Min fru låter mig inte hjälpa till i hemmet
Jag skulle nog låta som en typisk man, en man som inte tar ansvar för hemmet.
När jag vaknar på morgonen går jag alltid på toaletten. Jag är alltid morgonnödig. Min fru är både pedant och går upp tidigt, jag tar barnen på natten och barnen sover på morgonen.
När jag kommer ut från toaletten har min fru varit inne i sovrummet, slängt ut sängkläderna och hunnit byta plus slänga de gamla sängkläderna i tvättmaskinen.
Hon tvättar sängkläder flera gånger i veckan. Jag tycker ju att det är rimligt att vi byter på typ söndagar medan hon kan byta 4 ggr i veckan men alltid utifrån hennes egna känsloschema.
När jag kollar diskmaskinen på kvällen så tycker jag inte det är rimligt att dra igång denna då det är 4 tallrikar och 8 bestick i maskinen. När jag kommer upp på morgonen har min fru dragit igång maskinel och tömt den innan jag kommit upp.
Barnens och mina kläder som vi hade kvällen innan har också redan hunnit tvättas och hänger nu på tork.
Kläder tvättas alltså varje dag. Jag tycker att man äta kan tvätta mer än 4 plagg åt gången. Vi har mycket kläder så detta är inte nödvändigt.
Hon kan även gå upp vid 5 på morgonen men och skura golvet. Hon mår fruktansvärt om en smörkniv eller liknande ligger framme.
Slänger jag ner ett par strumpor i tvättkorgen efter att jag råkat gå in i badrummet när det varit blött på golvet och därför byter, då hinner min fru slänga in dessa på under en halvtimme i tvättmaskinen.
Jag känner att jag inte hinner med att bidra. Hennes agerande är alltid impulsivt och något hon bara gör utan planering. Hon ser något och då ska det bort och fixas.
Detta betyder ju att jag aldrig får chansen. Jag kan enbart göra detta när hon inte är hemma.
Hur ska vi göra för att få en rättvis arbetsfördelning?