Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Vila efter träning

När jag tränade inför maraton för ett antal år sen då gick ju kroppen i total koma efter 3 timmars löpning. Jag var helt oduglig resten av dagen och låg mest i soffan och dagen efter var jag nog piggare men minns att jag var så sjukt hungrig.

Jag tränar mycket så att både köra gym och få ihop drygt 20 000 steg är inte helt ovanligt för mig och då kan jag vara seg men inte sådär helt döende men allt är ju relativt vad man är van. Skulle jag ge mig ut och springa en halvmara idag skulle jag förmodligen vara otroligt sliten efteråt eftersom jag bara sprungit 12-13 som längst i sommar. Är jag van de sträckorna är jag på sin höjd lite seg efteråt.

• cosinus
    Anonym (Bar) skrev 2024-10-02 16:13:22 följande:
    Oh wow. Minns att jag för tio år sedan kunde gymma hårt tre, fyra gånger varje vecka? Får jag fråga hur gammal du är 😇. För jag vill veta att hoppet inte är ute.
    Några år kvar till 50. 

Tränar oftast 4 pass styrke, 4 pass löpning och något pass innebandy i veckan. Dagarna räcker då helt riktigt inte till så det blir några dagar med dubbla pass.

Nu har jag ju tränat mycket i många år. Yngsta barnet är 14 och även om jag tränade även som gravid så var det ju mycket mycket lugnare. Har väl tränat mycket igen senaste 10 åren ungefär (i tonåren tränade jag massor men det är ju forntid)
  • cosinus
    Anonym (Bar) skrev 2024-10-02 16:47:46 följande:
    Så jag med ett år kvar till 40, har faktiskt möjlighet att träna det decenniumet också 😄. Jätte skönt och helt fantastiskt att höra att det faktiskt är möjligt att vara aktiv, även fast man inte är mellan 20 och 30. Då var jag i toppform. Detta decennium har det varit barn..

Så frågan är väl egentligen om det går att få bort den putande magen, i våran ålder?
    Iofs aldrig haft det men det tror jag garanterat om man inte har alldeles för mycket överflödig hud och/eller delade magmuskler som ställer till det. 
Svar på tråden Vila efter träning