Inlägg från: Anonym (Sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorg)

No contact funkar det

Hej vill gärna höra om här finns någon som har prövat no contact för att få tillbaka sitt ex funkar det ? Hur länge ska man vänta innan man hör av sig när man är den som blivit dumpad ?

• Svar på tråden No contact funkar det
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-10-04 21:11:11 följande:

Vad var anledningen till att du blev dumpad? Där ligger nämligen svaret i om det överhuvudtaget är nån idé...

Hon tyckte att jag tog henne för givet för mycket och att hon hadde fått ta så mycket skjit så hon sa att hon behöver vara I från mig för att kanske hitta tillbaka till mig som en ny människa
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2024-10-04 21:06:16 följande:
    Det funkar inte. Nu var det iofs jag som dumpade, men jag fick inte tillbaks honom förrän jag verkligen försökte på allvar. Ignorera funkar inte, inte när man försöker signalera något via sociala medier, eller nån slags plan att han skall få reda på nåt via nån, och verkligen inte manifestera. Inget av det där funkar alls.

Man måste se till att ses, visa sig från sin bästa sida, vara förförisk som faaaan och ursäkta uttrycket men kn**** sönder honom så fort man kan. Det är vad som funkar. 
    Så då ska jag alltså höra av mig och försöka träffa henne och visa mina bästa sidor då glömde seja att hon har blockerat mig på sociala medier och troligtvis även mitt nr men visst det finns ju alltid sett att kringgå det
  • Anonym (Sorg)

Och kom inte och sej att jag ska släppa det för det hjälper inte för 5 öre jag kommer inte släppa det jag kommer inte ge upp 

• Anonym (Sorg)
    Anonym (hmm) skrev 2024-10-04 21:34:04 följande:

NEJ!

Förstår att du är i något slags panik läge nu.

Men du verkar inte vilja bättra på dina fel utan endast få grepp om det du har förlorat. Du hade henne, du tog henne för givet och nu är du villig att gå runt hennes blockader. Tror du ärligt talat, om du tar ett djup andetag och ett steg bakåt och tänker efter att det fungerar? 

Eller är du kanske i panik och agerar du maniskt och skrämmande? 

Som jag skrev ifrån början så är antagligen  år det bästa. 

Men det betyder att du måste arbeta på dig själv. 

Varför tog du henne för givet ? Vad kan du förbättra ang det? Och vad fick dig att göra det ifrån början? Sådana saker som du behöver arbeta med.

Eller överdrev hon, isåfall varför vill du ha tillbaka en Drama queen? 

Du är alltså redo att gå förbi hennes blockader? Dvs, du är redo att inte respektera henne "Återigen"? Ja, det låter ju som en lyckad plan INTE.

Om du var en riktigt bra partner så glömmer hon dig inte försen efter sina egna narcissisitiska drag samt misslyckanden. Ju längre tid det tar, desto bättre partner var du o ju snabbare tid det tar desto mer omognare var hon.

Men för att samamnfatta det hela; Du är i panik och beter dig irrationellt (åtminstone i dina tankar. Glöm det, acceptera, arbeta m ed dig själv och vem vet, kanske det är du som går ur det hela som den lyckliga vinnaren? 

Vi har inte pratat på en månad nu så jag har hunnit jobba med mig själv och gör det fortfarande och jag har inte sakt att jag ska kringgå hennes blockad sa bara att man kan göra det vi är i no contact nu men det jag är osäker på är om jag ska höra av mig inom en viss tid har själv tänkt att jag ska vänta ca 2 månader till och höra av mig lite innan jul eller ska jag inte höra av mig alls vet inte riktigt hur jag ska göra
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2024-10-04 21:41:35 följande:
    Nej det skall du inte. Jag missuppfattade ditt kön, därför skrev jag som jag skrev. Du skall naturligtvis inte göra så, utan försöka bearbeta mentalt och gå vidare.
    Jag är man
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Neena) skrev 2024-10-05 06:47:59 följande:
    Nej! Hör inte av dig så snabbt! Jag körde full NC med mitt ex i 6 månader, han dumpade mig pga att jag betett mig orimligt och pushigt i relationen.

6 månader efter kontaktar jag honom, säger att jag tänkt mkt på vår relation och att jag borde agerat annorlunda. Frågade om han kan tänka sig att ses. Vi ses, har det trevligt (inget sex). Efter den trevliga dejten tar HAN intiativen till att ses. Vi börjar ses regelbunder och blev till slut ett par, snacket initierat av honom. Nu har vi varit ihop i snart 5 månader och det är bra mellan oss.

