Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

No contact funkar det

Anonym (Sorg) skrev 2024-10-05 11:19:09 följande:
    Jag vet att hon med måste villja jag tvingar ingen vill mäst veta hur effektivt no contact är och jag vet alla relationer är olika
    Jag skulle nog säga som så,
    Om no contact fungerar eller inte beror väldigt mycket på om det finns minsta känslor kvar och vad som hänt i relationen. Jag vet säkert vad som inte funkar iaf och det är att vara på en person som bestämt att det är slut.

Jag tror att skillnaden i varför no contact fungerar bättre för kvinnor än män, är nog att kvinnan (oftast) varit klar rätt långt innan det tar slut.Hon har oftast försökt med alla metoder att få till en kommunikation långt innan. Många gånger har hon garanterat påtalat att hon är less,och oftast känt sig ensam och oviktig när mannen sällan lyssnat.

No contact fungerade för mig som kvinna, och det relativt snabbt 2 månader. Men då blev det inte slut för att känslorna var över, eller att någon hade en ny.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-05 14:13:02 följande:
    Hon hadde känslor för mig och sa att hon älskade mig samma dag hon lämnade mig hon sa även att hon älskade mig 3 dagar efter

Det låter iaf positivt, men det omöjligt att veta om hon menar det hon säger eller bara tycker synd om dig, älskar dig som en bror/vän. Men OM det stämmer så kan det finnas en chans. 

Det bästa är att bara försöka gå vidare i livet, och jobba på att bli sitt bästa jag. Det innebär som sagt ingen kontakt. Om hon sedan vid något tillfälle ser dig som en bättre, lyckligare, gladare person så har dina chanser ökat, om hon har några känslor kvar dvs. Om inte så har du förhoppningsvis blivit stark och lycklig i dig själv och kan gå vidare ändå.

Men om vi skulle tala om odds, så är det bästa alternativet. 

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-06 21:45:45 följande:
    Det låter bra det du skriver självklart behöver jag jobba med mig själv alla dagar i veckan och det gör jag med som sakt hon lämnade inte mig för att hon slutat älska mig och därför har jag hopp ( måste tillägga att fyfan va saknaden gör ont den är fruktansvärd ungefär samma känsla som när någon gått bort ) men tack för bra tips

Jag kände som du i början. Saknaden var outhärdlig, och värre när man tänkte på det. Men sen började jag försöka se det som att det bara var under obestämd tid ( inte för alltid) och ett projekt för att växa som människa, och bli mitt bästa jag till vi skulle ses igen. 

Bästa var att saknaden blev mindre, och när vi väl sågs kändes det som jag kunnat fortsätta ett tag till utan. Det bästa var att man började känna sig starkare och faktiskt fokuserade mer på sig själv. Jag tränade också mycket för att må bättre, och för bättre självförtroende.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Neena) skrev 2024-10-08 10:56:26 följande:
    Tänk på att när uppbrottet är relativt färskt så är den som dumpade inte mottaglig  för de förändringar man lovar. 

Kolla på Craig Kenneth på youtube, hans videos hjälpte mig enormt. Nu är hans råd att ALDRIG bryta NC vilket jag som sagt gjorde efter 5.5 månader men det finns ju inga 100procentiga regler som gäller alla, alltid.
    Bra förslag.
    Jag minns att jag köpte någon e-bok om no contact. Svårt att hålla sig till det som står, men större möjligheter att lyckas om man väl gör det. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-08 15:18:44 följande:
    Ja den är ju det jag får försöka tänka som du sejer fast att det är jätte svårt det kanske fortfarande är ganska färskt för det har bara gått lite mer än en månad sen vi pratade sist fast för mig känns det som ett år
    Ja, jag känner igen den känslan, när varje timme kändes som en vecka. Det bästa är att ta en dag i taget och försöka härda ut. Det är alltid svårast mån 1-3 ungefär. 
Svar på tråden No contact funkar det