Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Ha familj på besök när bebis föds

Jag hade aldrig pallat, men kommer de från en annan kultur och du känner dig ok med upplägget, är det inget fel. Viktigt är självklart också vad din sambo tycker. Vill hon ha sina släktingar där så länge, samt allihop i er trea? Det är hon som kommer att påverkas mest rent fysiskt (förlossning och amning osv), men självklart påverkas även du.

Sätt rimliga gränser och se till att ta plats som pappa. Du behöver inte vara med hela tiden eller ta hand om barnet hela tiden. Men var närvarande och engagerad, så kommer barnet med tiden få lika stark anknytning till dig som till sin mamma.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (P) skrev 2024-10-04 08:29:07 följande:
    Det är min sambo som vill hennes familj kommer för hon tror redan nu ahh hon kommer behöva hjälp med allt o inte kommer klara det själv.
    jag kan ju dock tycka att det då hade räckt med svärmor. Inte resten av familjen plus ett barn
    Varför ska 11-åringen följa med och stanna en hel månad? Går inte 11-åringen i skolan?

Jag förstår att din sambo vill ha stöd samt träffa sina släktingar. Men jag hade aldrig pallat om de inte bodde någon annanstans.
Svar på tråden Ha familj på besök när bebis föds