Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Barnet för litet? (Läkare är oense))

Från 6+3 skall hjärtljud kunna höras, det går svenska sjukvården efter.
    Har du i din app lagt in ÄL-test el tempmätning? Om inte så kan inte den räkna exakt, ÄL kan mycket väl ha varit ett par dagar senare. Det kan alltså vara en helt vanlig graviditet. Är du hemskt orolig så ta ett privat ul om en vecka. Ska du göra NIPT? 

• Anonym (Lis)
    MollyG skrev 2024-10-04 08:16:07 följande:
    Ja, men är inte svensk rutin att man ska kunna se det på vaginellt ultraljud? I Sverige gör vi väl inte abdominellt ultraljud i 6+3, som här? Eller? I detta fall gjordes VUL först v 6+6 och då syntes hjärtslag.

Har ej gjort äl-test, men enligt min app där jag har 22 cykler loggade skulle äl beräknas vara kring 30/8. Min äl kommer ofta sent i cykeln. Jag kan dock inte se exakt dag i appen längre sedan jag ändrade till gravid-läge, och tar man bort det läget syns det fort
    Ja det kan nog stämma att det är vul. Jag har bara gjort vanligt ul, i v 10, då sa de att det är svårt att se så tidigt.

ja men om du inte har tempat eller tagit ÄL-test och din ÄL dessutom ligger sent, då tror jag på att du inte är så långt gången som om man räknar från mensens första dag.
    När är NIPT bokat?
Svar på tråden Barnet för litet? (Läkare är oense))