Ok att shamea korta men inte överviktiga
Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.
När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?
Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?
Jag kan med hjälp av en anekdot bevisa att det finns liv på månen.
Din tjejkompis är just en, EN, individ, inte "kvinnor i grupp". Inse detta.
Jag tycker det är lika fel att shamea någons längd, lika lite som det är att shamea någons övervikt.
Över huvud taget tycker jag det är patetiskt att shamea alls, oavsett vad det handlar om. Varför skall man ägna sig åt sådan patetiska handlingar alls för?
Sedan så säger det ju i praktiken knappast något med "fetto över 65kg", då man har ju inte personens längd. 65kg på en person som är c;a 175cm lång är ju knappast ett fetto, utan helt normalviktig. Medan en person på 150cm med 65kg, är ju överviktig.
Så din exemplifiering med att säga "man vill ju inte dejta något fetto över 65kg" faller ju platt på eget grepp.. Vi alla är individer och har våra preferensramar.. Dock så blir det fel när individer försöker få sina egna preferensramar till gälla alla..
Fast mest av allt, det är, (enligt min bok), bara WT människor som håller på med att shaema andra oavsett vad det handlar om, typ vikt, längd, utseende etc.