Inlägg från: Anonym (Kjell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kjell)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:44:40 följande:

Jag glömde det vi ska diskutera. 

Det vi ska diskutera är: 

1. Varför är det så?

2. Vilka erfarenheter från nätdejting har du som man eller kvinna? 

1. Som någon tidigare sa är det nog fler män än kvinnor i HP. Om det stämmer att kvinnor har högre krav låter jag vara osagt, men man får lätt det intrycket. Sen vet jag inte om HP är rätt forum att hitta någon, men å andra sidan. Vilket forum är det? 

2. Jag har varit med i HP i två år nu och bara för att det är gratis ska man inte tro att det är lättare att hitta någon där. Jag bor utanför Göteborg och utbudet är därefter när det gäller antalet medlemmar. Man börjar ju artigt och belevat, men det är ingen garanti för träff. En kvinna fick jag en bra kontakt med och vi hade trevliga chattar, men så småningom kröp det fram att hon inte var ute efter att träffa någon. Hon vill bara ha någon att prata med. Vad i helvete liksom..... En annan kvinna tog kontakt med mig, men när jag skulle svara kom texten att medlemmen hade pausat sitt medlemskap. Samma sak ifall man har lajkat någon och man har fått ett lajk tillbaka och inlett en konversation. Då är hon inte tillgänglig. Ibland undrar jag om många kvinnliga medlemmar är fejk eller bara med för att driva med folk.

Man vill ju förstås inte ge upp, men jag har inga större förhoppningar om att hitta någon på HP.
  • Anonym (Kjell)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-06 23:07:37 följande:
    HP är kass kass kass. 

Det största problemet där är att det är så få användare, i alla fall kvinnor, så det är svårt att hitta någon du dras till på din egna ort. Och hittar du någon som gillar dig och som du gillar så visar det sig vara i Norrland, du bor i Stockholm. Så det är döfött. 

Bättre att köra någon av de stora och pröjsa om man verkligen vill hitta någon man tycker om. 
    HP i självt är inte kasst. Men som du säger. Ingen balans mellan medlemmarnas  kön. Dessutom selekterar kvinnorna mer objektivt. Lite fel vinkel på näsan kan vara tillräckligt för att man blir bortsorterad direkt.

Man får vara tydlig med i sin profil att man söker någon endast i närområdet. Svårare är det inte.

Chanserna i "de stora" är inte bättre än i HP. Om något att många profiler i betalsajter oftast falska.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man