Inlägg från: Anonym (Loppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loppan)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Ja det är svårare för män att få kontakt. kvinnor och män söker olika saker på dejtisidor och har olika beteenden på hur de gillar profiler. Kanske happy pankake inte är den bästa sidan för dig och din ålder. Har du provat andra sidor?

som kvinna så gillar jag inte happy pankake då man får massor av meddelanden från män som inte matchar vad man söker och de som möjligtvis gör det försvinner i mängden. Föredrar faktiskt tinder då båda måste matcha för att inleda en chat. då kan jag styra så det inte blir för många på en och samma gång och med bättre kvalitet.

att du är lång och vältränad är sällan tillräckligt och inte lika viktigt för alla, det måste finnas något som utstrålar charm och som skapar nyfikenhet. Kanske du behöver jobba på din text och ha några fler bilder där du är avslappnad och som visar vem du är på fritiden. Kanske dina bilder är lite för arrangerade och stela. Visa lite humor i texten (om du har det) eller berätta vem du är. Många missat att personifiera sina profiler med rädsla för att någon ska välja bort dom, men det handlar inte om att tilltala massan utan att hitta den som faktiskt matchar just dig.

sen finns det ju rena turnoffs i texter som du kanske behöver ta bort för att ha en chans till matchningar. Tex jag undviker alltid män som skriver att de har normalt bmi, lever på gymmet, söker någon som tar hand om sig själv osv då det tyder på väldigt mycket ytlighet och även om jag har normalt bmi och tar hand om mig och tränar så tvivlar jag på att den mannen skulle stå vid min sida om jag förändras. i din åldersgrupp där barn och familjebildning oftast står på agendan så är det varningsflaggor att mannen kanske inte kan förstå att kroppen förändras av saker som barnafödande och vakennätter.

sen att du är en 8/10 har jag svårt och tro. Men det har inte så stor betydelse mer än att du kanske behöver vara lite mer rimlig i vad du söker. Män överskattar sitt utseende i större utsträckning än kvinnor och män söker i större utsträckning mer efter utseende än personlighet än kvinnor.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Straxet) skrev 2024-10-09 18:21:01 följande:
    Jag känner en tjej på 26 år som har Tinder. Hon är kanske en 6a eller i bästa fall 7a av 10. Hon kan gå på en dejt om dagen om hon vill. Känner killar som är 8a av 10 och knappt för en dejt i halvåret. 

Män måste sluta förnedra sig och hunda på nätet. Ut i verkliga livet och leta. 

Tyvärr kan man som kvinna gå på en massa dejter varje vecka (oavsett ålder och utseende), men det betyder inte att det är kvalitetsdejter med män som är genuint intresserade av en. Detta lär man sig snabbt (att man bara är en erövring eller utmaning för de flesta eller en nödlösning) och att det krävs mer sålla de bland de som vill för att inte drunkna och tappa hoppet.

De få män som förstår vad kvinnor önskar och går igång på, är de som själva har hundratals möjligheter och därför svåra att hitta. att dejta någon man inte har något gemensamt med eller som inte förstår en är destruktivt.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Straxet) skrev 2024-10-09 20:37:30 följande:
    Dom flesta kvinnor får en dejt men blir oftast besvikna då deras 10a bara var en skojare som ville ligga. Och resten duger inte för då hittar hon fel på fel. 

Det handlar inte ok att man letar efter det de flesta kallar en 10a, det handlar om att man letar efter någon man faktiskt matchar med på flera plan.

de män jag har dejtat har varit helt normala medelklassmän och inga fotomodeller eller rika. De har liknande karriär och intressen som mig, de skulle kunna vara kollegor eller gamla klasskamrater. De har haft samma problem som de flesta andra män i dejtingapparna med att få likes och matchningar.

Men det är ju också det som blir problemet i slutändan, de drömmer om en annan typ av kvinnor, de ser en massa yngre kvinnor och sk 10or inne i apparna och tänker att det finns något bättre bakom nästa match. Är det någon som är ytlig så är det just männen.

tinderbedragaren lyckades för att han bekräftade kvinnorna han träffade. Han lyssnade och gav uppmärksamhet till kvinnor som saknat just dessa delar. 
    tro inte att alla skojare som "lurar sig till sex" är 10or, har coola jobb eller spelar i en egen liga. Det är helt vanliga män som är bra på det sociala spelet, sådana människor dras fe flesta till.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 18:09:23 följande:
     Nu tycker jag att en kvinna som är 30 är ugn och inte gammal. 
    Men kan bekräfta att även feta kvinnor får mängder med likes på Tinder efter att ha sett en kollega svepa.

