• Anonym (87)

Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?

På fredag ska min 14 åriga dotter pierca sin navel, men de senaste dagarna har hon varit väldigt rädd att hon skulle ha fel anatomi för navelpiercing. Så jag undrar om det finns någon här som kanske vet hur det ska se ut. Får vi svar nu att hennes navel kanske inte skulle vara okej, kan hon förbereda sig lite och kanske inte bli lika ledsen om hon blir nekad. Samtidigt vet vi att det bästa är ju att se vad de säger i verkliga livet. Man kan inte tro på allt folk säger här på internet. Men iallafall, här är en  bild på hennes navel. (hon har godkänt att dessa läggs ut)

• Svar på tråden Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (87)
    Anonym skrev 2024-10-02 19:23:51 följande:

Rätt anatomi ...? Hur ska det se ut då?
    Uppriktig fråga alltså. Aldrig funderat på de samhälleliga grundkraven för en navel.

Jag har inte riktigt förstått men jag tror det är något med hur skinnet ovanför naveln sitter, sen vet jag att man inte kan pierca den om man har en utåtnavel.
  • Meddelande borttaget
  • aubssmother
    Anonym (87) skrev 2024-10-02 19:20:58 följande:
    Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?

På fredag ska min 14 åriga dotter pierca sin navel, men de senaste dagarna har hon varit väldigt rädd att hon skulle ha fel anatomi för navelpiercing. Så jag undrar om det finns någon här som kanske vet hur det ska se ut. Får vi svar nu att hennes navel kanske inte skulle vara okej, kan hon förbereda sig lite och kanske inte bli lika ledsen om hon blir nekad. Samtidigt vet vi att det bästa är ju att se vad de säger i verkliga livet. Man kan inte tro på allt folk säger här på internet. Men iallafall, här är en  bild på hennes navel. (hon har godkänt att dessa läggs ut)

Ungen är väl ändå lite ung, dessutom kanske ska gå ner i vikt. Och dessutom kan hon inte, naveln har fel form
  • Anonym (S)
    aubssmother skrev 2024-10-03 22:21:11 följande:
    Ungen är väl ändå lite ung, dessutom kanske ska gå ner i vikt. Och dessutom kan hon inte, naveln har fel form
    Vad det du säger? Hur kan du sitta gömd bakom ett konto på FL och säga att en 14 åring ska gå ner i vikt när tråden handlar om annat? Osmakligt! 
  • Anonym (E)
    Anonym (S) skrev 2024-10-03 22:31:29 följande:
    Vad det du säger? Hur kan du sitta gömd bakom ett konto på FL och säga att en 14 åring ska gå ner i vikt när tråden handlar om annat? Osmakligt! 
    Ja och hur ser man det på en bild i denna kalibern? Kan lika gärna vara uppblåst.
  • Anonym (Tea)

Det ser inte lätt ut att pierca den navlen. Jag har navelpiercing men en navel som ser ut på annat sätt. Finns ju ingen flärp att pierca i på bilden utan det är mest skinn och fett? Och nej, detta var inte en negativ kommentar om vikten utan mer bara konstaterande. 

• Anonym (Va?)

Finns det ens piercare som gör det på en 14-åring?

• Anonym (Tea)
    Anonym (Va?) skrev 2024-10-07 18:35:06 följande:

Finns det ens piercare som gör det på en 14-åring?

Ingen seriös iaf. När jag gjorde den var det 16 årsgräns med målsmans godkännande. 
Svar på tråden Har min dotter rätt anatomi för navelpiercing?