Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 09:19:58 följande:
    Ok att shamea korta men inte överviktiga

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

Kallar man under 185 för dvärg så är man ju knäpp.
    Min 184 cm långa man ser jag då rakt inte som en dvärg, snarare tvärtom och då är jag relativt lång själv med mina 174.

Jag skulle inte dejta eller vara ihop med en man som är kortare än jag, inte heller en man som har en stor kalaskula och dubbelhaka.
    Lite mjuk kropp går finfint, faktiskt rätt mysigt istället för ett hårt muskelberg att kramas med.

Din kompis är som sagt knäpp och talar mot sig själv och sitt bättre vetande. Har du inte sagt det så är det på tiden att du gör det.

Alla har sina preferenser och de har man rätt till. Oavsett vilka de är. Men man kanske ska hålla käften om sin egen dubbelmoral.

Jag är kvinna och ser, som du märker, det orimliga i ditt exempel. Så du ska nog inte generalisera som du gör i din ts. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Meh) skrev 2024-10-05 10:18:21 följande:
    Fast nu var det ju inte gränsen för dvärg som var frågan, utan om det var ok att uttrycka sig illa om korta när det inte är ok att göra det om överviktiga.

TS! Jag är kvinna och ser definitivt dubbelmoralen här - skitkonstigt uttalande av din kompis. Att hon föredrar långa män är så klart upptill henne, men just att uttrycka sig på det sätt hon gjorde är ju bara äckligt - och, som sagt, tecken på störd dubbelmoral.
    Det bevisar att tjejen är blåst som var hela poängen med den kommentaren.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 11:20:22 följande:

att kvinnor som grupp otroligt starkt föredrar långa män är väletablerat i all forskning. Så knappast något jag kommit på genom en enstaka upplevelse

Visa gärna någon källa på ditt påstående.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-05 11:53:01 följande:

Är det inte ett rätt så stort hopp mellan att föredra något och shamea dess motsats?  
    Det verkar som att vår väj Jocke inte förstår vad han själv skriver.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 11:13:58 följande:

Och detta poängterar hela min poäng med tråden. Såhär ser kvinnor på kortare män Och de kommer undan med det.

En man som utrycker att han tycker nedan länk ser konstigt eller osexigt ut kommer få enormt med skit av kvinnor

https://m.independent.ie/style/celebrity/celebrity-news/pierce-brosnan-and-wife-keely-shaye-smith-put-on-loved-up-display-at-mamma-mia-premiere/37127451.html

Skulle inte få skit av mig iallafall.
    Jag tycker för det första att val av klänning är katastrof, hon ser ännu tjockare ut i den kreationen än hon hade gjort i en löst sittande klänning i en mörk färg.

Jag skulle knappt orka leva om jag såg ut så... hon är ju egentligen rätt söt. Men så har de också varit ett par länge och då har man säkert mer överseende med kroppsformen.

Min man har lagt på sig några kilon, kanske 5-7, sedan vi träffades. Det stör mig inte det minsta att han har en mjuk mage. Men så är han lång också och då märks det inte lika mycket som på en miniputtsgubbe på runt 170 cm.

Jag tycker att övervikt är oklädsamt på både män och kvinnor, iaf när det är mycket övervikt. Lite smårunt stör mig inte, så länge det inte sitter på min kropp.
    Även om vår vän Rob troligtvis skulle se mig som en tjockis. (BMI runt 21 skulle jag tippa.)
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 11:37:02 följande:
    Åter igen bevisar du min poäng när du skriver ?minipluttgubbe?. Du kommer undan med att skriva så för att du är kvinna.

Det är som att jag skulle kalla Pierce Brosnans fru för späckval. Jävlar vilket liv det skulle bli
    Tja, jag säger inte emot dig.
    Vi brukar skämta om att det ätits för mycket muffins... fast inte så den berörda personen hör förstås.

Späckval var väl kanske att ta i förstås. 
    Passar mer på en dam i denna storlek skulle jag tycka.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 11:52:10 följande:

Man märker tydligt I det du skriver att du har otroligt mycket lättare att shamea män än kvinnor. Proves my point

Fast där har du fel.
    Tvärtom bevisar det att det finns kvinnor som köper (eller inte köper) båda fenomenen, korta män och tjocka kvinnor.

Förstår du inte det?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 11:57:33 följande:

så du tror seriöst att en kvinna som säger att hon inte dejtar korta män får samma mängd skit som en man som säger att han inte dejtar överviktiga kvinnor? Du måste skämta

Du är ju löjlig nu.