Varför så avundsjuk? Ni män väljer själv vad ni vill svepa på, för vissa är det viktigare med utseende än för andra.

I alla sådana här trådar så ska det alltid klankas ner på kvinnor, att det är kvinnornas fel att inte alla män får ligga, det är inget fel med att vara varken kort, lång, gammal, ung, smal eller tjock eller något annat, vi är alla skapta olika och har olika förutsättningar. Ingen förtjänar något mer än någon annan bara pga sitt utseende. Har man dåligt med möjligheter så får man se om man kan anpassa sina "krav" och öppna sina vyer, eller så får man jobba på att bli mer intressant av de man vill ska se en. Så är det för kvinnor med, även om många har lätt att hitta snabba ligg (vilket de flesta kvinnor faktiskt inte söker i samma utsträckning som män gör).

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 00:15:14 följande:
    Jo det var jag. 

3 dejter för en man som mig är uruselt. Jag borde fått en dejt med i alla fall hälften av alla brudar jag skickade till. Nu vet jag förvisso att jag skickade till många utanför Skåne som inte ville dejta på distans, men ändå. 
    Om jag som är så bra bara får 3 dejter, då måste det se jävligt mörkt ut för alla andra som inte håller min nivå. 

Antagligen får de inte ett skit i många fall. Jag kan ju säga att man läst så mycket skit från de där nätdejtingsidorna. Män som är vanliga män, varken några modeller eller fula, men de får fan inte ett skit. De flesta nätdejtinsidor har uruselt kundbetyg. Och 90% av de som gett det dåliga betyget är män. Du kan googla det själv. Olika sidors betyg. Det är uruselt. 
    Du skickar till kvinnor som bor långt bort och när du vet att de inte är intresserade av att dejta på distans, ändå blir du irriterad över att inte få svar. Du verkar inte kunna sätta dig in i vad som är viktigt för andra, att du ser bra ut väger inte upp för sådana saker. Söker man en relation så vill man ha någon som bor nära och som matchar ens personlighet.
    Meddelanden från någon som bor långt borta tyder på desperation, är det dessutom klart och tydligt att vi har väldigt lite gemensamt eller hans profil är intetsägande så tyder det på att han bara skickat pga att han gillar mitt utseende och är tämligen ointresserad av mig som person.

du behöver nog jobba på din bild av kvinnor och hur du ser på dom. Sökandet efter partner är att hitta kemi, inte att leta efter en fysisk utseendemässig sexuell preferens. Har ni kemi så kommer det andra komma av sig själv.
  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 12:03:57 följande:
    Kan tänka mig dejta på distans, annars hade jag självklart inte skickat!

Men då ska det vara värt det. Det ska vara en kvinna som jag finner attraktiv och som inte har barn i bagaget. Jag tycker det är otroligt oattraktivt med kvinnor som har småbarn, som dejtar. 

Jag inte behöva ta hand om en annan mans barn och jag vill inte ha någon jävla bonusfamilj och behöva dras med andra familjer eller män. För det andra kommer hon antagligen vara upptagen och ha brist på tid. För det tredje är det ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn och sedan snabbt separera från sin man, för att istället sitta och nätdejta. Finner det oseriöst. Inget jag är intresserad av. 
    en massa förutfattade meningar om att det skulle vara kvinnornas fel att de separerat. Du vet att man är 2 i en relation va?
    det är ok att inte vilja dejta någon med barn, men du är sen på bollen med att dejta efter 30 och det begränsar urvalet när du väljer bort pågrund av förutfattade meningar. Som sagt det visar att du har en annan syn på kvinnor vs män.

om nu en man verkligen kom fram och sa att du är snygg bara så där på stan så kanske du utstrålar lite gay vibbar? den typen av män som utstrålar gay blir jag aldrig attraherad av.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man