Anonym (Miss26) skrev 2024-10-29 19:55:16 följande:
Lååångsamt..
Är på Cd 18 och 4-5 dagar efter äl. Fick en (tycker jag) ganska mesig tempökning på ca 0,3 grader efter/vid äl som nu smugit sig upp på 0,5 grader sedan äl.
NC påstår att denna cykeln bara ska vara 24 dagar även fast jag typ aldrig haft kortare än 26d och legat väldigt regelbundet på 28d. Dock tror jag att äl kom lite tidigare än vanligt. Har inte tempat regelbundet sista tiden då detta är första försöket för oss Så lite oklart ca. när jag brukar ha äl. Men så enligt NC är mens beräknad till 5/11 och rekommenderar test 7/11. Undrar när det är relativt säkert att testa (med typ digitalt ultratidigt). Så dåligt tålamod uppenbarligen men börjar också förstå rädslan över för att få neg. test även om det är falskt neg. 😕😅
Hur gör ni??? Första försöket här och kan inte kontrollera nerverna över huvud taget 😂
Svårt att säga. Men kanske är rimligt att testa ett par dagar efter beräknad mens, den kan ju dyka upp någon dag senare också.
Jag har alltid haft lite längre cyklar. Körde med ägglossnings test och fick positivt flera dagar i rad 2,5 vecka innan jag plussade med mitt första barn. Den dagen jag plussade var cykeldag 40. Minns att jag tog ett test på dag 37 och det var negativt.
Håller tummarna för dig!