Vi hade nog ALDRIG återförenats utan detta space.
    Okej tack jag väntar ca 2 månader till
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (hmm) skrev 2024-10-05 06:38:06 följande:

OK förstår. Du är i den underliggande kategorien. Den där som sätter kvinnor på pedistal. Jag gjorde det med när jag var ung. Men sedan har man ju mätt de som vänder hela sin världsbild om vad en kvinna kan göra. En del är riktiga psykfall. Många tror att endast deras känslor är det som ska gälla. Samt en del är extremt irrationella samt hotfulla. Och något dessa har gemensamt är att ingen av dom är skyldiga till någonting. 

Så ett tidigare X/Ragg som skulle knivhugga hunden för hon ville ha mig men inte hunden var fortfarande den "stackars kvinnan och helt oskyldig" enligt din teori.

Väx upp. Ts gör fel och tänker fel. Det har jag försökt påtala till han. Men det du gör är än värre. då du dömer och drabbar många fler än vad ts gör med sina idiotiska tankar.

Ville mäst veta om det är många dumpade som no contact har funkat för
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2024-10-04 23:34:04 följande:
    Det är en enorm skillnad på kvinnor och män vad gäller sådana saker ja. Förstår man inte det och varför det är så är man pantad.
    Anonym (Sorg) skrev 2024-10-04 22:15:53 följande:
    Jag är man
    Då skall du försöka komma över henne. Det är kört och hon vill inte ha med dig att göra. Tråkigt, men du måste respektera det.
    Så bara för att jag är man så är det kört menar du ?
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-10-05 10:37:05 följande:
    OM det ska fungera så är det upp till henne. Det kan inte du bestämma. 

Hon har blockat dig. Respektera det 
    Jag vet att hon med måste villja jag tvingar ingen vill mäst veta hur effektivt no contact är och jag vet alla relationer är olika
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-10-05 14:07:20 följande:
    Jag skulle nog säga som så,
    Om no contact fungerar eller inte beror väldigt mycket på om det finns minsta känslor kvar och vad som hänt i relationen. Jag vet säkert vad som inte funkar iaf och det är att vara på en person som bestämt att det är slut.

Jag tror att skillnaden i varför no contact fungerar bättre för kvinnor än män, är nog att kvinnan (oftast) varit klar rätt långt innan det tar slut.Hon har oftast försökt med alla metoder att få till en kommunikation långt innan. Många gånger har hon garanterat påtalat att hon är less,och oftast känt sig ensam och oviktig när mannen sällan lyssnat.

No contact fungerade för mig som kvinna, och det relativt snabbt 2 månader. Men då blev det inte slut för att känslorna var över, eller att någon hade en ny.
    Hon hadde känslor för mig och sa att hon älskade mig samma dag hon lämnade mig hon sa även att hon älskade mig 3 dagar efter
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-10-05 14:26:18 följande:

Det låter iaf positivt, men det omöjligt att veta om hon menar det hon säger eller bara tycker synd om dig, älskar dig som en bror/vän. Men OM det stämmer så kan det finnas en chans. 

Det bästa är att bara försöka gå vidare i livet, och jobba på att bli sitt bästa jag. Det innebär som sagt ingen kontakt. Om hon sedan vid något tillfälle ser dig som en bättre, lyckligare, gladare person så har dina chanser ökat, om hon har några känslor kvar dvs. Om inte så har du förhoppningsvis blivit stark och lycklig i dig själv och kan gå vidare ändå.

Men om vi skulle tala om odds, så är det bästa alternativet. 

Ja det gör det men tack för bra svar
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (M) skrev 2024-10-05 15:11:33 följande:

OM det ska finnas en chans att försöka igen så hade inte jag velat att du ska vänta utan du ska så snabbt som möjligt visa att du vill förbättra det som gick fel. Väntar du så tolkar jag det som att du inte var så intresserad.

Hon har själv sakt att hon vill vara i fred ett tag så jag måste ju respektera det jag kommer höra av mig när det gått en tid om inte hon redan gjort det då
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (M) skrev 2024-10-05 21:10:12 följande:
    Men då har det ju inget med no contact att göra att du måste vänta så länge vi anser är no vi tack utan att du måste gå efter att hon vill vara ifred ett tag. Det är lite olika saker faktiskt. Sade du någonsin något om att du är beredd att jobba på det hon tycker är problemet?
    Ja jag sa att jag är beredd att jobba på problemet tycker du att jag ska försöka höra av mig eller ?
  • Anonym (Sorg)
    Mimosa86 skrev 2024-10-06 19:44:22 följande:
    Då lämnade hon dig för att du får henne att må dåligt, inte för att hon inte älskar dig.

