Anonym (Rob) skrev 2024-10-13 01:36:28 följande:
Fyra följdfrågor hör.
Om kvinnan har ett stort nätverk. Varför behöver hon då en man med ett stort nätverk?
Har mkt attraktiva kvinnor automatiskt ett stort nätverk?
Eller finns det mkt attraktiva med rätt litet socialt nätverk?
Och behöver man ett stort nätverk för att ha kul ?
Något att begrunda över.
Därför att de flesta kvinnor vill att mannen har eget liv och inte bara sitter och väntar på henne. Det verkar osjälvständigt och needy och blir en onödig press på henne att finnas där för mannen hela tiden.
Du skriver att du önskar att du hade fler vänner så att du kunde gå ut och träffa en kvinna. Varför vill du inte gå ut ensam? Antagligen för att det känns märkligt och folk kanske undrar varför man är där ensam.
Det är samma sak med nätdejting. Jag skulle bli tveksam om mannen inte har något socialt liv. Jag skulle undra varför, om han har sociala problem eller en knepig personlighet.
Jag vet att människor kan bli ensamma av olika skäl och det behöver inte vara något fel på dem för det men du är relativt ung, har ett jobb och ett par vänner redan.
Varför skaffar du inte fler vänner?
Det krävs en del av en själv för att bygga vänskaper. Du måste anstränga dig, vara intresserad, föreslå aktiviteter, bjuda hem folk.
Avsaknaden av vänner återkommer som ett problem i flera av dina inlägg. Gör något åt det då!
Få bilder behöver inte alls signalera fuckboy son du skriver utan framför allt det ovanstående, antingen väcker det tankar om det är något fel på dig eller om du har något att dölja.
Och släpp HP nu! Det finns andra sidor och appar som har mingelträffar och till och med resor för singlar.
Har du dålig ekonomi eller varför vill du inte kolla upp betalappar/sidor?
Jag har för övrigt inte skrivit att jag betvivlar att du ser bra ut. Jag tror att det kan stämma och just därför behöver du fundera över andra orsaker till att det inte går bra för dig.
Jag känner flera personer som ser bra ut men är ensamma för att de är lite knepiga på olika sätt. Utseende räcker långt men inte hela vägen och framförallt inte i en seriös, längre relation.