Inlägg från: Anonym (Let it be) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Let it be)

Min drömtjej har en värdelös pojkvän, vad gör man?

Låt det vara. Hon är upptagen. Du har problem som du inte har tagit tag i.

• Anonym (Let it be)
    Sumpen skrev 2024-10-11 16:49:32 följande:
    Hon är den enda jag varit intresserad av på riktigt de senaste 10 åren, men du har rätt i att jag verkligen vill ha en flickvän. Jag är över 40 år och har aldrig upplevt att bli älskad av en kvinna. Senast jag var på dejt var för typ 6 år sen, men det kan närmast beskrivas som catfishing via tinder då ingen av de 2 tjejer jag träffade då motsvarade sina bilder osv. och ändå var det dem som började ghosta mig. Nu när jag försöker får jag bara matchningar med utländska bedragerskor. Jag ser inte hur jag någonsin skulle kunna få till en dejt eller ännu mindre vinna någons hjärta när inte ens min egen mamma kunde älska mig som barn. Mitt liv utanför den här kvinnan är alltså orsaken till min livskris. Sen jag fyllde 40 så känns det som att det är för sent för allt och att jag inte har något kvar att leva för så mina alternativ är:

1) Försöka vinna min drömtjej, men det är nog kanske dömt att misslyckas.

2) "Utnyttja" henne till att kanske få en chans att gå på en dejt med någon av hennes vänner i alla fall om hon har någon singelkompis som hon tror kanske skulle passa och se om det skulle kunna leda till något.

3) Ta livet av mig. Detta är det alternativ jag lutar mest åt och jag har gjort upp en plan med allt ifrån att ordna testamente till att städa och rensa mitt hem och källarförråd för att underlätta för mina efterlevande samt kommit fram till hur jag slutligen ska gå till väga för att inte riskera att överleva.
    Dumheter! Det finns MYCKET bättre alternativ.

Och om du börjar tänka ut självmordsplaner så bör du kontakta vården.
  • Anonym (Let it be)
    Sumpen skrev 2024-10-11 16:57:19 följande:
    Det finns INGA andra alternativ och jag bör definitivt inte kontakta vården. Det gjorde jag för 10 år sen och då sa min husläkare att mitt liv inte var värt att rädda trots att det fortfarande fanns hopp kvar för mig då. Den enda anledningen till att jag skulle kontakta vården idag vore om de erbjöd dödshjälp, men det gör de inte så de har inget att erbjuda mig.
    Det FINNS alternativ och jag betvivlar å det STARKASTE att din husläkare sagt att ditt liv inte är värt att rädda. Ring 1177. Eller 112 om det är akut. Det låter som att det är det.
  • Anonym (Let it be)
    Sumpen skrev 2024-10-11 17:08:07 följande:
    Det var vad han sa. Han sa att psykiatrin är överbelastad och att de måste prioritera kvinnor och flyktingar. Det vore meningslöst att kontakta vården nu eftersom de inte kan hjälpa mig att dö och det enligt alla här är det enda alternativet som återstår för mig av de alternativ som står till buds.
    Vården är överbelastad, ja, men suicidala människor prioriteras.

Och det du skriver skriker att du vill ha hjälp.
  • Anonym (Let it be)
    Sumpen skrev 2024-10-11 19:33:44 följande:
    Du har ingen aning om vad du snackar om.
    Nej. Personen skrev ett mycket klokt inlägg. Det är du som tänker mycket destruktivt och svart/vitt.
Svar på tråden Min drömtjej har en värdelös pojkvän, vad gör man?