Du behöver jobba med dig själv så du kan visa att du faktiskt förändrats. Ingen vill ta tillbaka det gamla man försökte bli av med. Du måste visa att du erbjuder en ljus framtid. Detta gör du genom att jobba med dig själv, hitta på roliga och stimulerande saker som du sen kan berätta om och som får dig att växa som person. 

Sen, om några månader. Kan du random skicka ett oskyldigt sms till henne där du skriver om något positivt minne men utan krav

typ: -hej, hoppas det är bra! Råkade gå in på butik xxx och kom att tänka på den gång vi råkade köpa den där hemska xxx :) kunde inte låta bli att le när jag tänkte på det.-
    Det låter bra det du skriver självklart behöver jag jobba med mig själv alla dagar i veckan och det gör jag med som sakt hon lämnade inte mig för att hon slutat älska mig och därför har jag hopp ( måste tillägga att fyfan va saknaden gör ont den är fruktansvärd ungefär samma känsla som när någon gått bort ) men tack för bra tips
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Fundera på vad som gått snett...) skrev 2024-10-07 01:30:34 följande:
    Hon tyckte att jag tog henne för givet för mycket och att hon hadde fått ta så mycket skjit så hon sa att hon behöver vara I från mig för att kanske hitta tillbaka till mig som en ny människa

Har du funderat på vad hon kan ha menat med att hon fick ta så mkt skit erat förhållande!
    Och hur det kommer sig att hon känner att du tog henne för givet?

Kan ju vara bra att fundera på om det ska kunna bli en förändring om ni blir tillsammans igen....

Du kan ju fundera på ...på vilket sett som ditt ex föredrar att man visar uppskattning på.... om det är gåvor, tid, uppmuntrande ord, kramar eller tjänster.... 

Alla behöver ju känna sig bekräftade.....att ens partner finns där och stöttar även om man inte tycker lika i allt så respekterar man varandra och tar hand om varandra.... 
    Ja jag funderar på det varje dag och jag vet vad jag behöver göra och det vill jag ju visa för henne inte bara seja
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-10-08 10:35:40 följande:

Jag kände som du i början. Saknaden var outhärdlig, och värre när man tänkte på det. Men sen började jag försöka se det som att det bara var under obestämd tid ( inte för alltid) och ett projekt för att växa som människa, och bli mitt bästa jag till vi skulle ses igen. 

Bästa var att saknaden blev mindre, och när vi väl sågs kändes det som jag kunnat fortsätta ett tag till utan. Det bästa var att man började känna sig starkare och faktiskt fokuserade mer på sig själv. Jag tränade också mycket för att må bättre, och för bättre självförtroende.

Ja den är ju det jag får försöka tänka som du sejer fast att det är jätte svårt det kanske fortfarande är ganska färskt för det har bara gått lite mer än en månad sen vi pratade sist fast för mig känns det som ett år
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Neena) skrev 2024-10-08 10:56:26 följande:
    Tänk på att när uppbrottet är relativt färskt så är den som dumpade inte mottaglig  för de förändringar man lovar. 

Kolla på Craig Kenneth på youtube, hans videos hjälpte mig enormt. Nu är hans råd att ALDRIG bryta NC vilket jag som sagt gjorde efter 5.5 månader men det finns ju inga 100procentiga regler som gäller alla, alltid.
    Ja det är kanske relativt färskt fortfarande fast det inte alltid känns så för mig det har gått lite mer än en månad sen vi pratade sist Jag har faktiskt köpt en e bok i den lär don ut att man ska minst vänta i 3 månader innan man hör av sig för att en månad är för kort tid men det är skjit jobbigt att följa det men jag gör mitt allra bästa jag kan
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-10-08 15:26:28 följande:
    Ja, jag känner igen den känslan, när varje timme kändes som en vecka. Det bästa är att ta en dag i taget och försöka härda ut. Det är alltid svårast mån 1-3 ungefär. 
    Jag gör så gott jag kan vissa dagar tvivlar jag på det men jag tror endå värkeligen att hon kommer att höra av sig snart jag fick endå den känslan vid uppbrottet ju mer jag tänker på det
Svar på tråden No contact funkar det