• Anonym (Vad göra)

Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit

Mitt är så lågt. Mår skit!
    Ibland är den 92/67. Idag är den 100/60. Den pendlar alltid så här. Som mest har jag 103-104, fortfarande för lågt.
    Sökte vård i augusti och då sa dem att det är vanligt när det är varmt, att jag ska dricks mycket, ta vätskeersättning, ha benen uppe, ha stödstrumpor. Jag gör ALLT detta men ändå lågt! Nu är det inte ens varmt längre utan 10 grader men fortfarande lågt. Vad ska jag göra?? Mår skit av detta. Finns några huskurer eller kosttillskott som hjälper? Tyvärr tänker jag intr söka vård för jag påpekade detta idag och då sa läkaren "vissa har lågt, inget ofarligt"

• Svar på tråden Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit
  • mammatill6

Att du mår så dåligt endast av trycket låter otroligt. Har också lågt, ofta under hundra. Jobbar i vården och att man svimmar ofta av ett tryck strax under 100 låter otroligt. Sök vård för svimningarna, inte trycket.

• EpicF
    mammatill6 skrev 2024-10-06 08:16:53 följande:

Att du mår så dåligt endast av trycket låter otroligt. Har också lågt, ofta under hundra. Jobbar i vården och att man svimmar ofta av ett tryck strax under 100 låter otroligt. Sök vård för svimningarna, inte trycket.

Det är inte speciellt ovanligt, vilket du hade vetat om du jobbar inom vården.... 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-10-06 11:40:56 följande:
    Det är inte speciellt ovanligt, vilket du hade vetat om du jobbar inom vården.... 
    Det är mycket vanligt med lågt blodtryck.
    Mycket ovanligt att man mår som TS av det.
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-10-06 11:48:48 följande:
    Det är mycket vanligt med lågt blodtryck.
    Mycket ovanligt att man mår som TS av det.
    Nej, det är inte "mycket vanligt" med lågt blodtryck.

Och ja, det är vanligt att man mår dåligt som ts vid lågt blodtryck (det är syntomerna för lågt blodteyck...). Alla gör dock inte det, men många gör det. 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-10-06 11:57:44 följande:
    Nej, det är inte "mycket vanligt" med lågt blodtryck.

Och ja, det är vanligt att man mår dåligt som ts vid lågt blodtryck (det är syntomerna för lågt blodteyck...). Alla gör dock inte det, men många gör det. 
    Visst. Låt TS tro att hennes besvär bara beror på trycket.
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-10-06 12:09:31 följande:
    Visst. Låt TS tro att hennes besvär bara beror på trycket.
    Eftersom hon lågt blodtryck och har syntomer på lågt blodtryck så finns inte så mycket annars välja på.... 
  • EpicF

Men så länge de inte blir farligt lågt så behandlar man inte. Och ja, det finns läkemedelsbehandling mot svåra former av lågt blodtryck. 

• mammatill6
    EpicF skrev 2024-10-06 11:40:56 följande:
    att man svimmar vid ett blodtryck strax under 100? Jo det är ovanligt. 
  • EpicF
    mammatill6 skrev 2024-10-06 19:13:19 följande:
    att man svimmar vid ett blodtryck strax under 100? Jo det är ovanligt. 
     Nej, det är inte ovanligt om man har lågt blodtryck. Det är ett av symtomen för just lågt  blodtryck. 
Svar på tråden Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit