Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Min fru låter mig inte hjälpa till i hemmet

Anonym (Erik) skrev 2024-10-05 13:50:37 följande:
    Hon är väldigt svensk men mår dåligt av att saker känns stökigt. Allt måste stå perfekt. Vi pratar detaljer på en extrem nivå nu.
    Låter som hon har ocd.
  • Anonym (K)

Alternativt väldigt stressad. Försök få henne till att slappna av, åka och simma? Yoga? Prata lugnt med henne och säg att det inte gör något om det finns lite tvätt eller disk. allt behöver inte vara perfekt. 

/ från en som själv haft ocd och söndetstressad/orolig 

• Anonym (K)
    Anonym (Erik) skrev 2024-10-05 16:30:19 följande:
    Jag tar hand om barnen och skjutsar, hämtar och lämnar och köper deras kläder, skor m.m

Vill jag laga mat så kan hon bli arg för att hon klarar inte av att det ser stökigt ut under tiden jag lagar mat. Så det kan jag enbart göra när hon inte är hemma. Och hon är hemma större delen av tiden.

Skura ugnen behövs inte, sånt där underhåller hon varenda dag. Även fönstren m.m

Hon är alltså sjukligt pedant. Vi provade att gå i parterapi förut. Det konstaterade att det hon håller på med är sjukligt Och att hon behöver söka vård för detta. Hon verkar inte ha något emot att jag inte hjälper till. Så fort hon ser mig ta fram dammsugaren så ber hon mig ta med mig barnen och gå till lekparken istället. 
    Kan hon söka hjälp för det? Inser hon själv att beteendet är fel? sådär kan hon inte ha det, hon kommer gå in i väggen 
Svar på tråden Min fru låter mig inte hjälpa till i hemmet