• Anonym (Gravid)

Analysera mina test!

ör det första vill jag säga ? ja, jag testar mig fast jag fått massvis med positiva tester. Nej, det kanske inte är det bästa men det är den enda lilla lilla kontrollen jag har just nu. Jag VET att allt kan hända ändå men nu är det så här. 

Jag är gravid i vecka 5+1 så väldigt tidigt. Testade plus redan 3+5 typ. Jag har haft en uppsjö av olika tester hemma av olika märken och jag är absolut gravid. 

Senaste fyra dagarna har jag testat varje dag (ej morgonurin), med Apoteas testa ofta stickor. Aldrig provat det förr. 

Tycker mig inte se värsta stegringen? Dessa test är, uppifrån och ner, tisdag onsdag torsdag och idag fredag. Ingen markant stegring? Kan de ens bli starkare? När jag var 5+0 i en annan graviditet var mitt test streck starkare än kontrollstrecket. Med RFSU men ändå. 

Vad tror ni?

• Svar på tråden Analysera mina test!
  • Anonym (Gravid)

Och du skrev ju att du var 6+6 så verkligen grattis!! 🥰

När jag är 6+6 ska jag på mitt första VUL och förhoppningsvis se hjärtslag. Så nervös! Har du varit?

• EFW
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-05 18:43:03 följande:

Och du skrev ju att du var 6+6 så verkligen grattis!! 🥰

När jag är 6+6 ska jag på mitt första VUL och förhoppningsvis se hjärtslag. Så nervös! Har du varit?

Tack Snälla! ❤️ Jag ska på vul på fredag då jag är 7+5. Jag är också så nervös för sist vid 7+2 upptäcktes mitt MA. 
  • Anonym (Gravid)
    EFW skrev 2024-10-06 05:16:34 följande:
    Tack Snälla! ❤️ Jag ska på vul på fredag då jag är 7+5. Jag är också så nervös för sist vid 7+2 upptäcktes mitt MA. 

Åhh nej, du har också haft ett MA. Det är fruktansvärt. 

Men jag håller tummarna att det är vår tur denna gång 🥰🙏 lycka till! Skriv och berätta hur det gick sen om du vill!

• EFW
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-06 06:51:41 följande:

Åhh nej, du har också haft ett MA. Det är fruktansvärt. 

Men jag håller tummarna att det är vår tur denna gång 🥰🙏 lycka till! Skriv och berätta hur det gick sen om du vill!

Ja det är det verkligen, beklagar att du också fått gå igenom det! ❤️ 

Tack detsamma och vi får hålla varandra uppdaterade längs vägen! 🥰
  • Anonym (Gravid)
    EFW skrev 2024-10-06 07:58:44 följande:
    Ja det är det verkligen, beklagar att du också fått gå igenom det! ❤️ 

Tack detsamma och vi får hålla varandra uppdaterade längs vägen! 🥰
    Jaa😍😍
  • EFW
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-06 09:01:39 följande:
    Jaa😍😍

Hur går det för dig? 

Vi fick i fredags se en frisk graviditet med ett hjärta som tickade på alldeles som det skulle. 🥰 

• Anonym (Gravid)
    EFW skrev 2024-10-14 14:39:05 följande:

Hur går det för dig? 

Vi fick i fredags se en frisk graviditet med ett hjärta som tickade på alldeles som det skulle. 🥰 

Jag dör!! Vad fint 🥹🙏 GRATTIS ❤️ har du några symptom?

Jag ska på VUL på onsdag och är alldeles utom mig av nervositet. Har liksom inga tecken på missfall (förra gången fick jag bruna flytningar, spottings och lite röd blödning redan i v 5/6). Så jag håller tummarna!! Hur ska man palla detta? 😅
  • EFW
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-14 19:48:45 följande:
    Jag dör!! Vad fint 🥹🙏 GRATTIS ❤️ har du några symptom?

Jag ska på VUL på onsdag och är alldeles utom mig av nervositet. Har liksom inga tecken på missfall (förra gången fick jag bruna flytningar, spottings och lite röd blödning redan i v 5/6). Så jag håller tummarna!! Hur ska man palla detta? 😅
    Tack snälla!! ❤️

Ja jag har alla de vanliga symptomen denna gång och precis som du inga färgade eller blodiga flygningar 🥰
    Hur har du det med symptomen? 

Vilken vecka är du i nu? Antagligen så är allt som det ska denna gång. Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Gravid)
    EFW skrev 2024-10-15 06:49:34 följande:
    Tack snälla!! ❤️

Ja jag har alla de vanliga symptomen denna gång och precis som du inga färgade eller blodiga flygningar 🥰
    Hur har du det med symptomen? 

Vilken vecka är du i nu? Antagligen så är allt som det ska denna gång. Håller tummarna ❤️
    Härligt! Jag har också haft många symptom. Främst ömma bröst, lite molvärk, trötthet och lättirriterad. Men nu känner jag knappt nåt. Hoppas bara det är psyket som spelar mig ett spratt pga oron 😟 

Jag är i v 6+5 idag, och 6+6 imorgon när det är dags. Tack så mycket. Jag hoppas och tror samma ❤️🙏
  • Anonym (Gravid)

Ville bara säga att jag såg ett litet hjärta picka på skärmen idag 🥹🥹❤️ helt otroligt!! 

Möter några dagar tidigare än jag ska men det var ingen fara enligt sköterskan. När jag ändå är så pass tidig. Mätte typ 6+3, fast jag bör vara 6+6. Men sånt kan embryon ta igen så hon. 

Lycka!!!!

• EFW
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-16 12:04:30 följande:

Ville bara säga att jag såg ett litet hjärta picka på skärmen idag 🥹🥹❤️ helt otroligt!! 

Möter några dagar tidigare än jag ska men det var ingen fara enligt sköterskan. När jag ändå är så pass tidig. Mätte typ 6+3, fast jag bör vara 6+6. Men sånt kan embryon ta igen så hon. 

Lycka!!!!

Grattis!! ❤️ Det är ju så svårt för dem att mäta så är typ omöjligt att få exakt. 

Hur mår du annars? 

• Anonym (Gravid)
    EFW skrev 2024-10-21 07:47:24 följande:

Grattis!! ❤️ Det är ju så svårt för dem att mäta så är typ omöjligt att få exakt. 

Hur mår du annars? 

Tack snälla! 🥰 ja men precis, känner mig faktiskt inte orolig för det. Så länge hjärtat slår spelar det ingen roll om den lille är 6 eller 7 veckor gammal såklart. Det går väl att mäta mer säkert först vid RUL som är ganska långt bort haha

Jag mår ändå helt okej. Är väldigt trött, har ömma bröst som är oskönt, sen har jag vågor av illamående (men ej kräkningar), lite rapig och allmänt ofräsch haha men annars helt okej. Hur mår du nu? ❤️
Svar på tråden Analysera mina test!