Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

18 år bor hemma va gäller

Men hur kan din sömn bli så förstörd av att någon kommer hem senare än 23? Be honom öppna och stänga dörren tyst och gå till sitt rum utan att göra ljud bara, det ska normala människor klara av att sova igenom eller åtminstone kunna somna om snabbt.

• felicityporter
    Anonym (Annat) skrev 2024-10-03 10:18:28 följande:
    Men hur kan din sömn bli så förstörd av att någon kommer hem senare än 23? Be honom öppna och stänga dörren tyst och gå till sitt rum utan att göra ljud bara, det ska normala människor klara av att sova igenom eller åtminstone kunna somna om snabbt.

Dummaste jag läst på länge. Jag vaknar väldigt lätt av ljud och har otroligt svårt att somna om. Kräver inte total tystnad men en dörr som öppnas, en kran som går i gång, ja sånt kan väcka mig. Man får väl förmoda att sonen ex vill gå på toa innan han lägger sig. 
    Om du är så jävla lättväckt och dessutom inte kan somna om för att någon i hushållet går på toa(!!!) på natten är detta faktiskt ditt och endast ditt problem. Normala människor behöver besöka toaletten på nätterna och jag t ex (trots att jag numera är vuxen) går på toa MINST två gånger varje natt. Skulle min sambo klaga över detta får faktiskt han inse att det är han som får ta tag i sina problem och söka hjälp för detta, för det är något man som vuxen skall klara av att sova igenom/somna om efter.
  • felicityporter
    EpicF skrev 2024-10-04 18:50:41 följande:
    Det handlar om att visa hänsyn till andra om man ex ska gå på toaletten mitt i natten. Speciellt om man bor litet och det är lyhört. 

Jag förmodar att du inte går upp och tänder alla lampor, rumstrerar och är högljudd när du går på toaletten mitt i natten, eller när du kommer hem efter midnatt. Just för att visa hänsyn till de du bor med.

Allt ts vill är att sonen ska visa hänsyn. 
    Mitt inlägg var svar på ett annat inlägg där någon sa att hon vaknar bara av att någon sätter igång kranen. Då är man extremt lättväckt och har man då också enorma problem med att somna om efter en sån liten sak som att någon går på toaletten på natten är det faktiskt en själv som måste ta itu med sina sömnproblem.
    Självklart förväntar jag mig att samtliga i ett hushåll visar hänsyn till varandra dock och gör så lite ljud som möjligt på nätterna. Jag har knappast påstått att man ska få lov att banka i väggar, drämma till dörrar och gå med trätofflor på nätterna samtidigt som man spelar musik. Det ser jag som självklart.
  • felicityporter
    EpicF skrev 2024-10-04 21:39:55 följande:
    Det behöver dock inte vara att man är "extremt lättväkt" utan man kan helt enkelt bo i ett lyhört hus/lägenhet. Och då är det extra viktigt att man visar hänsyn. 
    Självklart ska man det, jag har inte sagt något annat. Men att ens familjemedlemmar går på toa på natten är något som alla borde klara av, lyhört eller ej. Problemet ligger inte hos den som går på toa utan den som blir orimligt störd av det.
Svar på tråden 18 år bor hemma va gäller