• Anonym (Otrogen eller ej?)

Är man otrogen om man…

Är man otrogen om man skicka bilder på sig själv i sexiga underkläder och visar brösten lite och kör FaceTime i sexiga underkläder som sen åker av och man smeker sig för den personen?

skulle ni klassa det som otrohet, träffas ju inte och har fysiska kontakt?

min sambo vet inget

• Svar på tråden Är man otrogen om man…
  • Anonym (Livet)

Nej, men det snudd på lika respektlöst som att vara otrogen. Så min partner hade åkt ut med huvudet före om hen gjorde så. 

• Anonym (Lilly)

Om du vågar berätta det för din man så nej. Om inte?ja, då vet du.

• Anonym (Em)

I mitt förhållande hade det varit otrohet. Tycker inte att det är okej för att det sker över nätet

• Tukt
    Om det är otrohet, vad skulle du använda för ord om du har har sex med någon irl?
  • Ascendere
    Tukt skrev 2024-09-29 10:41:35 följande:
    Om det är otrohet, vad skulle du använda för ord om du har har sex med någon irl?
    Otrohet för det också
  • Anonym (Em)
    Tukt skrev 2024-09-29 10:41:35 följande:
    Otrohet det också såklart. Vill man visa att man tycker att det är en värre form av otrohet är det ju bara att lägga till ett förstärkande ord.
  • Anonym (T)

Ja det är du, ditt snuskiga lilla l****

• Ascendere
    Anonym (Em) skrev 2024-09-29 11:26:49 följande:
    Otrohet det också såklart. Vill man visa att man tycker att det är en värre form av otrohet är det ju bara att lägga till ett förstärkande ord.
    Otrogen, otrognare, otrognast
  • Anonym (Em)
    Ascendere skrev 2024-09-29 12:06:13 följande:
    Otrogen, otrognare, otrognast
    Ja, lite så. Men jag skulle snarare använda ord som grov och oförlåtlig otrohet om min partner gick så långt som ett samlag irl. Jag tycker att det är värre än samma handling över nätet - men båda grejerna är otrohet för oss.
  • Tukt
    Anonym (Em) skrev 2024-09-29 11:26:49 följande:
    Man gör såklart som man själv vill. Men ord har betydelser och man avgör själv hur man vill bli tolkad.
  • Ascendere
    Tukt skrev 2024-09-29 12:15:11 följande:
    Man gör såklart som man själv vill. Men ord har betydelser och man avgör själv hur man vill bli tolkad.
    Vi får införa begreppen "vårdslöshet i förhållande",  "ringa otrohet",  "otrohet av normalgraden", "grov otrohet" och "synnerligen grov otrohet".
  • Anonym (Lilly)

Så enkelt är det inte.

Om det är otrohet är upp till båda parter, men om hon inte vågar berätta så passerar hon antagligen medvetet gränsen dom har för otrohet. Avsikten är också viktig, är det för att driva det vidare och ha sex med personen eller är hon bara bekräftelsekåt? 

Om det är det sistnämnda är det bättre att slänga ut lite bilder till allmänheten, än till en enstaka person. Det blir åtminstone inte lika intimt.

En annan fråga som är viktig i sammanhanget:
    Vad hade du känt om din kille hade gjort likadant med en tjej TS?

• Anonym (Em)
    Ascendere skrev 2024-09-29 12:18:01 följande:
    Vi får införa begreppen "vårdslöshet i förhållande",  "ringa otrohet",  "otrohet av normalgraden", "grov otrohet" och "synnerligen grov otrohet".
    Förstår att du driver men ja, lite så faktiskt. Otrohet är en bred kategori. Såklart är det mycket värre om en person har en älskarinna i åratal än om en person sexchattar lite på nätet. Många ord i svenskan som är breda och behöver förstärkas när handlingen är allvarlig. Inget konstigt.
  • Gaskarl

Om du ställer den frågan till 25 personer så får du kanske 15 olika svar. Börja med att fråga dig själv, vad otrohet är för dig, då kan du lägga ihop 1 och 1.
    För mig är att kyssa och att man tänker och längtar till en annan än sin partner. För en annan kan det vara att man går på bio med en kompis. Gå till dig själv.

Svar på tråden Är man otrogen om man…