• Anonym (87)

Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?

På fredag ska min 14 åriga dotter pierca sin navel, men de senaste dagarna har hon varit väldigt rädd att hon skulle ha fel anatomi för navelpiercing. Så jag undrar om det finns någon här som kanske vet hur det ska se ut. Får vi svar nu att hennes navel kanske inte skulle vara okej, kan hon förbereda sig lite och kanske inte bli lika ledsen om hon blir nekad. Samtidigt vet vi att det bästa är ju att se vad de säger i verkliga livet. Man kan inte tro på allt folk säger här på internet. Men iallafall, här är en  bild på hennes navel. (hon har godkänt att dessa läggs ut)

• Svar på tråden Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?
  • Anonym (Tveksam)

Tycker det ser ut som fel form. Jag tänker i banorna att om man piercar, så finns där risk att kroppen kommer stöta bort piercingen. Dvs, det kommer i så fall resultera i ett fult ärr. 

• Anonym (Usch)

Denna tråd är osmaklig på så många sätt.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Tea) skrev 2024-10-07 19:30:30 följande:
    Ingen seriös iaf. När jag gjorde den var det 16 årsgräns med målsmans godkännande. 
    Jag följde med min då 17 år och nio månader gamla son när han ville pierca tungan. 
    Tre månader innan myndighetsdagen.

Egentligen var jag emot det men för att slippa tjat i tre månader så fick han göra det. Hade det varit tre år det handlade om så hade jag ALDRIG låtit honom göra det.

Studion var först mycket tveksamma men han fick sin piercing. Som han ett halvår senare plockade ur.

Denna jänta är fjorton år. FJORTON!!!
    Det borde vara olagligt att knipa hål i barn, liksom att tillåta sin lilla unge att göra det. På gränsen till anledning att anmäla oro, för låter man så unga barn leka vuxna på det sättet... ja då vet man inte på vilka fler sätt barnet tillåts göra det.

Hårda ord, kanske. Men sanna.
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Va?) skrev 2024-10-08 05:24:19 följande:
    Jag följde med min då 17 år och nio månader gamla son när han ville pierca tungan. 
    Tre månader innan myndighetsdagen.

Egentligen var jag emot det men för att slippa tjat i tre månader så fick han göra det. Hade det varit tre år det handlade om så hade jag ALDRIG låtit honom göra det.

Studion var först mycket tveksamma men han fick sin piercing. Som han ett halvår senare plockade ur.

Denna jänta är fjorton år. FJORTON!!!
    Det borde vara olagligt att knipa hål i barn, liksom att tillåta sin lilla unge att göra det. På gränsen till anledning att anmäla oro, för låter man så unga barn leka vuxna på det sättet... ja då vet man inte på vilka fler sätt barnet tillåts göra det.

Hårda ord, kanske. Men sanna.
    Skulle aldrig tillåta att mitt barn piercade tungan så länge h*n bor hemma i mitt hus. 
  • Anonym (Em)

Tycker att hon är för ung, så är det sagt. Men vill ni ändå så kanske ni kan gå och rådfråga redan idag? Så vet hon såkert till på fredag. Gissar att det går snabbt att visa naveln och få ett svar på frågan.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Tea) skrev 2024-10-08 08:32:35 följande:
    Skulle aldrig tillåta att mitt barn piercade tungan så länge h*n bor hemma i mitt hus. 
    Den dagen ungen blir myndig har du inte något att säga till om när det kommer till detta.
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Va?) skrev 2024-10-08 11:47:41 följande:
    Den dagen ungen blir myndig har du inte något att säga till om när det kommer till detta.
    Jodå det har jag, det är den regeln vi har här hemma. Som sagt, så länge h*n bor hemma. 
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Tea) skrev 2024-10-08 11:51:01 följande:
    Jodå det har jag, det är den regeln vi har här hemma. Som sagt, så länge h*n bor hemma. 
    Hur gjorde du för att få dina hemmaregler att stå över lagstiftningen?
  • Anonym (Moa)

Alla navlar kan piercas, men alla sorters piercingar funkar inte på alla.

Att hon sedan är för ung för att få göra en sån grej är ju en annan fråga.

• Anonym (Tea)
    Anonym (Va?) skrev 2024-10-08 11:54:46 följande:
    Hur gjorde du för att få dina hemmaregler att stå över lagstiftningen?
    Ska barnet pierca sig så får h*n flytta helt enkelt. Det är bara att välja det eller ta ut piercingen.
  • Anonym (Pappa)

Man kan förvisso se själva naveln på bilden, och jag är långt ifrån någon expert på piercings och vad som är mer eller mindre bra "förutsättningar... men bilden är/blir månne lite missvisande... vilket även kanske medger att man kan fundera på hur pass "estetiskt" tilltalande en piercing kommer att se ut... säger inget mer där...Tyst

men varför? nu är jag ingen expert på "intimsmycken" för tjejer, för det kan vi väl ändå kalla det för. Men finns det inte "navelsmycken" som inte kräver att man "piercar" sig..??! Jag vet att det finns "halssmycken" som man kan ha runt midjan/navel etc. Kan det inte räcka med det om, när, man vill smycka ut sig (i så ung ålder). För jag antar att den inte kommer att täckas och vara dold jämt och ständigt (magtröjor..!?!?)

Jag är skeptiskt... både utifrån ålder, och om det kommer att se bra ut...

• Anonym (Va?)
    Anonym (Tea) skrev 2024-10-08 14:02:59 följande:
    Ska barnet pierca sig så får h*n flytta helt enkelt. Det är bara att välja det eller ta ut piercingen.
    Haha, så du slänger ut din unge alltså?
    Lika bra att ungen gör slag i saken då så den slipper hurtyrannen.
Svar på tråden Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?