Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 09:19:58 följande:
    Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

Med anekdoter så kan man bevisa vad som helst.
    Jag kan med hjälp av en anekdot bevisa att det finns liv på månen.

Din tjejkompis är just en, EN, individ, inte "kvinnor i grupp".  Inse detta.

Jag tycker det är lika fel att shamea någons längd, lika lite som det är att shamea någons övervikt.

Över huvud taget tycker jag det är patetiskt att shamea alls, oavsett vad det handlar om. Varför skall man ägna sig åt sådan patetiska handlingar alls för?

Sedan så säger det ju i praktiken knappast något med "fetto över 65kg", då man har ju inte personens längd.  65kg på en person som är c;a 175cm lång är ju knappast ett fetto, utan helt normalviktig. Medan en person på 150cm med 65kg, är ju överviktig.
    Så din exemplifiering med att säga "man vill ju inte dejta något fetto över 65kg" faller ju platt på eget grepp.. Vi alla är individer och har våra preferensramar.. Dock så blir det fel när individer försöker få sina egna preferensramar till gälla alla..

Fast mest av allt, det är, (enligt min bok), bara WT människor som håller på med  att shaema andra oavsett vad det handlar om, typ vikt, längd, utseende etc.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 11:17:48 följande:
    Den fantastiska ironin att du skriver wt-månniskor. Du är mao en wt-människa per automatik med din egen logik
    Jasså?

Som vanligt, och så typiskt just för FL, bara kastar ur sig en sak och sedan skiter i att peka på vad det skulle eventuellt vara där det brister I detta fall då "med din egna logik".

Var i mitt inlägg har jag shameat? Det är ju du som hävdar det, då är det också du som ska visa det också.

• EnAnonumius
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-05 12:15:52 följande:

För er som inte tycker att TS kompis representerar kvinnor må så vara, men att denna dubbelmoral och tankevurpa förekommer generellt i samhället råder det inget tvivel på. 

Det finns youtubers som gjort en grej av detta och går runt i festmiljö på gatorna med vågar just för att påvisa denna dubbelmoral. Så att hävda att det bara är en individ som tycker detta är nonsens.

Att många kvinnor föredrar längre män stämmer inte heller på alla, men många. Att många män har svårt för övervikt och fetma stämmer på många, men inte alla. Vi behöver diskutera frågor ibland som utgår från dessa generella antaganden.

Att diskuteras något fenomen/beteende/etc på generell nivå är en sak. Och det är ingen som vänder sig emot detta i denna tråden, för den som orkar att läsa och reflektera vad som faktiskt skrivs i posterna.

Det folk vänder sig emot är att man använder sig av en enskild individ,  och sedan klistra denna enskildas individ åsikter på en hel grupp.

Som sagt..
    Med anekdoter så kan man bevisa vad som helst.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 12:57:14 följande:
    Du skriver att du aldrig shamear folk. Att det är WT-människor som gör det. Att kalla någon wt är en tydlig shaming
    Tja okey då.

Jag antar att jag kunde ha skrivit "mindre begåvade människor" som sysslar med sådant. Men då hade du väl fått det till att man "shamear" då med. 🙄

Så har du något förslag på vad man kan använda som alternativ till WT, utan att du skall komma och yla om "tydlig shaming", om folk som sysslar med patetiska shaming?
  • EnAnonumius
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 15:27:05 följande:

varför måste du sätta folk i grupp med en etikett? Du som aldrig shamear?

Wow, jag visste inte att du hade egna definitioner av "shamea"..

Bra då vet jag att du är en person som förväxlar shaming med "gruppering".

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:15:26 följande:
    Du är usel på att googla.

www.wikihow.com/Why-Do-Women-Like-Tall-Men

Här länkar man till studier också...
    Du är ju usel på att fatta att "den som påstår" har också bevisbördan.

Det är inte andras jobb att göra din googling om du har påstått/hävdat något.

Sedan länka till "wikihow", och trycka på "här länkar man till studier också", ja du, du kunde ju länkat direkt till de studierna själv.

Men jag antar att du vill hellre sänka din egna trovärdighet på eget begrepp.

• EnAnonumius
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-06 07:08:33 följande:
    Men nu är det ju så att allt sagt eller skrivet som har orden övervikt och kvinna i samma mening uppfattas som shaming.

Denna process har pågått länge i samhället. Kvinnor och vikt är en känslig fråga.
    Ja har inte missat detta att det är en känslig fråga med kvinnor och vikt. Inte heller att det haer pågått under en längre tid alls.
    Men det i sig är varken en ursäkt eller förklaring att (medvetet?) förväxla shaming med gruppering så som du gjorde.

Som jag skrev i min första post, det är fel att shaima över huvud taget oavsett vad det gäller.

