• Anonym (Gs)

Åka själv utan partner etc

Kan ni åka iväg på tex kryssning med någon vän utan er partner eller gör ni allt ihop? 

Jag ska åka på kryssning i början av nästa år med en vän. Vi 2 har genom åren åkt på diverse kryssningar, festivaler mm genom åren utan partners. Bara haft kul ihop så att säga. 

Har vänner som är ett par som aldrig åker själva på något utan de måste alltid åka tillsammans. Kan inte ens gå ut på krogen var för sig och då blir det många gånger att de inte har råd att följa med ut. 

Tjejen i paret pratar ofta om saker som vore roligt att göra men eftersom de är 2 så har de kanske inte råd med detta. Har liksom ingen tanke på att kanske åka iväg bara tjejer utan räknar alltid med honom. 

Gå på stan och fika går bra efter jobbet eller hitta på nåt om han skulle jobba extra när hon är ledig men inte annars. 

• Svar på tråden Åka själv utan partner etc
  • Anonym (Ann)

Nu är jag skild, men vi hade inga problem någon av oss att åka på resor/göra saker var för sig. Exet åkte på skidresor, jag med dottern eller väninnorna. Både resor och andra aktiviteter som golf, utekvällar osv. Det mesta gjorde vi gemensamt ändå. 

• Anonym (egen)
    Anonym (Gs) skrev 2024-10-03 08:19:09 följande:
    Åka själv utan partner etc

Kan ni åka iväg på tex kryssning med någon vän utan er partner eller gör ni allt ihop? 

Jag ska åka på kryssning i början av nästa år med en vän. Vi 2 har genom åren åkt på diverse kryssningar, festivaler mm genom åren utan partners. Bara haft kul ihop så att säga. 

Har vänner som är ett par som aldrig åker själva på något utan de måste alltid åka tillsammans. Kan inte ens gå ut på krogen var för sig och då blir det många gånger att de inte har råd att följa med ut. 

Tjejen i paret pratar ofta om saker som vore roligt att göra men eftersom de är 2 så har de kanske inte råd med detta. Har liksom ingen tanke på att kanske åka iväg bara tjejer utan räknar alltid med honom. 

Gå på stan och fika går bra efter jobbet eller hitta på nåt om han skulle jobba extra när hon är ledig men inte annars. 

Absolut! Både jag och min man gör egna saker med våra egna vänner, syskon, arbetskamrater. Både en kväll eller fika, eller en resa. Min man åker varje år på skidresa med sina bröder. Jag gör oftast lite mindre saker, men lite oftare. 

Såklart vill man göra saker som par och familj, men lika viktigt att ha egna aktiviteter och egna vänner. Man är ju en egen person även om man är del i ett par eller en familj.
  • Anonym (Hoppet finns)

Klart vi kan åka på egen hand eller med en kompis. Likaväl som vi har hobbies på olika håll. Skulle aldrig tvinga min partner på t ex en metalkonsert om hans intresse var dansband.

Finns folk som inte vågar göra saker på egen hand...men det är en annan diskussion.

• Anonym (Anna)

Jag och min man levde olika liv och gjorde det mesta var för sig. 19 år var vi gifta.

Nu är jag särbo och gör 90% med familj och vänner och ca 10% med min särbo.

• Anonym (Bea)

I min förra relation (var ett par i elva år) gjorde jag i stort sett allt själv, eller med min son. Ville inte ens ha med mig partnern på mina äventyr.

Idag när jag lever med en annan man så gör vi istället allt tillsammans, iaf till 98%. För att vi har så himla roligt ihop och trivs så bra tillsammans.

• Anonym (Maja)

Absolut inte allt tillsammans . Jag har åkt kryssning med min mamma och dotter själv tex. Mannen hemma. inte konstigt med det

• Anonym (.)

Jag gör mer saker utan min man än han gör utan mig. Inte för att jag hindrar honom utan för att det är jag som får tummen ur

• Fiona M

Vi gör saker både tillsammans och var för sig. Har funkat i ca 20 år nu.

• Anonym (wtf)

Ja, självklart. Vi sitter faktiskt inte ihop i höften.

Svar på tråden Åka själv utan partner etc