Inlägg från: Anonym (Vabbabababbab) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vabbabababbab)

Vab och sjuk ofta.. samvetsstress.

Hej!

Min lilla tjej började förskolan i januari detta året och vi har totalt tagit ut 25 vabdagar. Undrar lite hur det sett ut för er andra? Fler som i perioder vabbar halvt ihjäl sig? 🙈 Lider av sån samvetsstress gentemot jobbet. Dessutom blir jag ofta själv sjuk och behövt vara hemma pga ögoninflammationer, covid, magsjuka osv. 

Just nu känns det som att mina kollegor är allt annat än nöjda.. vilket jag förstår men samtidigt är det som det är. Skickar ju inte ett sjukt barn till förskolan. 

• Svar på tråden Vab och sjuk ofta.. samvetsstress.
  • Anonym (Vabbabababbab)

Nej, inte delat rakt av med min partner då det inte fungerat att göra så just nu. Jag tänker att det ändå måste vara upp till varje familj att själv avgöra hur man kan göra. 😅 

• Anonym (Vabbabababbab)

Hej! 

Tack för alla tankar, åsikter och synpunkter 😊 Ett särskilt tack för de upplyftande och stärkande inläggen. Jag tror det kan vara svårt att kombinera småbarnsliv med yrkesliv och jag gör mitt bästa utifrån de förutsättningar jag har. 

• Anonym (Vabbabababbab)
    Anonym (dg) skrev 2024-10-01 16:18:30 följande:
    Förstår att du valde att hoppa av. Det blir ju lätt konsekvensen av när folk stannar hemma i tid och otid.
    Och utöver det tvingar sig till den mest attraktiva semesterperioderna med föräldraledighet.

Är mycket tacksam att vi inte har en massa småbarnsföräldrar på min arbetsplats.
    Kan väl bara flika in att jag aldrig använt föräldradagar för att sko mig själv (ex. jul, semester osv). Utöver detta förstår jag inte hur du/ni som tror att vab är att vara "hemma i tid och otid" tänker. Vart ska man göra av sitt sjuka barn? Jag har dragit mitt lass innan jag själv fick barn 😊 och aldrig någonsin tänkt illa om kollegor som varit borta pga vab, sjukfrånvaro eller liknande. Alla kan drabbas.. Snarare tyckt synd om dem som behövt vara hemma gång på gång. 
Svar på tråden Vab och sjuk ofta.. samvetsstress.