Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Min fru låter mig inte hjälpa till i hemmet

Så länge hon inte gnäller om det låt henne hålla på.

• Tow2Mater
    Anonym (Erik) skrev 2024-10-05 16:30:19 följande:
    Jag tar hand om barnen och skjutsar, hämtar och lämnar och köper deras kläder, skor m.m

Vill jag laga mat så kan hon bli arg för att hon klarar inte av att det ser stökigt ut under tiden jag lagar mat. Så det kan jag enbart göra när hon inte är hemma. Och hon är hemma större delen av tiden.

Skura ugnen behövs inte, sånt där underhåller hon varenda dag. Även fönstren m.m

Hon är alltså sjukligt pedant. Vi provade att gå i parterapi förut. Det konstaterade att det hon håller på med är sjukligt Och att hon behöver söka vård för detta. Hon verkar inte ha något emot att jag inte hjälper till. Så fort hon ser mig ta fram dammsugaren så ber hon mig ta med mig barnen och gå till lekparken istället. 
    Låter ju som det gränsar på psykisk misshandel. Säg åt henne att hon tar ut barnen. Så får du gora det du tänkte gora.
  • Tow2Mater
    Goneril skrev 2024-10-06 00:45:18 följande:
    Märklig tråd, det håller jag med om, men nu är det ju så med inlägg i öppna forum; vi läsare förväntas inte vara detektiver utan får förhålla oss till det som skrivits.                                                                                                        Frun har städmani, gå upp klockan fem och skura golvet, tvätta lakan flera gånger i veckan och köra  tvättmaskiner med 4 plagg, man har väl aldrig hört på maken! Förutom att hon är en miljöbov är det ju alldeles galet. Familjen lever väl inte i en operationssal heller där allt måste vara sterilt. Risken finns att barn utvecklar allergier när allt är så superrent.                                                                                                                                           Kan inte TS bara säga  till frun att den här veckan fixar han allt i hushållet, hon kan läsa böcker, se på TV eller gå ut med vänner? Hon skulle kanske få lite distans till städningen på det sättet och se att det funkar om man drar ner på renhållningen lite.
    Eller ännu hellre säga till henne att spendera lite tid med sina barn. Det verkar inte bli mycket alls av den varan.
Svar på tråden Min fru låter mig inte hjälpa till i hemmet