• Anonym (Gravid)

Analysera mina test!

ör det första vill jag säga ? ja, jag testar mig fast jag fått massvis med positiva tester. Nej, det kanske inte är det bästa men det är den enda lilla lilla kontrollen jag har just nu. Jag VET att allt kan hända ändå men nu är det så här. 

Jag är gravid i vecka 5+1 så väldigt tidigt. Testade plus redan 3+5 typ. Jag har haft en uppsjö av olika tester hemma av olika märken och jag är absolut gravid. 

Senaste fyra dagarna har jag testat varje dag (ej morgonurin), med Apoteas testa ofta stickor. Aldrig provat det förr. 

Tycker mig inte se värsta stegringen? Dessa test är, uppifrån och ner, tisdag onsdag torsdag och idag fredag. Ingen markant stegring? Kan de ens bli starkare? När jag var 5+0 i en annan graviditet var mitt test streck starkare än kontrollstrecket. Med RFSU men ändå. 

Vad tror ni?

• Svar på tråden Analysera mina test!
  • cutepenguin

HcG fördubblas varannan dag så att testa varje dag behöver du absolut inte göra, om ens alls. Jag tycker att det ser jättefint ut och min rekommendation till dig är att sluta testa och njuta av att du är gravid i stället. ❤️ Om något händer kan du inte styra det ändå. Men det är jättestarka och fina test du har där. Inte säkert testet kan bli starkare heller.

Hur starkt strecket är motsvarar heller inte alltid hur mycket HcG testet plockat upp. 

• Anonym (Gravid)
    cutepenguin skrev 2024-10-04 10:07:20 följande:

HcG fördubblas varannan dag så att testa varje dag behöver du absolut inte göra, om ens alls. Jag tycker att det ser jättefint ut och min rekommendation till dig är att sluta testa och njuta av att du är gravid i stället. ❤️ Om något händer kan du inte styra det ändå. Men det är jättestarka och fina test du har där. Inte säkert testet kan bli starkare heller.

Hur starkt strecket är motsvarar heller inte alltid hur mycket HcG testet plockat upp. 

Tack 🥹❤️
    Usch vad man håller på!! Men jag är så nojig, har ett MA i bagaget så vill så gärna att denna stannar kvar och kikar ut i slutet av maj. Hoppas hoppas!

Tack igen för ditt fina svar. 
  • Anonym (Ser bra ut)

Testen det toppen ut, jag fick aldrig starkare test fast jag använde tre olika märken. Man måste komma ihåg att urinstickor inte är till för att mäta någon nivå, de kan ha olika mycket pigment i olika batcher och därför ge olika styrka. Tog också blodprov när jag blev gravid som visade rejäl ökning och trots det blev aldrig teststrecket starkare än kontrollstrecket. Jag hade till och med test som gick upp och ned i styrka mellan dagar trots att hcg i blodet ökade precis som det skulle. 
    grattis och lycka till 🥰

• cutepenguin
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-04 10:30:22 följande:
    Tack 🥹❤️
    Usch vad man håller på!! Men jag är så nojig, har ett MA i bagaget så vill så gärna att denna stannar kvar och kikar ut i slutet av maj. Hoppas hoppas!

Tack igen för ditt fina svar. 

Jag förstår dig HELT! Har också haft ett MA och blev sen gravid vid den här tiden förra året och fick mina tvillingar i maj. Testade ihjäl mig innan det var konstaterat MA så när jag plussade gång 2 bestämde jag mig för att bara ta digitala test som visade veckor med en veckas mellanrum. När jag fick att det stod Gravid 3+ slutade jag. Jag blev bara mer stressad av att testa konstant och det slutade ju ändå i ett MA, det går ju liksom inte att påverka ❤️ Så för min egen hälsas skull gjorde jag inte det gången efter (som gick hela vägen!!). 

