Inlägg från: Mirre99 |Visa alla inlägg
  • Mirre99

BF Juli 2025

Ninja85 skrev 2024-10-27 20:28:09 följande:

Jag plussade igår, på dag 27 i cykeln. Har 27-30 dagars cykel så oklart på vilken BIM-dag. Det finns nu en FB-grupp för oss som har BF i juli 2025 🥰

Åh så kul! Stort grattis  Glad
    Och kul att du kunnat plussa på dag 27. Känns som allas kroppar är olika och hur känslig man är för graviditetshormonet? Märker du av några symtom?

Jag plussade på dag 40 med min förstfödda (testen innan dess var negativa).
    CD 31 imorgon och ännu ingen mens. Fick den på dag 33 senaste cykeln. 
  • Mirre99
    Anonym (Första försöket) skrev 2024-10-27 21:15:58 följande:
    Magkänslan stämde tyvärr.

Blev också väldigt förvirrad när jag loggade första dagen på mensen i Flo appen.. då flyttades datumet för ägglossning från 9/10 till 14/10.. vilket betyder att vi missade ägglossningen totalt.

Har inte heller lyckats med ägglossningstes, så ska prova på att hemma denna runda istället ☺️
    Åh typiskt och tråkigt att ni verkar missat ägglossningen. Hoppas det går bättre denna gång! 
  • Mirre99
    Anonym (Miss26) skrev 2024-10-29 19:55:16 följande:
    Lååångsamt.. 

Är på Cd 18 och 4-5 dagar efter äl. Fick en (tycker jag) ganska mesig tempökning på ca 0,3 grader efter/vid äl som nu smugit sig upp på 0,5 grader sedan äl. 

NC påstår att denna cykeln bara ska vara 24 dagar även fast jag typ aldrig haft kortare än 26d och legat väldigt regelbundet på 28d. Dock tror jag att äl kom lite tidigare än vanligt. Har inte tempat regelbundet sista tiden då detta är första försöket för oss Så lite oklart ca. när jag brukar ha äl. Men så enligt NC är mens beräknad till 5/11 och rekommenderar test 7/11. Undrar när det är relativt säkert att testa (med typ digitalt ultratidigt). Så dåligt tålamod uppenbarligen men börjar också förstå rädslan över för att få neg. test även om det är falskt neg. 😕😅 

Hur gör ni??? Första försöket här och kan inte kontrollera nerverna över huvud taget 😂 
    Svårt att säga. Men kanske är rimligt att testa ett par dagar efter beräknad mens, den kan ju dyka upp någon dag senare också. 

Jag har alltid haft lite längre cyklar. Körde med ägglossnings test och fick positivt flera dagar i rad 2,5 vecka innan jag plussade med mitt första barn. Den dagen jag plussade var cykeldag 40. Minns att jag tog ett test på dag 37 och det var negativt. 

Håller tummarna för dig!
  • Mirre99
    Ninja85 skrev 2024-10-30 12:23:08 följande:
    Tack snälla 🥰 Jag har börjat bli väldigt trött på framförallt kvällen. Hade lite molvärk i helgen. Kände mig svagt illamående när jag skippade frukosten i måndags, insåg att det var ingen bra idé 😅
    brukar få spottings flera dagar innan mens och de uteblev helt nu.
    Spännande! 

Själv känner jag mig skengravid? vet faktiskt inte om jag är? cykeldag 33 imorgon. (BIM). Varm och rosig om kinderna, temperaturen ligger runt 37,0..högt för att vara jag. Yr är jag också, har lite trådiga flytningar? vet inte alls om man borde ha det innan mens? samt hade lite halsbränna som kom och gick under gårdagen. Hmm..vågar inte hoppas för mycket.

Men blir kanske att testa snart :) 
  • Mirre99
    Diklofenak skrev 2024-10-30 19:15:08 följande:

Jag hoppar in i tråden. Är väl på dagen för beräknad mens, tror jag, idag men plussade i fredags, så tidigt än. Typ 4+0 idag. 
    Det var inte helt oplanerat men inte helt planerat om man kan säga så. Massa blandade känslor, dels för att min son inte är så gammal än, har ett par missfall i bagaget och hade hyperemesis förra graviditeten. 
    Mår jättedåligt redan, har för mig att det började kännas jävligt från typ v.7 förra gången. Sen vågar jag inte vara glad än över plusset...

Grattis till plusset!
    Hur gammal är sonen? tråkigt att höra ang. missfall och tuff första graviditet för dig. 
    Hoppas att du kan vara gladare över plusset snart :)
  • Mirre99
    Diklofenak skrev 2024-10-30 22:46:48 följande:

Tack så mkt! Håller tummarna för dig!

Min son är 7,5 månad så blir ganska tätt om detta går vägen. Tyst
    Ja, det gäller att hålla ut nu i början. När allt får landa lite kommer det nog kännas bättre!

Tack! Cykeldag 36 imorgon och fortfarande ingen mens och testen visar negativt. Men inte kört än, så länge inte tant röd dyker upp iallafall.

Ja hoppas att det känns bättre med tiden! hur mår du nu? 
  • Mirre99

Hur går det för alla? någon mer som fortfarande väntar på ett plus i BIM tider? eller nyligen plussat?

• Mirre99
    lilo123 skrev 2024-11-02 22:29:39 följande:

Åh en tråd i i min smak! Jag är på dag 43.? ingen mens än och negativt gravtest senast igår. Fattar ingenting.. har så många år jag kan minnas alltid haft mens dag 27-29 i menscykeln. 

någon som varit med om samma?

Hmm, har du några symtom på ev. graviditet?
  • Mirre99
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-03 10:56:10 följande:

Plussade igår ÄL+10, 2-3 dagar innan BIM.
    BF 15 Juli.

Vågar inte hoppas, har ett MA i bagaget och har igår och idag haft extremt ont i ländryggen, känns inte riktigt rätt såhär tidigt 😩

Håller tummarna att allt går bra, enligt din önskan. Kram!
  • Mirre99
    Anonym (Ella) skrev 2024-11-02 22:18:14 följande:
    Jag har plussat hur går det för dig? :) 
    Stort grattis! :)

Oklart här. Men väntar några dagar till sen tar jag ett test om inte mensen dykt upp. CD 37 imorgon. 
  • Mirre99
    Anonym (Miss26) skrev 2024-11-04 12:13:35 följande:

Tyvärr kom min mens idag, har haft det på känn sedan i onsdags när mina vanliga symtom smög sig på, humörsvängningarna 😅 Testade för säkerhets skull idag innan mensen kommit och det var negativt. Känns ändå skönt nu att den kom, det är en sak att vänta på bim eller plus men när man är ganska säker på att det inte gått och ska behöva vänta på mens och att få börja nästa cykel var jag inte så glad i. Så nu! Äntligen, detta kan vara min vecka 1 🥰 

Lycka till alla andra ❤️ 

Åhh! Min mens kom också idag tyvärr, så det blir att försöka igen 🥲. Men man får se det som att, det var inte menat denna gång & hoppas på att det går bättre kommande cykel! Kram 💗
  • Mirre99
    Anonym (Plus28) skrev 2024-11-04 18:29:33 följande:

Plussade 11 dagar efter ÄL på CD28. Väntar vårt allra första barn och jag är nu i vecka 5+6. Väntad BF 29 juni- 1 juli beroende på vilken app man frågar, så vet inte om jag hör hemma i tråden

Stort grattis!😍
Svar på tråden BF Juli 2025