Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?

Valde att visa omröstningen och förbruka min röst eftersom det är så otroligt olika, jag har aldrig haft någon särskild deadline eller gräns. Jag vill alltid i regel vänta med sex så länge som möjligt eftersom jag vill känna att jag är älskad innan vi har sex första gången och vill veta att vi kommer vara ihop länge, helst tills döden skiljer oss åt men är medveten om att det kanske inte blir så.

Med andra ord: jag vill ha sex först när vi är ett etablerat par och har sagt att vi älskar varandra samt planerar en framtid tillsammans. 

• felicityporter
    Anonym (Ja ja) skrev 2024-10-02 21:44:40 följande:

Jobbig grej. Det är väldigt få i dagens läge som vill bli ett par svävandes i ovisshet o man passar ihop sexuellt. 

Men, bring 1700-talet back :)

Nä, jag tycker inte att det är jobbigt alls. Passa ihop sexuellt gör man efter att man varit tillsammans ett längre tag, inget som går automatiskt för min del.
    Jag känner inte att det är 1700-tal, jag mår bäst så år 2024 och har heller inte haft svårt alls att hitta partners som går med på detta, som du verkar tro. ☺️
  • felicityporter
    Anonym (Ja ja) skrev 2024-10-02 23:12:59 följande:

Öh? Har du haft många partners då som ni bägge deklarerat att ni älskar varandra och ska bilda framtid? 

Då låter det mest som att motparten mest sagt så för att de vill ha sex. Och sedan dragit, om det nu hänt många gånger. 

Sex blir bättre med tid, men man vet redan första gången, eller väldigt tidigt, hur man tänder på motparten och hur samspelta man är och kan tänkas utvecklas till. 

Jag har haft många långa relationer så jag ser mig själv som relativt lyckad där. De kortare relationer jag haft har jag endast haft pga bekräftelsesökande samt en del av ett självskadebeteende.
Svar på tråden Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?