Inlägg från: Anonym (Agent Tjockis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agent Tjockis)

Har enorm dödsångest...

Anonym (TS) skrev 2024-10-05 23:36:38 följande:

Tack för alla bra tips!
    Tror dock min dödsångest mest är kopplad till att jag har små barn ännu, varav en jag är enskild vårdnadshavare för och som har behov av särskilt stöd och bemötande. Jag är rädd för att dö och lämna honom till främlingar, som inte förstår sig på honom. Men också fomo. Rädd att missa mina barnbarns uppväxt och deras barn. Se hur släkten lever vidare liksom. Jag är rädd för att jag inte kan vara där och trösta mina barn när jag går bort, för jag - som deras mamma - kan det bäst.
    Jag är rädd för att bli bortglömd. Mina barnbarns barn kommer inte minnas mig eller ens knappt veta mitt namn. Därför är släktforskning viktigt för mig. Att jag ska kunna och veta mina förfäders namn t ex. 

Dödsångesten blir påtaglig ibland. De flesta dagarna lever jag som vanligt, men ibland slår den mig. Ibland kan jag ångra att mina föräldrar fick mig, för att det betyder att jag också tvingas att genomgå döden. 

Vad är det du är rädd för? Är det att du kommer dö och aldrig vakna upp igen - någonsin i all evighet? Att du kommer sluta existera? Att livet tar slut för att aldrig någonsin i all evighet komma tillbaks. Att det är kört när du dött?
Svar på tråden Har enorm dödsångest...