Inlägg från: Anonym (Neena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Neena)

No contact funkar det

Anonym (Sorg) skrev 2024-10-04 21:21:38 följande:
    Så då ska jag alltså höra av mig och försöka träffa henne och visa mina bästa sidor då glömde seja att hon har blockerat mig på sociala medier och troligtvis även mitt nr men visst det finns ju alltid sett att kringgå det
    Nej! Hör inte av dig så snabbt! Jag körde full NC med mitt ex i 6 månader, han dumpade mig pga att jag betett mig orimligt och pushigt i relationen.

6 månader efter kontaktar jag honom, säger att jag tänkt mkt på vår relation och att jag borde agerat annorlunda. Frågade om han kan tänka sig att ses. Vi ses, har det trevligt (inget sex). Efter den trevliga dejten tar HAN intiativen till att ses. Vi börjar ses regelbunder och blev till slut ett par, snacket initierat av honom. Nu har vi varit ihop i snart 5 månader och det är bra mellan oss.

Vi hade nog ALDRIG återförenats utan detta space.
  • Anonym (Neena)
    Fjäril kär skrev 2024-10-04 21:13:49 följande:

På mig funkade det inte alls...

Min exman försökte på alla sätt få mig tillbaka med allt från sex till kompakt tystnad... men lönlöst .. slut betyder slut och skilsmässan var på riktigt. 

Alla situationer är unika. Den kompakta tystnaden funkar bara om man kör den DIREKT efter uppbrottet. Funkar alltså inte att jaga och sedan vara tyst.
  • Anonym (Neena)
    Fjäril kär skrev 2024-10-05 10:35:03 följande:
    Tro mig det hade aldrig funkat på mig ändå.  Det fanns inga känslor kvar efter 15 års äktenskap. Bara ilska, sorg, ?esvikelse och rent hat. 
    Slut betyder slut. 
    Ja i ditt fall kanske. Men inte i mitt t.ex och kanske inte TS
  • Anonym (Neena)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-05 08:31:34 följande:
    Okej tack jag väntar ca 2 månader till
    Lycka till! Jobba på dig själv under tiden och försök ändå släppa henne så gott det går. Då är du mer attraktiv och självständig när ni ev ses igen
  • Anonym (Neena)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-08 10:22:00 följande:
    Ja jag funderar på det varje dag och jag vet vad jag behöver göra och det vill jag ju visa för henne inte bara seja
    Tänk på att när uppbrottet är relativt färskt så är den som dumpade inte mottaglig  för de förändringar man lovar. 

Kolla på Craig Kenneth på youtube, hans videos hjälpte mig enormt. Nu är hans råd att ALDRIG bryta NC vilket jag som sagt gjorde efter 5.5 månader men det finns ju inga 100procentiga regler som gäller alla, alltid.
Svar på tråden No contact funkar det