Köpa leksak men fyller inte är eller är jul
Japp, jag köper prsenter till mina barn när de vill ha dem, inte fan ska ett litet barn behöva gå runt i 6månader och vänta på en specifik dag. Det gjorde man förr när folk var fattiga.
Japp, jag köper prsenter till mina barn när de vill ha dem, inte fan ska ett litet barn behöva gå runt i 6månader och vänta på en specifik dag. Det gjorde man förr när folk var fattiga.
Självklart. Ett mycket effektivt sätt att slippa tjat är att då och då köpa saker . Det blir liksom avdramatiserat om jag köpte nån pryl dom behöver samtidigt som jag shoppade till mig själv. Köper jag lakan på Ikea köpte jag givetvis till barnen också .
Också bra att slippa hysteriskt mycket paket till jul och födelsedagen.
Nu menade jag som sagt inte främst sängkläder handdukar, sånt behövs, inte heller cyklar skidor osv som är något som behövs och kommer efter säsong. Böcker köper jag också närsomhelst.
Menade just att köpa ett Barbie sett för 500 kr. En radiostyrd bil.
En renodlad leksak. En dyrare docka, sådant!
Jag köper cyklar, sängkläder, småpyssel, nån mindre fidget toy, böcker etc ev vanlig torsdag. Men då barnet såg en Barbie eller en radiostyrd katt känns det som att nej sådant får man önska sig i present.
Samtidigt kan jag själv känna att jag hade velat köpa just den saken men att man gör inte det en vanlig torsdag..
Men vill mitt barn ha just en dyrare renodlad leksak tänker jag att nej det kan man ju inte köpa närsomhelst.