan brister ska dyka upp. 

Man hinner inte läsa alla meddelanden och gå in på alla profiler så det handlar nog inte så mycket om att döma ut män utan om vilka män som väcker intresse.

Det är därför det är så viktigt att vara personlig. Som kvinna kan man få mängder av meddelanden med standardfraser. 

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 01:12:12 följande:
    En kvinna behöver inga standadrfraser, knappt ens någon profiltext. Det räcker med 2-3 bilder så kommer det rassla till. 

Det är resultatet av det stora mansöverskottet och att en stor del män bara är ute efter sex. 
    Du skriver mycket om vad som är fel med kvinnor men det är inte så mycket självreflektion från din sida. Kan det vara en del av problemet? 
  • Anonym (W)

Jag har en kollega i din ålder som nätdejtar och han träffar tjejer. Det har varit några förhållanden genom åren och nu har han gift sig. 

Han träffade sin fru på Hinge, som enligt honom är mer seriöst än Tinder. 

Han ser bra ut och är vältränad men inte någon modell. Han är trevlig, rolig och lite nördig. 

Det är alltså inte omöjligt som du hävdar. Du har fått flera råd nu men du återkommer hela tiden till att allt handlar om kräsna kvinnor. 

Du måste kunna ha lite självdistans och fundera över vad du kan ändra. Varför skulle en kvinna vilja träffa dig? Vad har du att erbjuda (förutom utseendet)? Hur skulle en relation med dig se ut? 

Det här med dina bilder är en stor del av problemet. Jag skulle bli tveksam om en man bara har ett par bilder på sig själv och inga bilder som visar något av hans liv i övrigt.

Det behöver inte vara en massa vänner men bilder som visar att du har andra intressen än nätdejting. Det är väldigt enkelt att åtgärda. 

Du har testat HP med dina intetsägande bilder. Det är inte ett tillräckligt underlag för att hävda att alla kvinnor är kräsna och att nätdejting är omöjligt. 

• Anonym (W)

Ok, det verkar poänglöst att ge dig råd men om kvinnor tyckte att du var het så måste det vara andra saker som gjorde att de tappade intresset, eller hur? 

Om du har så här svårt att anta ett metaperspektiv på dig själv och analysera din egen personlighet och framtoning så kan det var en bidragande orsak till att du har få vänner och svårt att träffa kvinnor. 

Folk försöker ge dig råd i tråden men du blir mest defensiv och skyller på andra. Har du verkligen inget du behöver jobba med hos dig själv som person? Om inte så är du ett unikum. 

• Anonym (W)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-13 01:36:28 följande:
    Fyra följdfrågor hör.   
    Om kvinnan har ett stort nätverk. Varför behöver hon då en man med ett stort nätverk?
    Har mkt attraktiva kvinnor automatiskt ett stort nätverk?
    Eller finns det mkt attraktiva med rätt litet socialt nätverk?
    Och behöver man ett stort nätverk för att ha kul ?

Något att begrunda över.

Därför att de flesta kvinnor vill att mannen har eget liv och inte bara sitter och väntar på henne. Det verkar osjälvständigt och needy och blir en onödig press på henne att finnas där för mannen hela tiden. 

Du skriver att du önskar att du hade fler vänner så att du kunde gå ut och träffa en kvinna. Varför vill du inte gå ut ensam? Antagligen för att det känns märkligt och folk kanske undrar varför man är där ensam. 

Det är samma sak med nätdejting. Jag skulle bli tveksam om mannen inte har något socialt liv. Jag skulle undra varför, om han har sociala problem eller en knepig personlighet. 

Jag vet att människor kan bli ensamma av olika skäl och det behöver inte vara något fel på dem för det men du är relativt ung, har ett jobb och ett par vänner redan. 

Varför skaffar du inte fler vänner? 

Det krävs en del av en själv för att bygga vänskaper. Du måste anstränga dig, vara intresserad, föreslå aktiviteter, bjuda hem folk. 

Avsaknaden av vänner återkommer som ett problem i flera av dina inlägg. Gör något åt det då! 

Få bilder behöver inte alls signalera fuckboy son du skriver utan framför allt det ovanstående, antingen väcker det tankar om det är något fel på dig eller om du har något att dölja. 

Och släpp HP nu! Det finns andra sidor och appar som har mingelträffar och till och med resor för singlar. 

Har du dålig ekonomi eller varför vill du inte kolla upp betalappar/sidor? 

Jag har för övrigt inte skrivit att jag betvivlar att du ser bra ut. Jag tror att det kan stämma och just därför behöver du fundera över andra orsaker till att det inte går bra för dig. 

Jag känner flera personer som ser bra ut men är ensamma för att de är lite knepiga på olika sätt. Utseende räcker långt men inte hela vägen och framförallt inte i en seriös, längre relation. 

• Anonym (W)

Familjeliv är ett kvinnodominerat forum och därför är det många kvinnor som svarar men den här typen av trådar följer nästan alltid samma mönster. 

TS får svar från x antal kvinnor men nej då, TS vet precis hur kvinnor fungerar och förklarar det dessutom för kvinnorna i tråden. 

Det märks att TS har ett manligt perspektiv på hur kvinnor är och vad som attraherar dem. Då är det svårt att komma vidare. 

• Anonym (W)

Jag försökte ge dig råd i början av tråden men nu framstår du som en elitistisk, omogen, bitter, rigid, självgod, passiv och cynisk person. Det finns inget utseende som kan väga upp det. 

Det vi ser i tråden är antagligen ditt sanna jag och att du inte beter dig så när du nätdejtar visar mest att du är beräknande och manipulativ. 

Du tjatar om ditt utseende men du har flera problem du behöver jobba på. Du är inte lösningsorienterat för fem öre . Du vill bara älta hur orättvist det är att du som är så snygg inte kan få en snygg kvinna utan måste nöja dig med kvinnor som inte förtjänar dig. 

Du behöver terapi mer än nätdejting. 

• Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:50:27 följande:
    Jag tror du har rätt. Bortsett från din sista mening då. 

Ha ha, det var nästan lite roligt. 

Det finns inget viktigare än att jobba på sin personlighet när det gäller dejting och i ditt fall tror jag att du behöver prata med någon professionell. 

Mitt ex ser bra ut, har stil och toppjobb med hög inkomst. Han lyckas få till dejter och relationer men alla lämnar honom efter ett par år, enligt honom själv. 

Det beror helt enkelt på att han lyckas dupera och manipulera kvinnor i början men med tiden orkar han inte upprätthålla fasaden och det blir uppenbart att han är en egoistisk skitstövel. 

Om du tar till dig av alla råd som du har ignorerat i tråden så kanske du får en dejt med en ?värdig? kvinna och till och med en relation. Sedan ska du lyckas upprätthålla relationen också och med tanke på hur du framstår i tråden så kommer det att bli din största utmaning. 

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man