VILL INTE JOBBA
Neej alltså! Jag har verkligen försökt nu i flera år. Började extrajobba lite i butik på gymnasiet, då var det väl okej att jobba för att få lite extra pengar till kläder och nöjen.
Efter gymnasiet fick jag jobb inom vården på gruppboende vilket visserligen var ganska trevligt på vissa sätt, det blev ju lite vad man gjorde det till och vissa dagar kunde man ta det lugnt och bestämma tempo och fart. Dock jävligt slitigt också, trista arbetstider och ganska många tråkiga och otacksamma uppgifter.
Sen utbildade jag mig och har testat olika typer av jobb, handläggning på myndighet och kommun, mer sociala arbeten på behandlingshem, kontor/sälj och marknadsföring.
Finns alltid vissa delar som är kul med att jobba men bara hela upplägget, att jag måste va på ett ställe 8,5-9 h om dagen, 5 dagar i veckan, att stressa för att bli klar med tråkiga saker.
Nej jag bara känner att jag inte alls gillar hela upplägget. Hur känner ni andra? Vad är det ni gillar/inte gillar? Ni som känner som jag, hur hanterar ni arbetsvardagen?