Men ändå finns det folk som sysslar med detta, en av deltagarna i denna tråd (jag nämner inga nick) startade ju en tråd för ett tag sedan, som gick ut på ren shameing av kvinnor om de hade ett 22 eller mer.
    Det var ren shaming från hans sida kryddat med direkt fascistiska metoder för hur man skulle då "lösa problemet"..

Det är en sak att prata om övervikts problem men man behöver inte hålla på med shaming för den sake skull, och enbart rikta in sig på just kvinnor, när det finns belägg för att fetman är ett större problem hos männen.
    Men nejdå, det skall startas trådar och diskussioner och klaga på kvinnors fetman och klagas på hur känsliga kvinnor är, bara för att kvinnorna har tröttnat på att bli "fat-shamade".

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-06 10:21:55 följande:
    Du verkar vara otroligt trög.
    Har inte din pappa berättat för dig att det är fult att projicera?
  • EnAnonumius
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-06 13:32:16 följande:
    Men speciellt för kvinnor är min uppfattning.
    Varför är det så viktigt för dig att få det att handla om kvinnor?
    Det är knappast unikt för kvinnor att det är känsligt.

Det är nog snarare att visa personer inte kan hantera att människor reagera olika...  Bara för att man inte har en utåt agerande reaktion, så betyder det ju knappast att de som "inget visar", inte tycker det är känsligt och/eller sårande för den saken skull.
    Fast jag vet att det finns individer som har svårt att förstå den mycket simpla ekvationen.

• EnAnonumius
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-07 06:35:01 följande:

Gäller det även dessa kvinnor som hänger på forumet 24/7? Tom på natten?

Deras frågeställningar handlar även dom ofta om osäkerhet kring vissa frågor.

Mmmm...
    Lätt att skapa "bevis" för sin sak om kvinnor, när man är på ett kvinnodominerat forum..

Till andra som läser.,. Här är ett skolboksexempel på hur man  inte skapar empirisk fakta..

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 16:46:06 följande:
    Jag beklagar mig inte.  Jag bara förklarar att det är så det ser ut.  
    Jasså, enligt vilka objektiva undersökningar (forskning) då, som du självklart kan källhänvisa till? 
  • EnAnonumius
    Xenia skrev 2024-10-07 23:52:49 följande:
    Det går mode i allt. För länge sen skulle kvinnor vara fylliga och kurviga. Nu ska de vara smala. Män skulle ha skägg och/eller mustascher, nu ska de helst vara slätrakade. Men alltid ska några må dåligt över att de inte motsvarar idealen.
    Männen skall vara slätrakade idag?

Var längesedan jag såg en slätrakad man, i dag är ju nästa var och varann man skäggig eller har 5-dagars stubb, men slätrakad (som en babyröv) var några år sedan man såg någon, var väl förra decenniet man såg mer av dessa slätrakade männen.

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 12:33:36 följande:
    Ehh, nej.  De flesta kvinnor har inte bmi under 20.  De flesta kvinnor är överviktiga, tyvärr.
    Jag förstår att du har objektiva medicinska bevis på att "de flesta kvinnor" är överviktiga?

Eller så kan du vara klädsam att säga att du har ett sjukligt ideal som anser att även kvinnor 22-25 i BMI är överviktiga, enligt dina personliga tycke,  och att du promotar ohälsosam smalhet som något  kvinnor skall sträva efter.

Står du fast vid dina fascistiska idéer om att införa viktkontroll för kvinnor? Eller har du inset att det var en sjuk idé?

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 15:56:31 följande:
    Du var ett exempel på en kvinna som är 172 cm och 64 kg och överviktig här.

traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/
    Tja enligt Aleris, som är en privatklinik, som erbjuder fetmaoperationer, skriver att BMI på
    BMI 18,5-24,9 är hälsosam normalvikt..

Du tro att någon muppig träningsblogg, som vägrar att länka till objektiva vetenskapliga studier som stödjer deras påståenden, skall ha mer rätt än sjukvården?

Så du får vackert göra om och göra rätt om skall hacka på kvinnor och försöka tvinga in dem i ohälsosamt anorektiker ideal. Det krävs nämligen att bli en sådan föra att uppfylla dina preferenser.

Är det nu snart dags för dig att börja bjäbba om att om man säger i från till dig och dina sjukliga ideal du har på kvinnorna så är man "automatiskt ett fetto"? 🙄
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 15:37:00 följande:
    Samtidigt som kvinnor kallar män under 185 cm för dvärgar.
    Den enda jag har sett som säger att kvinnor kallar män under 185cm för dvärgar är TS..  TS är en man om du nu råkat missa detta.

Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga