Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

VILL INTE JOBBA

Anonym (Kunna något) skrev 2024-10-04 16:22:30 följande:

Jag har sett till att nörda ner mig inom mitt område och bli väldigt bra. Jag kan jobba ibland fysiskt på plats men mestadels hemma. Jag får även hålla föreläsningar och utbilda på universitet runt om i världen. Jag älskar det jag håller på med, men jag kör min grej. Du verkar mest intresserad av en inkomst. Så olika grundinställningar. 

Nu är jag inte ts, men känner precis som hon gör. Det är tyvärr inte alla givet att älska något som också kan ge en inkomst. Jag har en passion i livet som jag skulle vilja göra på heltid och skulle då kunna jobba precis hur mycket som helst, men det är tyvärr en svår smal bransch. Så nej, det är inte bara en fråga om olika inställning, utan också att ha turen att gilla att göra något som man sedan lyckas göra en inkomst av.

Jag har löst det genom att jobba halvtid med "vanligt" jobb och försöka komma fram inom den andra branschen resten av tiden. Det första jag skulle göra i ts position är att försöka se om det finns möjlighet att jobba mindre, men det kan ju vara ekonomiskt svårt.
Svar på tråden VILL INTE JOBBA