All lycka till dig!! Håller tummarna 🥰

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Ser bra ut) skrev 2024-10-04 12:48:28 följande:

Testen det toppen ut, jag fick aldrig starkare test fast jag använde tre olika märken. Man måste komma ihåg att urinstickor inte är till för att mäta någon nivå, de kan ha olika mycket pigment i olika batcher och därför ge olika styrka. Tog också blodprov när jag blev gravid som visade rejäl ökning och trots det blev aldrig teststrecket starkare än kontrollstrecket. Jag hade till och med test som gick upp och ned i styrka mellan dagar trots att hcg i blodet ökade precis som det skulle. 
    grattis och lycka till 🥰

Åh. Detta var så skönt att läsa ❤️ jag ska verkligen försöka glädja mig åt detta och ta in allt du sa. 

Hade ett veckotest kvar som jag tog imorse. Det stod 3+ och jag är i vecka 5+2. Så nu räcker det. Bara hålla tummarna. 

TACK för ditt svar! 🥰

• Anonym (Gravid)
    cutepenguin skrev 2024-10-04 13:36:19 följande:

Jag förstår dig HELT! Har också haft ett MA och blev sen gravid vid den här tiden förra året och fick mina tvillingar i maj. Testade ihjäl mig innan det var konstaterat MA så när jag plussade gång 2 bestämde jag mig för att bara ta digitala test som visade veckor med en veckas mellanrum. När jag fick att det stod Gravid 3+ slutade jag. Jag blev bara mer stressad av att testa konstant och det slutade ju ändå i ett MA, det går ju liksom inte att påverka ❤️ Så för min egen hälsas skull gjorde jag inte det gången efter (som gick hela vägen!!). 

All lycka till dig!! Håller tummarna 🥰

Åh beklagar. Missfall/MA är fruktansvärt. Men det är fint att veta att det ändå går att lyckas efter en sån tragedi ❤️ grattis till tvillingar. Wow!

Jag har också bestämt mig för att sluta testa nu. Imorse tog jag mitt sista digitala med veckor, en vecka efter att jag fick 2-3. Och idag stod det 3+ 🙏 så jag väljer att glädjas och lita på denna lilla krabat.

Tack för stöd!!
  • Anonym (Samma här)

Jag har gjort exakt samma jag, tyckte dock att de där stickorna var skräp. Fick bara supersvåra streck fast det blev starkt och fint på RFSU testa ofta. 

Jag tror de är väldigt känsliga för högt hög då jag testa att späda ut urinen med vatten och då fick jag starkare sträck 😅 

Jag är nu 6+6 och har typ slutat testa, är ingen idé att fortsätta känns det som  😅

Detta är mina RFSU ovanifrån äl +19, +21, +24 och +29. 
    Man ser att kontrollsystemet blir svagare men inte lika tydligt stegring som man har i vecka 5-6.

• Anonym (Samma här)

Bra stavning 😂

Inte supersvåra utan supersvaga sträck

inte hög utan hcg 

inte kontrollsystem utan kontrollsträck 

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Samma här) skrev 2024-10-05 15:58:24 följande:

Jag har gjort exakt samma jag, tyckte dock att de där stickorna var skräp. Fick bara supersvåra streck fast det blev starkt och fint på RFSU testa ofta. 

Jag tror de är väldigt känsliga för högt hög då jag testa att späda ut urinen med vatten och då fick jag starkare sträck 😅 

Jag är nu 6+6 och har typ slutat testa, är ingen idé att fortsätta känns det som  😅

Detta är mina RFSU ovanifrån äl +19, +21, +24 och +29. 
    Man ser att kontrollsystemet blir svagare men inte lika tydligt stegring som man har i vecka 5-6.

Åh du har alltså också testat med samma test som mina? Apoteas skräptest 😂 gud vad skönt att höra att nån har samma erfarenhet. Det är ju starka streck men min förra graviditet fick jag starkare än kontrollstrecket på rfsu testa ofta vid samma tidpunkt i graviditeten. Därför jag blev konfunderad ..

Men vi enas om att det är testets fel 😆 fick dessutom 3+ på Clearblue idag så känns okej. Tack för fina ord och för stöd!

Grattis till din graviditet om det är nyligen tagna tester ❤️🙏
Svar på tråden Analysera mina test!