Ok att shamea korta men inte överviktiga
Varför ska man ställa just mäns längd mot kvinnors övervikt?
Varför inte ställa problem korta män mot långa kvinnor, kort män har ofta komplex och får säkert höra det men långa kvinnor över 180 får också ofta kommenterar
så det känns ju mer logiskt att jämföra det.
Det finns kvinnor som inte vill ha korta män precis som det finns män som inte vill ha kvinnor som är längre än dom. Många långa kvinnor har komplex, en kvinna jag kände tom kutade lite med ryggen för att inte så lång ut.
Många bär skor utan klack osv.
Ska man jämför övervikt ska man ju då jämföra övervikt hos män och kvinnor,
är det t ex mer accepterat att män har lite mage än kvinnor?
Varför är det inte lika accepterat att kvinnor har övervikt?
Män dissar överviktiga kvinnor mer än kvinnor dissar överviktiga män, män
som har lite mage kan tom ha pondus.
Men nu menar jag lite till medelövervikt, stor övervikt och fetma där blir mer det lika i bemötandet
Överviktiga mobbas ju långt mer än kort och långa personer.
Men man kan också ta upp undervikt, många män som är väldigt smala och
taniga får ju också höra det och en del kvinnor vill inte ha en man som är smalare och tanigare än dom själva. En del män vill inte ha kvinnor som är större än dom.
Men även många väldigt taniga och smala kvinnor får ju höra kommentarer att dom inte ser friska ut osv.
Korta män är ju inte mer utsatta än långa kvinnor, smala och taniga män och kvinnor men framför allt så är ju överviktiga dom som får mest kommentarer och mobbas mest i samhället.
Sen tycker jag att din kvinnliga vän ts uttrycker sig bedrövligt men det är hon, inte kvinnor som grupp även fast du säkert uppmärksammar saker som kvinnor säger om just längd, det gör man ju när man själv är i något. Du kan inte generalisera på det viset om kvinnor.
Men om du nu ska ta upp korta män och överviktiga kvinnor hoppas jag att du förstår att många män säger kommentarer om överviktiga kvinnor, inte säger man då att män som grupp har dubbelmoral? utan det är ju vissa män.
Alla får naturligtvis ha sina preferensers om hur sin partner ska vara även om man ofta faller för någon som inte alls ser ut som man tänkt.
Däremot ska man inte kommentera andras kroppar oombett hur som helst och
absolut inte mobba någon för deras utseende.