Vill man inte dejta en kort man eller en tjock kvinna så är det helt i sin ordning. Varför skulle man dejta någon som man aldrig skulle finna attraktiv?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 12:02:43 följande:
    Du möjligen. Men det gäller bara om du är lika bekväm med att kalla en överviktig kvinna för späckval i ett umgänge fullt av kvinnor som du är med att kalla en kort man för lilleputt i en grupp av män.
    Det skulle jag inte göra. Jag sårar inte människor medvetet. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 12:39:36 följande:
    Förutom på nätet då
    Så är det, den enda gången man på riktigt säger sin 100% ärliga mening.

Men, jag har skrivit många vassa kommentarer på Facebokk under mitt riktiga namn också. Dock inge personliga påhopp.

En gång har jag faktiskt kallat en tjock kvinna något riktigt elakt när jag var heligt förbannad. Men det bad jag om ursäkt för en lång tid senare när vi råkade springa på varandra.
    Något i stil med "ditt feta helvete" tror jag det var.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Nja) skrev 2024-10-07 01:56:30 följande:

Finns väl ingen som direkt skambelägger korthet hos män? Däremot kan vissa finna det oattraktivt och där handlar det ju om sexuella preferenser och personlig smak. 

Fetma dock borde definitivt ses ner på, oavsett kön på personen som bär den. Ihop med andra gränslösa, destruktiva livsstilar som ex. rökning (finns inget vidrigare än äckliga cancerspridare), supande, narkotikamissbruk, lågintelligenta löske till män som utövar våld och övrigt WT som inte hör hemma i en sund och civiliserad värld. 

Haha, så du har hittat hit också för att sprida dina elakheter?
    Nytt nick, samma person.
    Xenia skrev 2024-10-07 01:39:59 följande:
    Så du är själv under medellängd men ratar en man under medellängd trots att han är 10 cm längre än du? Är det inte också lite dubbelmoral, som en tjock kvinna som ratar en tjock man eller en tjock man som ratar en tjock kvinna.

Men alla kan väl ställa orimliga krav så länge de kommer undan med det.
    Vadå "kommer undan med det"? 
    Man får, och har, precis vilka krav man har. Oavsett vad du tycker om saken.
    Och vadå "kommer undan med det"? Vad menar du ska hända? Mer än att personen i fråga kanske får vara singel då ingen duger?
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 03:04:06 följande:
    Hur lång är du själv Xenia ?  Du låter uppriktigt förvånad att också korta kvinnor söker långa män ?  
    Men det är så det ser ut...
    Det är för inte som man myntat orden tall, dark and handsome.
    Jag brukar säga att de flesta män föredrar smala tjejer. Vilket är sant. Men det är inte lika tydligt som kvinnor och långa män.   Där i stort sett alla föredrar långa.  
    Det är rätt sjukt när man tänker på det då hälften av alla män är inte långa...
    Sen är ju en person summan av alla egenskaper. Så finns det kvinnor som ändå väljer korta män för att andra saker väger upp.  Annars hade väl alla korta män varit singlar.  
    Wow alltså!
    Gäller det bara män det där med summan av alla egenskaper, bara för att du är kort och i många kvinnors ögon oattraktiv?

Du resonerar iaf som du talar för här när det kommer till kvinnor som inte är supermagra a´la anorektiska.
    Tror du ite att dessa kvinnor kan ha bra egenskaper?

Detta var det märkligaste du skrivit måste jag säga. Du skriver en massa tokerier (enligt mig och många andra) men detta tog priset.

Lilla Rob har faktiskt andra egenskaper, trots att han är kort så duger han faktiskt??? 

Den här gången satt du dig själv på pottkanten. Ditt eviga mantra om att vikten kan man påverka, den kan du rädda dig med den här gången.
  • Anonym (Mimmi)
    Xenia skrev 2024-10-07 18:09:11 följande:
    Jag är uppriktigt förvånad över att "alla" anser att män av medellängd är korta.

Jag fattar inte heller tjusningen med en man som är så lång att man ständigt boktstavligen måste se upp till honom och få ont i nacken.

Det vore mer logiskt att långa föredrog långa och korta föredrog korta. Vad tycker långa män då, går det lika bra med korta som långa kvinnor?
    Min man (184 cm) vill ha en lång kvinna.
    Tur att han träffade mig (174)!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 10:30:04 följande:
    Så din längdpreferens är 155-179 för att ger dig bättre möjligheter att hitta en partner? Om du utökar det så får du ju ännu bättre möjligheter så varför sätter du ens de gränserna? Ta bort BMI-preferensen också så får du ännu bättre möjligheter?
    Han kommer ju knappast att hitta en tjej på 179 som ens tittar åt honom.
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga