No contact funkar det
Hej vill gärna höra om här finns någon som har prövat no contact för att få tillbaka sitt ex funkar det ? Hur länge ska man vänta innan man hör av sig när man är den som blivit dumpad ?
Hej vill gärna höra om här finns någon som har prövat no contact för att få tillbaka sitt ex funkar det ? Hur länge ska man vänta innan man hör av sig när man är den som blivit dumpad ?
Vad var anledningen till att du blev dumpad? Där ligger nämligen svaret i om det överhuvudtaget är nån idé...
Och kom inte och sej att jag ska släppa det för det hjälper inte för 5 öre jag kommer inte släppa det jag kommer inte ge upp
NEJ!
Förstår att du är i något slags panik läge nu.
Men du verkar inte vilja bättra på dina fel utan endast få grepp om det du har förlorat. Du hade henne, du tog henne för givet och nu är du villig att gå runt hennes blockader. Tror du ärligt talat, om du tar ett djup andetag och ett steg bakåt och tänker efter att det fungerar?
Eller är du kanske i panik och agerar du maniskt och skrämmande?
Som jag skrev ifrån början så är antagligen år det bästa.
Men det betyder att du måste arbeta på dig själv.
Varför tog du henne för givet ? Vad kan du förbättra ang det? Och vad fick dig att göra det ifrån början? Sådana saker som du behöver arbeta med.
Eller överdrev hon, isåfall varför vill du ha tillbaka en Drama queen?
Du är alltså redo att gå förbi hennes blockader? Dvs, du är redo att inte respektera henne "Återigen"? Ja, det låter ju som en lyckad plan INTE.
Om du var en riktigt bra partner så glömmer hon dig inte försen efter sina egna narcissisitiska drag samt misslyckanden. Ju längre tid det tar, desto bättre partner var du o ju snabbare tid det tar desto mer omognare var hon.
Men för att samamnfatta det hela; Du är i panik och beter dig irrationellt (åtminstone i dina tankar. Glöm det, acceptera, arbeta m ed dig själv och vem vet, kanske det är du som går ur det hela som den lyckliga vinnaren?
OK förstår. Du är i den underliggande kategorien. Den där som sätter kvinnor på pedistal. Jag gjorde det med när jag var ung. Men sedan har man ju mätt de som vänder hela sin världsbild om vad en kvinna kan göra. En del är riktiga psykfall. Många tror att endast deras känslor är det som ska gälla. Samt en del är extremt irrationella samt hotfulla. Och något dessa har gemensamt är att ingen av dom är skyldiga till någonting.
Så ett tidigare X/Ragg som skulle knivhugga hunden för hon ville ha mig men inte hunden var fortfarande den "stackars kvinnan och helt oskyldig" enligt din teori.
Väx upp. Ts gör fel och tänker fel. Det har jag försökt påtala till han. Men det du gör är än värre. då du dömer och drabbar många fler än vad ts gör med sina idiotiska tankar.
Det låter iaf positivt, men det omöjligt att veta om hon menar det hon säger eller bara tycker synd om dig, älskar dig som en bror/vän. Men OM det stämmer så kan det finnas en chans.
Det bästa är att bara försöka gå vidare i livet, och jobba på att bli sitt bästa jag. Det innebär som sagt ingen kontakt. Om hon sedan vid något tillfälle ser dig som en bättre, lyckligare, gladare person så har dina chanser ökat, om hon har några känslor kvar dvs. Om inte så har du förhoppningsvis blivit stark och lycklig i dig själv och kan gå vidare ändå.
Men om vi skulle tala om odds, så är det bästa alternativet.
OM det ska finnas en chans att försöka igen så hade inte jag velat att du ska vänta utan du ska så snabbt som möjligt visa att du vill förbättra det som gick fel. Väntar du så tolkar jag det som att du inte var så intresserad.
Jag kände som du i början. Saknaden var outhärdlig, och värre när man tänkte på det. Men sen började jag försöka se det som att det bara var under obestämd tid ( inte för alltid) och ett projekt för att växa som människa, och bli mitt bästa jag till vi skulle ses igen.
Bästa var att saknaden blev mindre, och när vi väl sågs kändes det som jag kunnat fortsätta ett tag till utan. Det bästa var att man började känna sig starkare och faktiskt fokuserade mer på sig själv. Jag tränade också mycket för att må bättre, och för bättre självförtroende.