hejsanhå skrev 2024-10-03 23:23:12 följande:
Svart på vitt så finns det ju flera länder i världen där sex mellan män är olagligt men inte sex mellan kvinnor, samt länder där båda är olagligt men att manlig homosexualitet straffas högre.
Av någon anledning ses homosexualitet bland män som värre.
Kan förstå detta på nåt sätt, även om jag inte är emot HBTQ som grupp eller deras lika rättigheter i samhället.
Män är mer gränslösa i sin sexualitet, mindre kräsna och ligger runt mycket mer med andra män än kvinnliga gaypersoner.
De ägnar sig också åt ohälsosamt, onaturligt sex som ger skador, sprider sjukdomar, där HIV är den mest digra. Det gör inte lesbiska.
När jag får reda på att en man är gay eller bi så tänker jag undermedvetet att han legat runt mycket och bjudit ut sig till många och därmed varit allt annat än exklusiv med sin sexualitet. Även spridit sjukdomar till både män och kvinnor.
Tror att jag rentav läst detta nånstans, att bi och gaymän har en sämre sexualhälsa än heteromän.
Jag tycker inte att manlig homo eller bisexualitet är något fel i sig utan det är runtliggandet, den billiga sexualiteten och brist på självrespekt som äcklar mig.
Skulle aldrig kunna lita på en bisexuell pojkvän. Det kan ju räcka med att vi har ett enda gräl så springer han ut till närmaste gayklubb och tröstligger med en annan man. Så enkelt är det för bikillar att vara otrogna.
Män är ju inte heller kända för att vilja tala ut om problem, de tänker mest på sex och att bjuda ut sig till så många som möjligt, även straighta män gör väl detta. Dock är det inte lika lätt för dem att vara otrogna.